Postista kysyttävää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jos Postiin lähetetään paketti minun osoitteellani, mutta sellaisen henkilön nimellä jota ei oikeasti ole olemassa, voinko silti hakea paketin postista minun henkilöllisyystodistus mukanani ja saako sen sillain mukaan ilman ongelmia?

Et. Se nimi, kenelle paketti on osoitettu, täytyy lukea henkilötodistuksessa joka pakettia haettaessa näytetään. Tietysti voit keksiä nimen ja väärentää valtakirjan joka oikeuttaa sinut hakemaan omilla henkkareillasi tämän keksitylle henkilölle osoitetun paketin.

En tietenkään kannusta ketään väärentämään valtakirjaa tai mitään muutakaan asiakirjaa, tai toimimaan millään tavalla vilpillisesti. Muista myös, että jos yrität huijata jotakuta, niin postin tietoihin tallentuu kyllä se, kenelle paketti on luovutettu (eli kenen henkkareita on vilautettu).

Juu siis ketään en huijaa koska sen nimist tyyppiä ei ole olemassakaan, mutta siis jos kuvitellaan että väärentäisin sen valtakirjan, niin yrittääkö ne sitten yhdistää sen valtakirjan allekirjoittaneen johonkin oikeaan olemassaolevaan henkilöön?
Jos siis hakisin sen postin valtakirjalla väärennetyllä allekirjoituksella, niin jääkö siitä vain silloin kiinni jos nyt tämä kuvitteellinen henkilö menisi postiin ihmettelemään asiaa, vai tarkastaako ne sitä jotenkin muutenkin?

Juu siis ketään en huijaa koska sen nimist tyyppiä ei ole olemassakaan, mutta siis jos kuvitellaan että väärentäisin sen valtakirjan, niin yrittääkö ne sitten yhdistää sen valtakirjan allekirjoittaneen johonkin oikeaan olemassaolevaan henkilöön?
Jos siis hakisin sen postin valtakirjalla väärennetyllä allekirjoituksella, niin jääkö siitä vain silloin kiinni jos nyt tämä kuvitteellinen henkilö menisi postiin ihmettelemään asiaa, vai tarkastaako ne sitä jotenkin muutenkin?
Jos et mitään rikosta tee, etkä esim tilaa jotain maksullista toisen nimellä ja jätä maksamatta, niin tuskin kukaan noita tutkii.

Tilaa kotiinkuljetuksella, koskaan ei ovikellonsoittaja ole kysellyt papereitten perään :D

Miehen paketteja jatkuvasti kuittailen.

Oikeasti niissä postin paketeissa siellä postissakin on eroa. Tavalliset postipaketit esim. sukulaisilta voi kuka vaan hakea omia henkkareita näyttämällä. Postimyynnin paketetteja taas ei saa ilman valtakirjaa, niissä on seurantajuttu, ne luovutetaan vain ostajalle itselleen tai hänen valtuuttamalleen henkilölle.

Veikkaan, että jäät tuosta kiinni aika äkkiä. Kun siihen valtakirjaan vaaditaan niin valtuutetun kuin valttuuttajan henkilötunnukset.

Miten niin et huijaa ketään? Ilmeisesti olisit antamassa jollekin väärän nimen (huijaat nimesi) ja vielä väärentämässä valtakirjan (vähän niinku huijaamista).

Tuskin sitä kukaan tarkistaa, että oliko valtakirjan kirjoittanut, eli se keksitty henkilö, oikea vai keksitty, ellei tuosta jotain poliisijuttua tulisi (kusettaisit nimesi lisäksi esim. tavaraa tai rahaa).

Miksi et halua antaa omaa nimeäsi? Kerro vähän taustoja, jos voitais yhdessä miettiä sulle joku laillinen ratkaisu. :D

Ei tarvi valtakirjaa vaan pakettikortti tai lähetystunnus riittää. Henkkarit pitää toki näyttää mutta ei tarvi olla saman ihmisen henkkarit kun mikä nimi paketissa on. Lapsen lähetyksiä esim monet kerrat oon hakenu. Vauvalla ei ees oo henkkareita, miten se vois sen lähetyksen noutaa?

Tuossa vielä postin sivuilta
"Jos lähetys on tavallinen postipaketti, voi toinen henkilö noutaa lähetyksen puolestasi lähetystunnuksella ja kuvallisella henkilöllisyystodistuksella. Jos paketti on kirjattu, tarvitaan lisäksi valtakirja. Huomioi, että Kirjattu kirje, Saantitodistuskirje tai Postivakuutettu lähetys voidaan noutaa toisen puolesta vain valtakirjalla, lisäksi lähettäjä voi halutessaan rajoittaa lähetyksen ainoastaan henkilökohtaisesti "

http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/postipalvelee/useinkysyttya/

Ei kuvitteellinen henkilö pysty menemään minnekään...

No siis kyseessä on sellanen juttu, että osallistuin netissä arvontaan olemattomalla nimellä ja satuin sitten sillä nimellä voittamaan, joten kun paketti tulee postiin niin siinä sen takia olis tämän olemattoman henkilön nimi, enkä kehtaa sanoa mun oikeaa nimeä niille arvonnan järjestäjille, koska osallistuin siihen myös oikeella nimelläni. Jotenka tällainen tilanne jota en miettinyt ihan loppuun asti...

No siis kyseessä on sellanen juttu, että osallistuin netissä arvontaan olemattomalla nimellä ja satuin sitten sillä nimellä voittamaan, joten kun paketti tulee postiin niin siinä sen takia olis tämän olemattoman henkilön nimi, enkä kehtaa sanoa mun oikeaa nimeä niille arvonnan järjestäjille, koska osallistuin siihen myös oikeella nimelläni. Jotenka tällainen tilanne jota en miettinyt ihan loppuun asti...

Non ploblemos. Jos saat käsiisi saapumisilmoituksen tai seurantatunnuksen, voit noutaa paketin ilman valtakirjaa. Jos paketti on kirjattu, voit tehdä valtakirjan. Toisen nimissä esiintyminen ei ole edes rikos, ellei varasta kenenkään identiteettiä tai esiinny viranomaiselle toisena henkilönä.

Toivo, että se tulee postiin ja sellaisena pakettina, että saat sen ilman mitään todistuksia tai suurikokoisena lähetyksenä, missä ei tarvitse edes papereita allekirjoitella, riittää, että on postin jakama lippunen.

Toivo, ettei lähettäjä laita sitä Matkahuollon kautta. On kokemusta nimittäin noistakin voitoista, jotka tulee tuota kautta. Saat ilmoituksen kännykkään, että sinulle on paketti noudettavissa tai huonommassa tapauksessa kirjeen, missä sanotaan, että hae viimeistään huomenna tai sitten maksat siitä lähtien säilytysmaksua. Kiva, kun ei ole hajuakaan, että mistä tulee ja mitä tulee ja minkä kokoinen paketti. Eikä se tule edes vieressä olevaan Lähipaketti-pisteeseen vaan joudut hakemaan sen kaukaa Matkahuollon omasta pisteestä. Arvuuttelet, että onnistuuko haku ilman autoa vai pitääkö järkätä kyyti. Niin ja siellä Matkahuollossa vaaditaan aina paperit.

Sinä varmaan tiedät, mitä on tulossa, kun tiedät voittaneesi. Harvoin nimittäin ilmoittelevat etukäteen siitä, että olet voittanut, ainakin vähän pienempien voittojen kohdalla.

Jos on jostain arvokkaammasta palkinnosta kyse, niin silloin todennäköisesti joutuu ne henkkarit/valtakirjan esittämään. Vaikka arvonnanjärjestäjä siitä makselee verot, niin saajan henkilöllisyys pitää olla selvilllä. Todennäköisesti olet jo rikkonut arvonnan sääntöjä osallistumalla olemattomalla nimellä ja rivien välistä voi päätellä, että olet osallistunut useamman kerran sen säännöissä mainitun yhden kerran sijaan - miksi muuten olisit täyttänyt olemattomalla nimellä :cautious: Toivottavasti ei ole mikään hyvä palkinto menossa sivu suun.

Ei oo mikään huippuarvokas palkinto vaan sellaista pientä kivaa :)
Mulle on aina tullu arvontavoitot Postiin, ei ikinä Matkahuoltoon... joten siinä ei pitäs olla ongelmaa :) ja nyt tosiaan ekan kerran voitto osui tuolle "feikkiprofiilille".
Ja kyllä oon osallistunut kahdella eri nimellä arvontaan, joka ehkä on vastaan sääntöjä mutta pidemmän päälle hyvää bisnestä ja tämähän on ihan huoletonta toimintaa :D

Ei oo mikään huippuarvokas palkinto vaan sellaista pientä kivaa :)
Mulle on aina tullu arvontavoitot Postiin, ei ikinä Matkahuoltoon... joten siinä ei pitäs olla ongelmaa :) ja nyt tosiaan ekan kerran voitto osui tuolle "feikkiprofiilille".
Ja kyllä oon osallistunut kahdella eri nimellä arvontaan, joka ehkä on vastaan sääntöjä mutta pidemmän päälle hyvää bisnestä ja tämähän on ihan huoletonta toimintaa :D
Siis mitä?????

Siis mitä?????
Menee varmaan myyntiin. Minä ainakin olen myynyt pois useamman voiton, kun ne saadut palkinnot ei ole olleet meille sopivia. Yhdestä kenkäpalkinnostakin kuvittelin osallistuessani, että voin sitten valita lasten kenkien koon - kuvittelin väärin. Sieltä tuli varmaan pienintä mahdollista kokoa olevat kengät, meidän kuopus olisi tarvinnut isoimmat mahdolliset noista :ROFLMAO: Joku sai sitten ihan edulliseti uudet tuliterät kengät. En myöskään laittanut pojalle aniliinipinkkiä vaatetta päälle, vaan myin pois.

Noissa arvonnoissahan on yleensä joku parempi pääpalkinto ja sitten kaikenlaisia pienempia palkintoja. Niiden pienten joukossa sitten on väliin sellaista, mitä ei tarvitse.

Täällä yhä odotellaan niitä pääpalkintoja tulevaksi :geek:

Omaan hyötykäyttöön menee minun voitot, ellei tule sellasta millei tosiaan ole mitään tarvetta. Jos sellainen tulis eteen niin myisin kyllä :)
Tähän asti kaikki on ollut ihan hyödyllistä mitä olen voittanu :)

Voi jumalauta. Taas paljastui yksi huijauksesi. Olet joku pahimman luokan huijari. Toivottavasti et saa palkintoasi. Jos saat, toivottavasti tajuat edes vähän hävetä. Toivottavasti palkinto on myös jotain "kulutettavaa", jotta se ei joka päivä muistuta sinua siitä miten sen keplottelit itsellesi epärehellisin keinoin. Karma is a bitch. Ihme luuseri. Hanki oikea työpaikka niin ei tarvii tehdä huijausbisnestä joillain kilpailuilla.

Voi jumalauta. Taas paljastui yksi huijauksesi. Olet joku pahimman luokan huijari. Toivottavasti et saa palkintoasi. Jos saat, toivottavasti tajuat edes vähän hävetä. Toivottavasti palkinto on myös jotain "kulutettavaa", jotta se ei joka päivä muistuta sinua siitä miten sen keplottelit itsellesi epärehellisin keinoin. Karma is a bitch. Ihme luuseri. Hanki oikea työpaikka niin ei tarvii tehdä huijausbisnestä joillain kilpailuilla.

Taas? :D En ole minä kuule piiiitkään aikaan tänne mitään kirjoittanut enkä varsinkaan mitään huijausjuttuja :)
Töitähän tässä etsiskelläänkin, mutta silloin kun ei ole niin pitää keksiä jotain muuta :) Ja jos tämä minun juttu on sinusta "pahemman luokan huijaamista" niin en tiedä mitä sun päässäs liikkuu :D
Saat siis ihan vapaasti haukkua, mut ei mua tollaset yhtään satusa, jos se oli tarkotus ;)

Yhteistyössä