Poskiontelontulehdus ja töihin?

  • Viestiketjun aloittaja liian tunnollinen?
  • Ensimmäinen viesti
liian tunnollinen?
Mneisitkö töihin,jos epäilisit tulehdusta?Kun itse aloitin eilen uuden työn(oppisoppari) ja heti sairas!Nuhaa ollut uudestavuodesta saakka ja nyt sitten lämpö nousi illalla,toinen poski punoittaa ontelon kohdalta ja on kipeä koko toinen puoli kasvoista..Silti tässä mietin,että kehtaako olla heti töistä pois..:/
 
vieras
ilman muuta töihin!!! Tuo on oikein laiskan lusmuilua! Ei tulis mieleenkään olla poissa töistä tuollaisen takia!

Jos kuume on alle 38, niin töihin ilman muuta, koska kuumeen/pienen lämmön saa laskettua Buranalla. Ja se auttaa siihen kipuun ja tulehdukseenkin! Varaat sitten töissä ollessa lääkäriajan tai käyt päivystyksessä viikonloppuna hakemassa antibioottikuurin. Ja ei antibiotin takiakaan olla pois töistä, jos sulla se tulehdus todetaan!!!Kysy vaikka lääkäriltä.
 
Kävisin lääkärissä että saisin antibiootit ja voinnin mukaan menisin töihin tai en. Ikävähän se on olla pois varsinkin heti noin alkuun, mutta kyllä se oma terveys täytyy mun mielestä laittaa etusijalle. Mulla tulee poskiontelontulehdus aina kun tulen flunssaan. Keväällä ajattelin että jospa se siitä paranisi itsestään enkä mennyt lääkäriin, niin se tulehdus levisi poskiontelosta korvaan eikä silloin tuntunut enää yhtään siedettävältä!
Mulla menee yleensä pari-kolme päivää antibioottikuurin alkamisesta että olo helpottaa, en kyllä niinä alkupäivinä ole työkuntoinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ilman muuta töihin!!! Tuo on oikein laiskan lusmuilua! Ei tulis mieleenkään olla poissa töistä tuollaisen takia!

Jos kuume on alle 38, niin töihin ilman muuta, koska kuumeen/pienen lämmön saa laskettua Buranalla. Ja se auttaa siihen kipuun ja tulehdukseenkin! Varaat sitten töissä ollessa lääkäriajan tai käyt päivystyksessä viikonloppuna hakemassa antibioottikuurin. Ja ei antibiotin takiakaan olla pois töistä, jos sulla se tulehdus todetaan!!!Kysy vaikka lääkäriltä.
Hmmm... mä oon kyl tästä erimieltä. Kyllä se oma terveys on kaikkein tärkein. Eikä varmasti ole kyse mistään lusmuilusta... :whistle:
Joillain jo 37 asteen lämpöily on jo tuskasta (esim. mä :) ) Mun mielestä terveyden kanssa ei kannata leikkiä. Tietty se on kurjaa kun on just alottanu uudessa duunissa...

Parempia vointeja sinne :)
 
vieras
Mene lääkäriin ja katso tilanne, lääkäri sanoo kyllä mielipiteensä oletko työkuntoinen, riippuu varmaan työstäkin. Raskasta nostelua ulkona -> ei töihin mutta esim toimistotyössä varmaan sujuu vaikka vähän vajaatehollakin. Poskiontelotulehdus ei onneksi tartu :)

 
Tarhan täti
No mutta kertokaa vanhemmat, jos tuo alkuperäinen kirjoittaja olisikin lastenhoitaja. Tarhassa taikka sitten pph.
Saisiko hän tehdä mielestänne töitä?
Pienessä kuumeessa, kunnon räkätaudissa. Veisittekö tyytyväisenä lapsenne hoitoon hänelle? Saamaan saman taudin. Ja puolikuntoisena sitä usein ei ihan hirveästi kotonakaan jaksa lasten vilistystä.
Että enkös olekkin oikeassa, että tuokin aika "ammattikohtaista" ;)
 
vieras tarhan tädille
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mene lääkäriin ja katso tilanne, lääkäri sanoo kyllä mielipiteensä oletko työkuntoinen, riippuu varmaan työstäkin. Raskasta nostelua ulkona -> ei töihin mutta esim toimistotyössä varmaan sujuu vaikka vähän vajaatehollakin. Poskiontelotulehdus ei onneksi tartu :)
Aivan ;)
 
mä oon erittäin harvoin pois töistä, selän takia olisin saanut vaikka miten paljon saikkua, mut eipä se jouten ololla paremmaksikaan muutu. flunssasenakin olen töissä ollut, paljon vaan tpoppia naamaan, mut jos kuumetta niin jäisin pois.
mulla vähän hankala työ kun ei ole oikein sijaista :whistle:
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Tarhan täti:
No mutta kertokaa vanhemmat, jos tuo alkuperäinen kirjoittaja olisikin lastenhoitaja. Tarhassa taikka sitten pph.
Saisiko hän tehdä mielestänne töitä?
Pienessä kuumeessa, kunnon räkätaudissa. Veisittekö tyytyväisenä lapsenne hoitoon hänelle? Saamaan saman taudin. Ja puolikuntoisena sitä usein ei ihan hirveästi kotonakaan jaksa lasten vilistystä.
Että enkös olekkin oikeassa, että tuokin aika "ammattikohtaista" ;)
POSKIONTELOTULEHDUS
ei tartu
 
hauskaa
onpa mielenkiintoista mitä täällä kysellään...kai nyt jokainen tietää koska on kipeä ja pitää olla pois töistä. Ja vieraalle tiedoksi että jos on kunnon poskiontelotulehdus niin ei sillloin jaksa olla töissä!!! Ja juu poskiontelotulehdus ei tartu mut räkätauti tarttuu.
 
TT
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarhan täti:
No mutta kertokaa vanhemmat, jos tuo alkuperäinen kirjoittaja olisikin lastenhoitaja. Tarhassa taikka sitten pph.
Saisiko hän tehdä mielestänne töitä?
Pienessä kuumeessa, kunnon räkätaudissa. Veisittekö tyytyväisenä lapsenne hoitoon hänelle? Saamaan saman taudin. Ja puolikuntoisena sitä usein ei ihan hirveästi kotonakaan jaksa lasten vilistystä.
Että enkös olekkin oikeassa, että tuokin aika "ammattikohtaista" ;)
POSKIONTELOTULEHDUS
ei tartu
Mutta se RÄKÄTAUTI jonka seurauksena se yleensä tulee, niin TARTTUU.
 
AP
Itsekin oon tosi harvoin ollu pois töistä,aiemmassa työpaikassa linkkasin iskiaskivuissakin töihin 4km päähän ja siellä siivosin tunteja ja kävelin takaisin,2vkon ajan!En pienestä jää pois töistä..Mutta nyt aamulla heräsin aivan kauheaan päänsärkyyn,koko poski oli turvonnut ja olo oli kaamea..Soitin töihin ja kehottivat olemaan pois ja menemään lääkäriin..Että niin nyt tein ja olen juuri menossa lääkäriin buranan voimalla..
Tuo ensimmäinen kommentti oli aika älytön..Ei todellakaan ole kyse laiskuudesta,olisin mieluusti mennyt töihin.3 pienen äitinä ei paljon laiskotellakaan kotona..Mutta nyt on ajateltava tätä terveyttä,en halua mitään vakavia jälkiseuraamuksia.Ma sitten toiv.olen jo työkuntoinen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja liian tunnollinen?:
Mneisitkö töihin,jos epäilisit tulehdusta?Kun itse aloitin eilen uuden työn(oppisoppari) ja heti sairas!Nuhaa ollut uudestavuodesta saakka ja nyt sitten lämpö nousi illalla,toinen poski punoittaa ontelon kohdalta ja on kipeä koko toinen puoli kasvoista..Silti tässä mietin,että kehtaako olla heti töistä pois..:/
jos olet ollut jo noin kauan kipeänä niin eikö nyt viimeistään kannattaisi sitten ottaa sairaslomaa ja parantaa itsensä kuntoon kokonaan. En menisi töihin.
 

Yhteistyössä