Mulla on kokemusta Satks:sta, olen sinne parin kuukauden päästä menossa kolmatta kertaa..
Enpä siis osaa verrata mihinkään, mutta oma mielipiteeni on, että kaippa se riippuu aina siitä oman synnytyksen kulusta, mikä mieli milloinkin synnytyksestä jää. Tietenkin hoitajilla ja kätilöillä on pieni osuus asiassa, mutta...
Ensimmäinen synnytykseni alkoi lapsiveden menolla, lähdin sairaalaan heti ensin sinne soitettuani, kuinka kuuluu toimia. Oli perjantai-iltapvä, supistukset alkoivat pe-la-yönä ja lapsi syntyi su-iltana..

Tästä jäi vähän paha maku suuhun, sekä synnytyksen pituudesta, että siitä kun hoitajat ja kätilöt vaihtuivat tämän tästä, enkä ensimmäistä kertaa ollessani asialla osannut pyytää kivunlievitystä heti kun siltä tuntui.. Olin kyllä muutenkin "pihalla" ja kaikki tuntui jo yhtä pahalta.. Kätilö oli kuitenkin osaava ja ystävällinen.. Imetystä tyrkytettiin osastolla repimällä kipeitä rintoja kohti vauvan suuta..
Toinen synnytykseni oli jo paljon ripeämpi ja alkoi supistuksilla. Ehdimme olla pari tuntia ennen pojan syntymää salissa ja imin ilokaasua kuin hullu ja kiitokset kätilölle, joka antoi mieheni lisäksi kätensä puristettavakseni, vaikka varmasti teki kipeää..

Tällä kertaa siis kätilökin tuntui ihanalta, ehkä juuri siksi kun synnytys tuntui kaikinpuolin muutenkin olevan ok. Imetystä ehkä vähän tyrkytettiin vieläkin, vaikka olin toissynnyttäjä..
Nyt en anna ainakaan rintojani repiä.. Muuten palvelu on ollut asiallista, huoneet siistejä, hoitajat tukevia ja ymmärtäväisiä..
Ihan hyvä paikka mennä synnyttämään =)