Possun sisäfilee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tigru87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tigru87

Aktiivinen jäsen
10.09.2006
3 121
0
36
Kertokaas mulle miten paistan uunissa tuon kokonaisena? Siis mikä lämpötila ja aika? Pötkö painaa n. 700g.
Ja joo sen tiedän, et sisälämpö tulisi olla jotain 75astetta,mutta kun en omista paistomittaria, enkä just nyt pääse sitä kaupastakaan hakemaan.. :ashamed: Niin mikä olisi suurinpiirtein sopiva aika?? :/

Sori,tyhmät kysymykset, mut tavallisesti ollaan aina grillattu palasina, mut nyt haluisin kokeilla kokonaisena paistamista uunissa...

Tein just possun sisäfilettä niin, että leikkasin sen reilun sentin viipaleiksi, ja paiston nopeasti pannulla! Tuli tosi hyviä! Siihen vielä kermaa vähän päälle, niin on kastikekin mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
125 astetta ja tunti tai vähän yli. Pistä sitä, niin huomat onko kypsää.

Mistä sen huomaa? :ashamed: :ashamed:

Sen tihkuvan nesteen väsirtä. Kun se lakkaa olemasta punasta ja verestävää liha on valmis, jos ei ole tarkoitus tehdä keskeltä punaista. Mutta mun mielestä possunlih on parasta ylikypsänä, eli ei haittaa vaikka olisi kauemminkin.

Mä kans yleensä viipaloin sen lihan, paistan tosiaan kans pannulla ja kastike siihen mukaan. Kastike joko ihan kermasta ja mausteita sekaan tai sitten valmispippurisekoite...en nyt muista mikä sen hieno nimi oli..löytyy maitohyllystä, pippuri, sipuli yms makuja. Niin sellanen siihen mukaan, tarvittaessa pieni maustaminen ja vola. Sitten mukaan uuniperunat, uudet perunat tai sitten uuniin laittaa valkosipuliperunat. Njam.

Alkuperäinen kirjoittaja neitiperho:
Mä kans yleensä viipaloin sen lihan, paistan tosiaan kans pannulla ja kastike siihen mukaan. Kastike joko ihan kermasta ja mausteita sekaan tai sitten valmispippurisekoite...en nyt muista mikä sen hieno nimi oli..löytyy maitohyllystä, pippuri, sipuli yms makuja. Niin sellanen siihen mukaan, tarvittaessa pieni maustaminen ja vola. Sitten mukaan uuniperunat, uudet perunat tai sitten uuniin laittaa valkosipuliperunat. Njam.

Juu, kyllä mäkin aina sen viipaloin, kun grillissä laitetaa, mutta nyt halusin kokeilla kokonaisena valmistamista..

Yhteistyössä