Positiivisia sektio kokemuksia???

• Viestiketjun aloittaja onko niitä?
  • Ensimmäinen viesti
onko niitä?
Aina saa lukea niitä kauhutarinoita, mutta kai hyvin menneitäkin leikkauksia/toipumisia löytyy?? Itsellä kohta leikkaus edessä (ei omasta tahdosta) ja kannustavia tarinoita ja hyviä kokemuksia kaipaisin...synnytys-puolellakin vain kerätään niitä ikäviä tarinoita ketjuun...:(

:wave: täällä positiivisia kokemuksia. Kolme sektiota tehty.:) Eli eka sektio tehtiin rv:lla 29+5 mutta kaikki meni hyvin ja äkkiä parannuin ja pääsin pojan luo teholle. Toka sektio rv:lla 35+5 ja samana iltana jo kävelin. Kolmas sektio tehtiin 5kk sitten rv:lla 39+1 ja kävelin seuraavana aamuna. Kipulääkkeitä en tarvinnut oikeastaan ollenkaan. Toisena päivänä sektiosta kotiuduin. ja haavat on tehty pystyyn.

Taikatuuli harmailee
Mulle tehtiin kiireellinen sektio 2 vuotta sitten (synnytyksen käynnistys meni pieleen ja sen takia kiireellinen sektio). Positiivinen kokemus oli ja saatiin terve lapsi :)
Sektiohaava oli pari viikkoa kipeä, mutta jo sairaalassa ollessa kivut pysyi siedettävinä ketorinilla+paracetamolilla (en tarvinnu voimakkaampia lääkkeitä paranemisaikana).
Sektioarpi on siisti ja miltei huomaamaton, haava tehtiin todella alas.
Mitäs muuta haluaisit kuulla? :)

vieras
Mulle tehty kaksi sektiota ja molemmat mennyt tosi hyvin ja toipuminenkin ollut nopeaa.
Nyt on kolmas sektio edessä ja itseäkin vähän hirvittää lukea noita kauhutarinoita (enkä enää niitä ole lukenutkaan.), mut luotan siihen et kaikki menee yhtä hyvin kun edellisilläkin kerroilla =)

Annukka
Itselläni meni lapsivedet kotona. Sitten lähdettiin sairaalaan, jossa oltiin kahden jälkeen.

Lapsi oli perätilassa joten sektiolla halusin sen synnyttää, mutta koska olin juuri syönyt niin lääkäri halusi leikata vasta myöhemmin.

Sitten miehen kanssa olin siellä synnytyssalissa ja odoteltiin.

Minulle laitettiin mahan ympärille sellainen vuö josta seurattiin supistuksia.
Sitten vähän ennen sektiota laitettiin tippaa varten neula käteen ja katetri.

20.00 saliin, jossa laitettii epiduraali ja 20.28 näytettiin lapsi minulle.
Kaikki meni hienosti.
Mieheni lähti kätilön kanssa pesemään lasta ja minä jäin ommeltavaksi.

Sitten minut vietiin heräämöön, jossa mies oli lapsen kanssa odottamassa ja lapsi nostettiin rinnalleni.
Siellä oltiin jonkin aikaa ja sitten mieheni passitettiin kotiin ja minut vietiin osastolle vauvan kanssa.

Kaikki meni tosi hienosti ja syntyi teve vauva 9 10 10 pisteet hän sai.

shihtzu
Mulle tehtiin hätäsektio ja silloin kun ilmoitettiin, että nyt leikataan, niin totesin vaan "selvä", mulle oli ihan sama miten se lapsi sieltä ulos tulee, mä en leikkausta osannut etukäteen pelätä.
Kyllähän se haava kipeä oli ja liikkuminen hankalaa, mutta sehän nyt oli selvä asia, joten pidin sitä normaalina. Ainoa mitä mulle tuli, niin hakasten poiston jälkeen haava hieman aukesi toisesta reunasta, mutta kaveri sen putsasi ja laitettiin teipit päälle, niin se sitten parani itsestään.
Mä en kokenut sektiota mitenkään negatiivisena asiana missään vaiheessa.

Täysi kymppi koko kokemukselle ainakin minulta ja seuraava jos tulee syntymään sektiolla, niin sehän sopii. =)
Itse leikkaus tehtiin nukutuksessa vaikka olikin suunniteltu (pt takia)
Vauvan näin osastolla jossa odotteli iskän kanssa kunhan heräilin. Kipu ei ollut missään vaiheessa sietämätöntä, samalla päivällä jo vessassakin ihan omin jaloin kävin. Kipulääkkeitä tarjottiin riittävästi, mutta kolmannen päivän aamulla en enää tarvinnut. Itse vaihtelin osastolla sänkyyn lakanoita ja muutenkin touhuilin, eikä isommin haitannut. Toki istumaannousut ja makuullemenot ensin hiukan otti kipeää, mutta äkkiä siihenkin tottui. Kotona pari viikkoa otin hiukan rauhallisemmin lähinnä yleisestä painostuksesta johtuen, mutta pari viikkoa leikkauksesta olin taas ihan oma itseni jo. Haava parantui nopeasti ja nyt vuosi leikkauksesta tuntokin on palannut arpeen, eikä koko juttua enää muistakaan.
Lisäksi täyden kympin tyttö tuli, eikä lainkaan lääketokkurassa niinkuin monet varoittelevat. Itsellä siis pelkkiä positiivisia kokemuksia!

ap
Jotenkin kuitenkin luotan paljon yliopistosairaalan henkilökuntaan ja pakkohan se on uskoa ja toivoa, että omalta kohdaltakin kaikki sujuisi hyvin...ehkä taas tässäkin asiassa ne pahimmat jutut aina kuulee ensinmäiseksi...ja aika paljonhan niitä nykyään tehdään!

viiva
Mulla ollut jo 3sektiota. Kaikki suunniteltuja joten olen ollut hereillä. Ekan parantuminen aika oli aika hidas, mutta muutamassa kuukaudessa jo normaali olo.
Ei jäänyt kuitenkaan mitään kammoa tms. Toka ja kolmas sektiohaava parani ennätysnopeasti. En tarvinnut edes särkylääkkeitä käyttää kun sairaalasta pääsin pois 4 tai 5vrk päästä sektiosta.

Ekasta sektiosta reilu 13kk eteenpäin tehtiin seuraava sektio. Eka raskaus oli kivuton, mutta tämä toinen raskausaika oli kovin kivulias koska kaikki arpeutuneet kudokset ihon alla kiristi, eikä maha meinannut helposti venyä vauvan tarvitsemiin mittoihin. Ja sektiossa se kivun syys siis vasta selvisi, eli että kohdun ympärillä oli tosi paljon kiinnikkeitä. Jotka oli siis edellisen sektion jälkeen tulleet. Kiinnikkeet=arpikudosta, joka ei veny niinuin tavallinen kudos. No lääkäri tietenkin poisti kaikki kiinnikkeet. Ja uusia ei tullut yhtään, sillä seuraava raskausaika oli täysin kivuton ja helpoin maailmassa. Ja kolmas lapsemme syntyi sektiolla siis 1v10kk päästä. Ja sektio

Sektioarvet olleet siistejä ja miltei huomaamattomia. 1v päästä sektiosta punainen arpiviiva muuttui valkoiseksi.

Mutta kun palaat kotiin sektiosta, niin ota tosi rennosti ja rauhassa jotta sulla pääsee haava paranemaan rauhassa, ettei sulle tule kiinnikkeitä. Eli älä siivoa tai nostele tavaroita ollenkaan ekoihin kuukausiin, vaan vain vauvaa kanna. Mä tein sen rehkimis virheen ekan sektion jälkeen:( Ne kiinnikkeet siis hankaloittaa seuraavaa raskautta.

viiva
mullakin 9 tai 10 lapsia ja joka sektion jälkeen on ollut olo niin loistava jo samana päivänä että olen sanonut että voisin tulla tänne vaikka ens viikolla uudelleen:) Plussaa on myös että ei voi mieskään valittaa, kun alapää ei ole repeillyt tai löystynyt:)

äiti kahdelle
mulla kaks sektiota takana. ensimmäinen kokemus kamala. haava tulehtui pahasti ja oltiin lähes kuukaus sairaalassa.
toinen oli aivan ihana kokemus, olin jalkeilla jo saman päivän aikana ja pärjäsin heti ihan buranalla ja panadolilla. kipuja ei ollu missään vaiheessa niin oli aika vaikeaa muistaa olla nostelematta esikoista jne.
eli täällä on huono ja hyvä kokemus. mutta hyvin se menee, usko siihen! ja muista suihkutella haavaa ainakin se kaks kertaa päivässä. ja ilma kylpyjä antaa sille ku vauva nukkuu.

Yhteistyössä