Possun ulkofilee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Muikkis

Jäsen
25.09.2008
57
0
6
Mulla on tuossa tollanen 0,5kg possufilee pötkylä ja mietin mitä siitä tekisin. Oliskos teillä mitään hyvää ohjetta? Ja mietin että jos laitan sen uuniin niin vaatiiko paistopussin vai voiko sen paistaa ihan tuollaisenaan jos laittaa vuoan pohjalle vähän nestettä.
Ajattelin siis itse jotain sipulia, porkkanaa, suolaa ja pippuria ja vuokaan ja uuniin paistumaan.. mutta jos jollain tosiaan löytyis jotain herkkureseptiä niin kiitosta vaan :D

Itse tekisin niin että leikkaisin sen auki sellaiseksi levyksi.
Levittäin siihen tuorejuustoa ja persikkaa,rullaisin ja leikkaisin siivuiksi.
Ruskistaisin pinnan pannulla ja sitten kermakastikkeeseen hautumaan kypsäksi.
On tosi namia.

Mä leikkaisin sen n. 1-1.5cm paksuiksi pihveiksi, hakkaisin lihanuijalla ohuiksi, ja paistaisin pannulla. Kunnolla päälle mausteita, suolaa, pippuria, paprikajauhetta, grillausmaustetta jne. Lisäksi ranskalaiset perunat ja kermakastike
:p

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Mä leikkaisin sen n. 1-1.5cm paksuiksi pihveiksi, hakkaisin lihanuijalla ohuiksi, ja paistaisin pannulla. Kunnolla päälle mausteita, suolaa, pippuria, paprikajauhetta, grillausmaustetta jne. Lisäksi ranskalaiset perunat ja kermakastike

tällä reseptillä minäkin tekisin, en välttämättä viitsisi edes nuijia.

paistopussissa tulee kyl tosi mureaa. ja annan yleensä olla ainakin 3 tuntia. porkkanaa pussinpohjalle ja hieman vettä ja vikan tunnin ajaksi kermaa mukaan. yrttisuolaa ja maustepippuria.

Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

tällä reseptillä minäkin tekisin, en välttämättä viitsisi edes nuijia.

Melkein minäkin, mutta laittaisin pannun jälkeen uuniin porisemaan hetkeks ruokakerman ja mustapekkajuuston kera.

Mulla sikahyvä ohje. Nuiji pihveiksi. Paista pihvit pannulla ruskeaksi ja ota pois. Ruskista sipuli, pekonikuutiot ja lisää pihvit mukaan pannuun. Laita mukaan vettä ja hautumaan kannen alle. sitten lisäät aurajuustoa, kermaa ja grillimaustetta. Kyytipojaksi hyvä salaatti, perunamuusi/valkosipulipotut/lohkopotut. On meinaan hyvään!

Yhteistyössä