pomo hidastelee kesälomankanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joanna

Vieras
ensin oli tarkotus et se kattoo keväällä (siis viime kevät ) mun kesälomapäivät ja pidän ne sit. ei kattonut. kyselin monesti. äippäloma mulla alkoi toukokuussa.
kävin heinäkuussa sielä ja kyselin taas. ei se ollu tietoinen mistään. sanoi että pidän sen lomani jälkeen. tarkoitti vissiin äippälomaa. siitä ei ole kuulunu mitään edelleenkään ja vuosikin kohta jo vaihtuu. äitiysloma mullaloppuu helmikuun viimenenpäivä ja jään sen jälkeen hoitovapaalle.
kun pomo on haluton hoitaan mun kesäloma asiaa niin kenen puoleen voin kääntyä? ja eikös nuo pitäis mulle maksaa johkin tiettyyn aikaan mennessä? esim tän vuoden loppuun?

Soittelepa teidän palkanlaskijalle. Hänellä pitäisi olla viimekädessä tieto ansaituista lomapäivistä. Samoin häneltä voit kysellä, miten teillä toimitaan noiden lomapäivien kanssa. Mun duunissa esim. lomapäivät säilyvät 5 vuotta ja olenkin oman äippäloman päivät säästänyt tulevaa työhön paluuta mielessä pitäen. Onpa sitten ihanasti lomia edessä.. Tai sit voi jäädä äitiysloman jälkeen vuosilomalle ja saada vielä "kunnon" palkan ennenkuin hoitovapaan "suuret" korvaukset alkavat.

piditkö ns. kesälomaa välissä vai alkoiko hoitovapaa suoraan? voiko kesälomalla irtisanoo työntekijän? mulla on niin vahva tunne et toi antaa kenkää heti kun mahdollista. aluks se piti musta kun olin tehokas mutta kun tulin raskaaksi ni muuttu ääni kellossa. ja työtunnit väheni minimiin.

ei se voi sua nyt irtisanoa laillisesti!jos sulla oli siis pitämättömiä lomapäiviä ennen äitiyslomaa, saat palkan niistä + sun äitiysloman ajalta kertyy myös lomat normaalisti. palkanlaskija tietää ja jos ei suju, ota liiton edustajaan yhteyttä!

Yhteistyössä