Poreamme

16.04.2006
748
0
16
Meidän poreamme on ollut nyt pitkään käyttämättä, kun tyttö sai sieltä bakteerin. En ole tiennyt, että kotiporeamme pitää desinfioida ihan. Kyllä me se toki pestiin ennen joka käyttöä. Miten ja millä aineella poreamme desinfioidaan. Olis kiva saada se vielä käyttöön.

Minä pesen jokaisen käyttökerran jälkeen kloritilla ja pehmeällä liinalla. Meidän vedenlaatu vaihtelee, keväisin ja syksyllä se on kellertävää joten ammehan pinttyisi ilman klooria. Ja muutenkin tykkään jättää raikkaan kloorin tuoksun kylppäriin lasten kylpyhetken jälkeen. Klooria me laitetaan myös ulkoaltaaseen.

En tiedä oikeita ohjeita mut minä taas pesen aina ENNEN ammeeseen menoa sen tolulla ja pehmeällä harjalla ja huutelen vaan sit hyvin.

Meillä poreamme on ihan suihkun vieressä joten suihkussa käydessä menee ammeeseenkin vettä. Käytämme ammetta noin 4krt kuussa ja jos pesisin sen aina käytön jälkeen, voisi seuraavaan käyttökertaan olla aikaa taas viikko/pari, joten kerkeisi likaantua siinä välissä.

Ammeessa olon jälkeen huuhtelen vaan ammeen, jolloin hiukset/roskat lähtee pois. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 23:08 Maamikki kirjoitti:
En tiedä oikeita ohjeita mut minä taas pesen aina ENNEN ammeeseen menoa sen tolulla ja pehmeällä harjalla ja huutelen vaan sit hyvin.

Meillä poreamme on ihan suihkun vieressä joten suihkussa käydessä menee ammeeseenkin vettä. Käytämme ammetta noin 4krt kuussa ja jos pesisin sen aina käytön jälkeen, voisi seuraavaan käyttökertaan olla aikaa taas viikko/pari, joten kerkeisi likaantua siinä välissä.

Ammeessa olon jälkeen huuhtelen vaan ammeen, jolloin hiukset/roskat lähtee pois. =)

Noin mekin tehtiin, mutta silti tyttö sai sen bakteeritulehduksen :/ .

Jep, mut ihmisestä irtoo rasvaa, siksi pesen sen käytön jälkeen ettei pinty. Pölyt ja muut huuhtaisen aina ennen käyttöä pelkällä vedellä ettei lasten tartte räpiköidä pesuainejäämissä. Tolullakin olen joskus pesaisissut mut tuntuu et se Tolu vain kerrostuu kun se on niin "saippuaista" Uimahallissakin epäpuhtaudet torjutaan kloorilla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 23:15 Chiquinquira kirjoitti:
Jep, mut ihmisestä irtoo rasvaa, siksi pesen sen käytön jälkeen ettei pinty. Pölyt ja muut huuhtaisen aina ennen käyttöä pelkällä vedellä ettei lasten tartte räpiköidä pesuainejäämissä. Tolullakin olen joskus pesaisissut mut tuntuu et se Tolu vain kerrostuu kun se on niin "saippuaista" Uimahallissakin epäpuhtaudet torjutaan kloorilla.

Ok, klooria siis hankkimaan

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 23:15 Chiquinquira kirjoitti:

Voipi olla et pitää alkaa pesemään vaikka kerran kuussa tolla kloritilla. Se vaan on NIIN tehokas aine et ei huvittaisi liikaa läträtä, pöpötkin tulee immuuniksi jos liikaa käyttää. Ja niinhän ne viisaat sanoo et kotitalouksissa pitäisi välttää tosi kovia pesuaineita.

Mut, ei varmaan hallaa tee jos silloin tällöin kloritipesun tekisi :wave:

Yhteistyössä