poskiontelon tulehdus, koska lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ai saamari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ai saamari

Vieras
Mitäön hirvittävää nuhaa ei enää ole, terveeltä puolelta tulee kyllä räkää, mutta tulehtuneelta puolelta ei. Sen puolen hampaitakin särkee, nenää vihloo ja poskionteloita särkee

Burana helpottas vähäsen hetkeksi. Olen myös nenäkannulla huuhdellut nenää ja sen jälkeen sieltä tuleekin räkää ihan hyvin, kipu vaan ei helpota :(
Koska lääkäriin? Ab kuurin varmaan vaatii parantuakseen, vasta muutaman päivän ollut flunssa, kurkkukipu alkoi jo viikko sitten

Vähintään viikon kai pitäis taudin olla ennen kuin ois ab-kuurin paikka. Kokeile nenäsuihketta ja huuhtele kannulla. Särkylääkettä ja paljon nestettä ja lepoa.

Alle 10 päivää kestäneessä taudissa antibiootista ei pääsääntöisesti ole hyötyä. On ihan tavallista että sitä räkää pakkaantuu onteloihin flunssassa, siihen ei tarvi bakteeritulehdusta, bakteeritulehdus tulee sitten jäljestäpäin jos on tullakseen. Osta supistavia nenätippoja ja nenäkortisonia josko ne helpottais oloa.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Ei ole tukossa. Ilma kulkee siis hyvin, särkee vain pirusti, eikä räkää saa tulemaan. Toiselta puolelta tulee kyllä ja seassa on kiinteämpiä vihreitä klönttejä

Hampaiden särky voi johtua paineesta jos onteloissa ei ilma kulje turvotuksen vuoksi. Kokemusta on, olo on kurja mutta noin lyhyen taudin jälkeen en kuuria vielä hakisi. Päivystysasia ei ole jos sitä mietit.

Onko kuumetta? Jos kovin särkee, menisin ainakin huomenna. Mulla oli kerran poskiontelotulehdus vaan toisella puolella, ei nuhaa, ei flunssaa vaan järjetön pistävä tunne, jomotus, tukkoisuus jne. Ja se hampaiden arkuus. MenOdotin 2 päivää, meni sitten niin pahaksi, että ekat ab ei auttanut vaikka huuhdeltiin eli punkteerattiin 5 kertaa, piti lääkekin vaihtaa. Ja oli bakteeri kun se lima meni viljelyyn.

Käy ostaa apteekista Duact kapseleita, ovat nykyään reseptivapait, niitä lääkäri määräs mulle aina poskiontelontulehduksen oireisiin kun ei märkää ollut jota ois voinu punkteerata.
Duact helpottaa turvotusoireita, ja tekee siit onteloihin jymähtäneestä räästä juoksevaa. Kunnon teho tulee itsellä parin päivän jälkeen

Mitäön hirvittävää nuhaa ei enää ole, terveeltä puolelta tulee kyllä räkää, mutta tulehtuneelta puolelta ei. Sen puolen hampaitakin särkee, nenää vihloo ja poskionteloita särkee

Burana helpottas vähäsen hetkeksi. Olen myös nenäkannulla huuhdellut nenää ja sen jälkeen sieltä tuleekin räkää ihan hyvin, kipu vaan ei helpota :(
Koska lääkäriin? Ab kuurin varmaan vaatii parantuakseen, vasta muutaman päivän ollut flunssa, kurkkukipu alkoi jo viikko sitten

Lopeta viljat ja maitotuotteet. Ne lisäävät limaa. Osta vahvoja maitohappobakteereja ja D-vitamiineja LT kaupasta ja nauti tuoretta inkivääriä.

Yhteistyössä