Mitä mieltä olitte synnytyskokemuksesta Satakunnan keskussairaalassa? Itselläni kokemus ei ollut kovin hyvä, koska kätilö ei ollut mitenkään miellyttävä ja täysin huumorintajuton. Itse ekaa synnyttämässä en osannut muuta kuin vähän anteeksi pyydellen toivoa, että saisin lisää epiduraalia tms. Mitenkään ei otettu huomioon sitä, että olin synnyttämässä yksin ja ensimmäistä kertaa asialla. Kaiken hyvän lisäksi en ollut ehtinyt edes tutustumaan synnytyssairaalaan ennen synnytystä eli olin hieman ulalla ja olisin toivonut edes pientä empatia- ja sympatialausahdusta. Vuodeosasto olikin sitten eri asia, siellä henkilökunta oli oikein mukavaa ja kokemus kääntyi lopulta miellyttäväksi.
Tietysti tämä nyt on vain yksi mielipide ja tiedän, että huonoja päiviä voi sattua kätilöllekin, mutta synnytys on kuitenkin ainutkertainen tapahtuma eikä sitä voi uusia paremmaksi. Topakkahan kätilön täytyy olla, mutta voi kai asian esittää mukavallakin tavalla.
Tietysti tämä nyt on vain yksi mielipide ja tiedän, että huonoja päiviä voi sattua kätilöllekin, mutta synnytys on kuitenkin ainutkertainen tapahtuma eikä sitä voi uusia paremmaksi. Topakkahan kätilön täytyy olla, mutta voi kai asian esittää mukavallakin tavalla.