Poskinotelovaivat keväisin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en jaksa enää..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en jaksa enää..

Vieras
Kamalaa aikaa tää kevät.
Mulla ei siitepölyt aiheuta mitään rajua räkäisyyttää ja aivastelua, vaan vaikean limakalvoturvotuksen nenän onteloihin. (Tai on mulla sellaista kirkasta lirua vuotoa hieman nenässä, mutta ei juurikaan niistää tarvi. Silmät on myös aamuisin sen tuntuiset kuin niissä olis sahajauhoa.) Huhtikuun lopussa alkaa kamala otsapäänsärky+ paineen tunne, joka säteilee nenän varteen ja silmien taakse. Silmien liikuttaminen sattuu, huimaa ja olo on sumuinen, eikä ajatus kulje normaalisti, jotenkin sellainen sekava olo. Aamulla aina nenä tukkeessä. Tää särky ja paineen tunne on niiiiiin rasittavaa, eikä siihen tunnu mikään auttavan.
Reseptivapaita allergialääkkeitäolen kokeillut, ei mitään apua. Myös aerinaze oli kokeilussa..Mutta ei sopinut, aiheutti vatsakipua ja unettomuutta. duactia on reseptillä, mutta sitä en ole vielä kokeillut. Pitää varmaan kokeilla vielä sitäkin. Särkylääkkeitäkin on pakko syödä, ne auttaa hieman, niin että jotenkin pystyn olemaan ja elämään tämän säryn kanssa.
Mulle on lääkäri sanonut tutkimuksissa että mulla on kapeat käytävät tuolla nenässä, ja se altistaa tällaiselle vaivoille. Muutenkin kun tuo nenäni on hyvin kapean mallinen.

Onko kellään kokemusta vastaavasta??

Ootko kokeillu sarvikuonoa, siis sitä nenäkannua? Sillä mä pidän poskiontelo-osastoa kurissa. Kokeile vaan se duactkin, kaikki sallitut keinot käyttöön. Särky on peestä! Joillainhan leikataankin noita onteloita, että "tuuletus" paranee.

sama vaiva täälläkin, tosin lisänä ne rajut aivastelut ja räkäisyys. kaiken lisäksi oon raskaana joten pitäis nyt sitten mennä taas arpomaan lääkkeitä lääkärille että mitä sitä uskaltais syödä. allergiavaivat alkaa yleensä jo maaliskuussa, pahinta aikaa huhti-kesäkuu ja jatkuu tuonne lähes syyskuulle asti.
kaikenmaailman lääkkeitä oon testaillut,jotkut auttaneet vähän paremmin kuin toiset. viime vuonna lääkäri alkoi ehdottelemaan jo siedätyshoitoja (jota en oo vielä kokeillut) ja kehotti ostamaan sarvikuonokannun apteekista, kuulemma se pitäis vähän paremmin nenän auki turvotukselta.

mulla oli vasta kauhean sitkas otsaontelon ja poskiontelon tulehdus :( Voi pee sitä kipua mikä oli otsassa! Aivan kamala. Sain antibiootti Amorionia ja auttoi heti. Myös Duact on todella tehokas. Kokeile ihmeessä. Ihan kuin lääkärikin sanoi, sulla taitaa olla ahtaat käytävät nenässä ja se varsinkin nyt keväisin aiheuttaa tulehduksia. Jos kerta vaiva on jatkuva vuodesta toiseen niin itse harkitsisin jo jotain operaatiota.

Onko teillä päässä sumuinen olo ja "pää ei toimi sillai normaalisti" kun onteloissa turvotusta ja sitä painesärkyä??? Kun musta tuntuu että olen ihan pihalla jotenkin :( :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Onko teillä päässä sumuinen olo ja "pää ei toimi sillai normaalisti" kun onteloissa turvotusta ja sitä painesärkyä??? Kun musta tuntuu että olen ihan pihalla jotenkin :( :(

Tuttu tunne, minulla menee toinen puoli päästä (yleensä vasenpuoli ) aivan turran tuntoiseksi. Pää on ihan pökkelö, varsinaisesti päätä ei särje muuten kuin alas päin kattoissa, mutta muuten on aivan höntti olo.
Minulla auttoi sarvikuono (suosittelen ) poskiontelotulehduksiin, söin tosi monta kuuria pari vuotta sitten peräjälkeen. Yks ihana hoitaja sitten opasti minut ostamaan sarvikuonon ja se on PARAS!
Olen kokeillut tosi monia allergialääkkeitä, mutta en pysty niitä käyttämään, sillä niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä, eli olen allerginen niille allergialääkkeille - ahdistavaa!! :/ Nenäsumutetta käytän sitten aina silloin tällöin, kun en jostain syystä ole päässyt nenää huuhtelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Tuttu tunne, minulla menee toinen puoli päästä (yleensä vasenpuoli ) aivan turran tuntoiseksi. Pää on ihan pökkelö, varsinaisesti päätä ei särje muuten kuin alas päin kattoissa, mutta muuten on aivan höntti olo.
Minulla auttoi sarvikuono (suosittelen ) poskiontelotulehduksiin, söin tosi monta kuuria pari vuotta sitten peräjälkeen. Yks ihana hoitaja sitten opasti minut ostamaan sarvikuonon ja se on PARAS!
Olen kokeillut tosi monia allergialääkkeitä, mutta en pysty niitä käyttämään, sillä niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä, eli olen allerginen niille allergialääkkeille - ahdistavaa!! :/ Nenäsumutetta käytän sitten aina silloin tällöin, kun en jostain syystä ole päässyt nenää huuhtelemaan.

Pitääpä munkin ottaa taas käyttöön tuo sarvikuono. Sitäkin olen siis joskus kokeillut, mutta en huomannut että se olis vienyt pois sitä paineen tunnetta päästä ja hönttiä oloa.