Polyypin näkyminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisla79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaisla79

Uusi jäsen
12.08.2013
4
0
1
Onko kellään toistuvasti todettu polyyppia kohdusta -ja sitten hetken päästä sanottu, että polyyppia ei ole? Olen parin vuoden sisällä saanut useamman polyyppidiagnoosin. Yksi lääkäri väitti "polyyppia" kohdun väliseinäksi ja välillä sitä ei ole löytynyt ollenkaan. Siis diagnoosi riippuu lääkäristä. Mennäkö hysteroskopiaan vai ei? Munatorvien aukiolotutkimuksessa kesäkuussa sitä ei näkynyt. Elokuussa toinen lääkäri löysi sen jälleen ja väitti, että voi hankaloittaa raskaaksi tuloa. Inseminaatiot hoitona menossa.

Voisinpa kertoa omista kokemuksistani, vaikkei ne aivan kysymykseesi välttämättä vastaakaan. Aukiolotutkimuksessa lääkäri (yksityisellä) löysi polyypin, ja laittoi lähetteen sairaalalle hysteroskopiaan. Sanoi, ettei hoidoissa kannata edetä, ennen kuin polyyppi on poistettu.

Aika hysteroskopiaan tuli reilun parin kuukauden päähän. Sitä ennen kävin kontrolliultrassa, jossa lääkäri vielä löysi polyypin. Sitten tuli itse operaatiopäivä, jossa lääkäri vielä ultrasi ennen toimenpidettä. Kappas vaan, lääkäri ei enää löytänytkään polyyppiä. Nyt ultrauksen teki eri lääkäri kuin kontrollikäynnillä. Lääkäri sanoi kuitenkin, ettei ultra kerro 100 % varmuutta asiasta, ja päädyttiin, että tehdään silti hysteroskopia. Hysteroskopiassakaan polyyppia ei löytynyt. Toisaalta tuntui, että tulikohan tässä turhaan tuhlattua sairaalan kallisarvioista hoitoaikaa, mutta sainpa nyt ainakin varmuuden asialle. Liekö polyyppi tullut pois luonnollisella tavalla, mikä on ymmärtääkseni yleistä.

Olen ymmärtänyt, että nuo polyypit ovat aika helposti uusiutuvaa sorttia. Itseänikin vähän pelottanut ajatus, jos polyyppi taas uusiutuu. Onko muilla kokemuksia polyyppien uusiutumisesta?

Viimeksi muokattu: