poskiontelontulehdus

Epäilen että mulla on poskiontelontulehdus, koska mulla on viimeisen kahden kuukuden aikana ollut koko ajan jonkun sortin flunssaa, välillä lievempää ja välillä taas aika paljon pahempaa. Onko olemassa mitään konstia miten sen voisi itse parantaa? Terveyskeskukseen soitin ja sieltä vaan sanottiin että noin 2/3 osaa paranee itsestään, joten en aikaa lääkärille saanut.
No tässä kaikista hulluin kysymys mutta voiko hoitamaton poskiontelotulehdus estää raskaaksi tulon? Mulla on kaksi vuotias poika ja juuri ennen kuin tulin raskaaksi vuosien yritysten jälkeen söin pari antibiootti kuuria poskiontelotulehdukseen, joka mulla oli ollut jo jonkin aikaa (mahdollisesti jo melkeen vuoden, kun olin koko ajan "flunssassa"). Voiko siis tosiaan olla mahdollista että se esti raskaaksi tulon aiemmin vaiko siihen sitten joku muu ollut syynä?

Poskiontelotulehdusta lievittää/ehkäisee myös se että niistää ahkerasti, ei saisi jättää nenää tukkoiseksi. Mulla oli ennen poskiontelotulehdus kaksi kertaa vuodessa, mutta sitten sain estolääkkeen virtsatieinfektioon, ja ilmeisesti se mitätön antibioottimäärä on estänyt myös muut tulehdukset.

Heinäsirkka
itelläni useesti poskiontelotulehduksia, mulla ollaan yksityisellä punkteerattu, eli piikit nenään ja suolalius kirtää siellä onteloissa..kamalaa hommaa, mutta helpottaa.itse aloin saamaan tulehduksia, kun altistuin homeelle aiemmin niin paljon.

omistan myös sarvikuonon eli huuhtelukannun, nenäsuihkeet ja allergialääkkeet... että sellasta!

itse käyttänyt nenäsuihkeita ja duact tabletteja (niitä ei vissiin saa ilman reseptiä) niillä olen pärjännyt ilman että tarvinnut antibiootteja, poskiontelotulehdus on mulla tosi usein, enkä siksi haluaisi niitä antibiootteja syödäkään koko ajan, punkteeraukset eivät ole auttaneet kuin vähäksi aikaa eteenpäin

Yhteistyössä