ponnistusvaiheen kestosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no mites sit antaako ne uudelleensynnyttäjälle herkemmin spinaalin vai epiduraalin?
mua toi nopee ponnistus pelottaa, et repeekö siinä pahasti paikat jos niin nopeesti tulee.. ekasta mulle tehtiin eppari.

Ei ne anna mitään jos tarpeeks nopeeta tulee...
Mulla ei ole kummassakaan synnytyksessä revenny oikeen mitään, eikä ole episiotomiaakaan tehty. :whistle:
Yleensä varmaan toinen tulee helpommin kun kudokset on jo kerran venynyt.

no mites sit antaako ne uudelleensynnyttäjälle herkemmin spinaalin vai epiduraalin?
mua toi nopee ponnistus pelottaa, et repeekö siinä pahasti paikat jos niin nopeesti tulee.. ekasta mulle tehtiin eppari.

Mulle annettiin tokastakin epiduraali, koska synnytys tuntui vaan kestävän ja kestävän (eka käynnistys oli pari vuorokautta aiemmin)... kunnes poika päätti tulla maailmaan sellaisella vauhdilla ettei kätilöt meinanneet mukaan ehtiä :D Paikat ei repeytyneet.

Eka synnytys kesti 4,5h ja ponnistus muistaakseni jotain 20min.
Toka synnytys kesti 2,5h ja ponnistusvaihe jotain 10min.
Kolmas synnytys kesti 2h9min ja ponnistusvaihe jotain 5min.
Neljäs synnytys kesti 1h36min ja ponnistusvaihe 1min.

Kolmen synnytyksen ponnistusvaiheita en ihan tarkkaan muista, mut jotakuinkin noin ne meni. Nelonen syntyi parilla ponnistuksella sairaalan hissiaulaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:

Kolmen synnytyksen ponnistusvaiheita en ihan tarkkaan muista, mut jotakuinkin noin ne meni. Nelonen syntyi parilla ponnistuksella sairaalan hissiaulaan.

sairaalan hissiaulaan? ääk, kerro tää tarina ! =)

Epiduraalin sain molemmilla kerroilla.Kesti sen verran pitkään ja oli kohtalaisen kivuliasta touhua :| Yhden tikin sain toisesta,ekasta en juur enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:

sairaalan hissiaulaan? ääk, kerro tää tarina ! =)

Pojalla oli hiukan kiire maailmaan. :D Synnytys onneksi alkoi niin, että aamulla kun mies oli töihin lähdössä, tuli ihan kamalan hirveä supistus. Kun makasin vielä sängyssä. Sitten tuntui sellanen napsahdus alapäässä ja sit lorahti ihan vähän lapsivettä. Sit sanoin miehelle ettei lähdekkään mihkään töihin, kun me lähdetään synnyttään. Mies sit heti oikein vauhdilla ottaa lapset ja pukee pienet. Ja sitten vauhdilla matkaan. Minä siinä tuumailin vaan että ihan hyvin meillä on aikaa kun supistuksia ei niin paljoo vielä tule. Lapset vietiin siinä tohinassa mummulaan hoitoon. Ja siinä sitten matkalla alkaa aika nopeasti supistusten väli tiheneen. Oli aika tuskallinen matka (n.90km) sairaalaan. Meinattiin siinä soittaa jo ambulanssi vastaan, mutta ei sitten soitettu. Siinä vaiheessa kun sairaala tuli näkyviin, lorahti kaikki loput lapsivedet. Ja sen jälkeen ihan kauhea tarve ponnistaa. Minä jo availin housuja valmiiksi, kun tuntui että vauva tulee ihan just. Sitten päästiin sairaalan pihaan. Mies ajaa auton ihan synnytysvastaanoton oven eteen. Ja raahaa minut sisälle. Siinä sitten kävelin miehen kannatellessa minua noin 5 askelta, ja sitten menin konttausasentoon lattialle. Mies siinä sanoo yhdelle naiselle joka samalla tulee paikalle, että vauva syntyy. Ja tämä nainen juoksee hakemaan kätilöitä paikalle. Sieltä sitten tulee juosten muistaakseni 5 kätilöä, yhdellä on paarit mukana. Ekana paikalle ehtinyt kätilö käskee mua nouseen paareille. Mä vaan puhisen siinä, että ei pysty. Että vauva syntyy nyt. Ja ponnistan samalla minkä pystyn. Kätilö laskee samalla mun housut ja ottaa kopin pojasta. Sitten meidät nostetaan paareille, poika laitetaan takkini ja paitani alle rinnalleni ja meidät peitellään ja kuskataan synnytyssaliin. Poika syntyi 13.11.06 klo 8:21 ja oli 3740g ja 49cm. :heart: Oli siinä vähän epätodellinen olo kun synnytyssaliin mennessä oli jo nyytti kainalossa... :D

Sehän riippuu melko pitkälti vaan omista kudoksista. Onneksi mulla on venyvät kudokset ja molemmat synnytykset kokonaan ilman tikkejä :)
Eka 5 h, ponnistus 12. Toinen 2 tuntia, ponnistus 7 minuuttia ja ainakin minulle tuo lyhyt synnytys sopi tosi hyvin. Lisää vaan sellaisia. :whistle:

Yhteistyössä