Pomo soittelee jatkuvasti lomalla, muilla vastaavia kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pölliälli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pölliälli

Vieras
Otsikossahan tuo tulikin, eli olen muutaman viikon talvilomalla ja pomo soittelee jatkuvasti perään. Ei edes mitään järkevää tai erityisen tärkeää, vaan esim. voitko käydä täyttämässä työkoneelta kyselyn ilmapiirin viihtyvyydestä jne., että saadaan kaikilta vastaukset. Firmassamme on liki 1000 työntekijää, voi olla että kaikki ei nyt ihan vastaa tuohon määräaikaan mennessä, vaikka töissä olisivatkin.

Olin ennen lomaa sairauslomalla raskauden vuoksi, määrättiin vuodelepoon, mutta tein kuitenkin sairauslomalta töitä, koska en halunnut jättää niitä lojumaan. Olisivat kuitenkin odottaneet töihin palatessa ja muuttuneet fiaskoiksi, samapa tuo jos sängyssä on muutenkin koneella. Taisi olla moka, koska nyt esimies ottaa jatkuvasti yhteyttä vaikka olen ihan lomalomalla.

Ja perusteet sairasloman jatkamiseen oli kyllä myös lomalla, mutta on huono omatunto tuosta raskauden aiheuttamasta lomasta. Esimies itse lapseton, ei tykkää lapsista ja sanonut suoraan että äidit on hänestä huonompia työntekijöitä, koska esim. sairauspoissaoloja lasten vuoksi.

Olisipas pitänyt vain olla joustamatta.

Soittelihan tuo.
Lopulta sain sanottua, että olen lomalla ja jatkossa jätän vastaamatta hänen soittoihinsa, koska lomalla en työasioita mieti/tee. Muutaman kerran vielä soitti, mutta jätin vastaamatta.

[QUOTE="Aloittaja";29531670]Laittaa tekstaria perään, jos en vastaa. Ja sitten on huono omatunto, mikä vaikeuttaa lomafiilikseen pääsemistä.[/QUOTE]

No sano sille että olet LOMALLA!

Kai tuo on tehtävän luonteesta kiinni. En usko, että millekään linjapakkaajalle tulisi tarvetta soitella minkään loman aikana. On taas toimihenkilötason tehtäviä, joissa on joustettava, tai sitten tyydyttävä vain siihen siivoojan tai pakkaajan hommaan. Jokainen tietysti saa valita osansa ja toimintatapansa. Lapsettomuus tai lapsista pitäminen ei kuulu tähän mitenkään, vaan se että työt tulee hoidettua.

Alkuperäinen kirjoittaja tehtävä;29531800:
Kai tuo on tehtävän luonteesta kiinni. En usko, että millekään linjapakkaajalle tulisi tarvetta soitella minkään loman aikana. On taas toimihenkilötason tehtäviä, joissa on joustettava, tai sitten tyydyttävä vain siihen siivoojan tai pakkaajan hommaan. Jokainen tietysti saa valita osansa ja toimintatapansa. Lapsettomuus tai lapsista pitäminen ei kuulu tähän mitenkään, vaan se että työt tulee hoidettua.

No eiköhän sen esimiehen homma ole muutaman viikon ajan tietää, miten hommat hoidetaan, eikä nuo tosiaan ole mitään kiireellisiä asioita olleet. Vastaisitko itse työilmapiirikyselyyn kesken loman?

En ole siinä asemassa firmassa, että vastuuta (tai palkkaa) olisi niin paljon, että edellyttää päivystämistä myös lomalla. Kun käteen jää vähän päälle 2000 euroa verojen jälkeen kuussa, niin sillä liksalla luulisi vielä saavan viettää lomansa rauhassa.

Yhteistyössä