poskiontelotulehdus?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Onkohan syytä mennä maanantaina käymään lääkärissä, vai meneeköhän tämä itsekseen ohi?
Mulla on ollut pari viikkoa yskä, nyt jo helpottaa vähän. Nuhaa ei ole ollut ollenkaan, mutta tuntuu että poskiontelot on täynnä räkää. Aina kun kumartuu,sinne sattuu, samoin kun nousee sieltä kumarruksista ylös. Suussa maistuu koko ajan p***a ja tulee semmosta ällöä limaa tuolta jostain, kook ajan saa olla syljeksimässä. Olisko se se semmosta kellertävän aavistuksen ehkä vihertävää, mä en ole tuosta väristä kyllä ihan varma kunen ole jäänyt niin tutkimaan, äkkiä vaan saatava suusta pois kun maistuu niin hirveelle.

Koitin huuhtoa sarvikuonolla, mtu sekin tuntui niin pahale, etten voi uudestaan tehdä.

..
mee lääkäriin niin ne tyhjentää ne, se oli ihan kamalaa, pistivät eka puudutetta ja sitte reikä sinne poskionteloon ja huuhtelivat.. toivottavasti ei enää joudu siihen rääkkiin

juuu
Kyllä mulla on tuollaiset parantuneet itsekseen. Se voi kestää joitakin viikkoja, joskus on kestänyt neljäkin viikkoa, mutta itsestään on parantunut. Joskus kumartuessa on valunut kauhea lätäkkö lattialle ja sen jälkeen on tauti alkanut parantua.

Nuha
Eiköhän jokainen itse tiedä, koska on syytä mennä lääkäriin. Toivottavasti ainakin. Eikä niitä aina punkteerata, menee ohi ihan antibiootilla jos ei muuten ota parantuakseen.

ap
mä lähden kyllä karkuun sieltä lääkäristä jos punkteerata meinaisivat :eek: kai ne ensin edes yrittäävät antibiooteilla? mulla ei ole ikinä ennen ollut poskiontelotulehdusta, niin en oikein tiedä olisko tämä nyt semmonen.

"mirkku"
Kuulostaa poskiontelotulehdukselta, kärsin itse samasta vaivasta juuri nyt. Raskauden vuoksi lopetin apteekin reseptittä saatavat allergialääkkeet ja öisin aloin olemaan kovinkin tukossa.. Tätä tukkoisuutta kun on jatkunut 6 viikkoa niin alkoi yhtäkkiä kuume nousta...

Parin kuumeilupäivän jälkeen alkoi hakkaava yskä ja ihmettelin miksi ei tarvitse yhtään niistää (normaalisti nenäni vuotaa melkein koko ajan) ja suussa alkoi maistua sellaiselle mädälle... menin sitten lääkäriin, ensin sh katsoi ultralla, poski ja otsaontelot täynnä räkää.. Sitten pääsin lääkärille ja se totesi että nieluuni valuu koko ajan verensekaista paksua räkää.

Sain viikon sairaslomaa, antibioottkuurin (amoxin), nasonex-nenäsuihketta ja suosituksen käyttää sarvikuonoa (nenähuuhtelukannu).

Olin kuusi päivää kuumeessa ja joka yö hakkaavaa astmaattista yskää (tuntuu henki loppuvan kesken ja pihisee), mutta nyt kun amoxin-kuurista on enää kaksi tabua jäljellä, tunnen oloni vasta puolikuntoiseksi. Takana kaksi kuumeetonta päivää, mutta yskä on edelleen hirveä. Räkää on tosin alkanut irrota nyt parina viimesenä aamuyönä/aamuna sen kokoöisen yskimisen tuloksena.

Oon joka päivä nyt myös hieronut ostaa, poskia ja nenänvartta, yrittänyt välttää maitotuotteita, suklaata, sokeria, vehnää (kaikkea mikä lisää limantuotantoa). Kai tää tästä.

Olis vaan ehkä ollu vaan niin hiton paljon yksinkertasempaa sietää sellanen punktio, vaikka varmaan sillä hetkellä v-mäinen toimenpide ku tehdään. Tuntuu kuitenkin, että joudun elään tän räkäpääni kanssa vielä kuukauden ennen kun oon oikeesti terve!

Ihana raskaus, kun paksuntaa limakalvoja ja lisää limantuotantoa..... ;)

ap
[QUOTE="mirkku";21911391]Kuulostaa poskiontelotulehdukselta, kärsin itse samasta vaivasta juuri nyt. Raskauden vuoksi lopetin apteekin reseptittä saatavat allergialääkkeet ja öisin aloin olemaan kovinkin tukossa.. Tätä tukkoisuutta kun on jatkunut 6 viikkoa niin alkoi yhtäkkiä kuume nousta...

Parin kuumeilupäivän jälkeen alkoi hakkaava yskä ja ihmettelin miksi ei tarvitse yhtään niistää (normaalisti nenäni vuotaa melkein koko ajan) ja suussa alkoi maistua sellaiselle mädälle... menin sitten lääkäriin, ensin sh katsoi ultralla, poski ja otsaontelot täynnä räkää.. Sitten pääsin lääkärille ja se totesi että nieluuni valuu koko ajan verensekaista paksua räkää.

Sain viikon sairaslomaa, antibioottkuurin (amoxin), nasonex-nenäsuihketta ja suosituksen käyttää sarvikuonoa (nenähuuhtelukannu).

Olin kuusi päivää kuumeessa ja joka yö hakkaavaa astmaattista yskää (tuntuu henki loppuvan kesken ja pihisee), mutta nyt kun amoxin-kuurista on enää kaksi tabua jäljellä, tunnen oloni vasta puolikuntoiseksi. Takana kaksi kuumeetonta päivää, mutta yskä on edelleen hirveä. Räkää on tosin alkanut irrota nyt parina viimesenä aamuyönä/aamuna sen kokoöisen yskimisen tuloksena.

Oon joka päivä nyt myös hieronut ostaa, poskia ja nenänvartta, yrittänyt välttää maitotuotteita, suklaata, sokeria, vehnää (kaikkea mikä lisää limantuotantoa). Kai tää tästä.

Olis vaan ehkä ollu vaan niin hiton paljon yksinkertasempaa sietää sellanen punktio, vaikka varmaan sillä hetkellä v-mäinen toimenpide ku tehdään. Tuntuu kuitenkin, että joudun elään tän räkäpääni kanssa vielä kuukauden ennen kun oon oikeesti terve!

Ihana raskaus, kun paksuntaa limakalvoja ja lisää limantuotantoa..... ;)[/QUOTE]

siis mulla alkoi kanssa kuumeella ja sitä yskäksi. Just tuommosta hakkaavaa yskää et välillä ei menaa henkeä saada.
Onko sulla kosketusarat nuo ontelot Mulla ei tunnu niissä mitään kipua koputellessa, ainoastaan kumartuessa.

Voikohan mulle muuten edes määränä amoxin kuuria, kun imetän, ja vauva on amoxisilliinille allerginen?

ìx
olen ab-kuurilla juuri poskiontelontulehduksen takia. mulla on amoxin, mutta kun sanot lääkärille, että imetät ja vauva on allerginen, niin saat jotin muuta, toivon mukaan sopiva löytyy.
myös joku limakalvojen turvotusta kuivattava antihistamiini kannattaa ottaa (sellainen, joka käy imettävälle). punkteerausta ei nykyään kovin helpolla tehdä.

"mirkku"
Ei ne mun ontelot niin aroilta tunnu, ainoastaan illalla kun alkaa se kova yskä niin otsassa tuntuu se yskiminen. Mä olen kerran aikasemminkin sairastanut poskarin joka oli myös otsaonteloissa ja hakeuduin lääkäriin vasta kun paine oli ihan megalomaaninen niin että koko pää jyskytti :D lääkäri haukkui mut ihan hulluks kun olin sietänyt siihen asti, mut sekin poskari hoidettiin vain antibiooteilla.. sehän voi äityä pahimmillaan aivokalvontulehdukseksi...

varmaankaan et voi sitten amoksisilliiniä ainakaan käyttää.... mutta muistaakseni muitakin penisilliinijohdannaisia voidaan käyttää, jos ne vaan soveltuu imetyksen kanssa yhteen.... mene ihmeessä lääräriin! ei ne sitä punktiota ekana tee, jos sitä pelkäät :) tää on joka tapauksessa pitkään kestävä tauti, jotwen on siihen jotain helpotusta haettava.

Pätsmaruu harmaana
Juu, kuulostavat kyllä poskiontelontulehdukselta nuo oireesi, ap. Välttämättä et selviä/pääse pelkällä antibioottikuurilla, riippuu toki lekurista, joten punkteeraus on kyllä hyvinkin mahdollinen toimenpide. Ei se loppujen lopuksi nyt niiin kamala juttu ole - nim.miljoona kertaa tehty - ja helpotuskin tulis nopeammin. Ite olen ruukannut vältellä moista tautia - *koputtaa puuta* - juurikin sillä sarvikuonon käytöllä.... Tsemppiä ja jaksuja :hug:.

"linne"
Mulla on just poskiontelotulehdus päällä. Kävin eilen lääkärissä, joka sanoi että olis aiemmin pitäny jo mennä. Kannattaa mennä, mulla oli samanlaisia oireita. Antibiootit antavat.

Yhteistyössä