Mulla ollut jo 3sektiota. Kaikki suunniteltuja joten olen ollut hereillä. Ekan parantuminen aika oli aika hidas, mutta muutamassa kuukaudessa jo normaali olo.
Ei jäänyt kuitenkaan mitään kammoa tms. Toka ja kolmas sektiohaava parani ennätysnopeasti. En tarvinnut edes särkylääkkeitä käyttää kun sairaalasta pääsin pois 4 tai 5vrk päästä sektiosta.
Ekasta sektiosta reilu 13kk eteenpäin tehtiin seuraava sektio. Eka raskaus oli kivuton, mutta tämä toinen raskausaika oli kovin kivulias koska kaikki arpeutuneet kudokset ihon alla kiristi, eikä maha meinannut helposti venyä vauvan tarvitsemiin mittoihin. Ja sektiossa se kivun syys siis vasta selvisi, eli että kohdun ympärillä oli tosi paljon kiinnikkeitä. Jotka oli siis edellisen sektion jälkeen tulleet. Kiinnikkeet=arpikudosta, joka ei veny niinuin tavallinen kudos. No lääkäri tietenkin poisti kaikki kiinnikkeet. Ja uusia ei tullut yhtään, sillä seuraava raskausaika oli täysin kivuton ja helpoin maailmassa. Ja kolmas lapsemme syntyi sektiolla siis 1v10kk päästä. Ja sektio
Sektioarvet olleet siistejä ja miltei huomaamattomia. 1v päästä sektiosta punainen arpiviiva muuttui valkoiseksi.
Mutta kun palaat kotiin sektiosta, niin ota tosi rennosti ja rauhassa jotta sulla pääsee haava paranemaan rauhassa, ettei sulle tule kiinnikkeitä. Eli älä siivoa tai nostele tavaroita ollenkaan ekoihin kuukausiin, vaan vain vauvaa kanna. Mä tein sen rehkimis virheen ekan sektion jälkeen
Ne kiinnikkeet siis hankaloittaa seuraavaa raskautta.