Polttarikustannukset harmittaa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuvaiheessa suunnitteluissa useampikin sanoi, että kustannukset täytyy pitää kohtuullisina ja kaikki ymmärsivät sen. Nyt kuitenkin loppusumma on melkein 50e/hlö ja tuohon päälle vielä omat ruuat ja juomat. Itse en aio juoda mitään alkoholia (jotain pitää helteellä kuitenkin juoda) mutta ruokapaikka minkä porukka valitsi niin on sellainen ettei siellä syö mitään alle 20e. :(

Eli minimissäänkin minulta menee nyt sitten 70e noihin polttareihin. Se on aika iso siivu kotihoidontuesta etenkin, kun vielä on lapsille hankkimatta juhliin kengät ja häälahjakin pitää ostaa.

Anteeksi nupinani, mutta jonnekin tämä on nupistava.
 
mopo käsistä
Jättäisin väliin. Ihme touhua että pitää suunnitella kaikkea überhienoa ja kallista kun vähemmälläkin rahalla saa kivoja juttuja tehtyä ja halvempia ruokapaikkojakin on pilvin pimein tarjolla.
 
vieras
Itse jäin pois polttareista kun kaaso vain ilmoitti meille vieraille mitä tehdään missä ja paljonko maksaa, ei ollut rahaa.
Menimme häihin ja morsian on naama norsun vitulla kun hääjuhla kelpasi mutta polttareihin en tullut.
Ei paljon auttanut sanominen että ei pinestä kotihoidontuesta ole rahaa laittaa yli 100e kiinne polttareihin,lisäksi hankkia maksullinen lapsenvahti ja vielä häihin lahja ja vaatteet.
Välit sitten viileni häiden jälkeen :(
 
bvp
Minusta tuo on vielä kohtuullista, mutta sitten kun menee yli 100 euron niin ei ole kohtuullista. Onneksi niihin ei ole pakko osallistus. Voin myös kertoa, että suomessa ravintolahinnat ovat tuota luokkaa. Ei kyllä oikeastaan missään kunnon ravintolassa syö alle 20 eurolla mitään. Ulkomailla asia onkin eri.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja bvp:
Minusta tuo on vielä kohtuullista, mutta sitten kun menee yli 100 euron niin ei ole kohtuullista. Onneksi niihin ei ole pakko osallistus. Voin myös kertoa, että suomessa ravintolahinnat ovat tuota luokkaa. Ei kyllä oikeastaan missään kunnon ravintolassa syö alle 20 eurolla mitään. Ulkomailla asia onkin eri.
Kyl syö rossosta saa lastenannoksia reippasti alle puolella tosta ja niis ei oo ikärajaa :D ite ainakin suosin noita kun on ihan samankokoisia kuin aikuisten :D
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja bvp:
Minusta tuo on vielä kohtuullista, mutta sitten kun menee yli 100 euron niin ei ole kohtuullista. Onneksi niihin ei ole pakko osallistus. Voin myös kertoa, että suomessa ravintolahinnat ovat tuota luokkaa. Ei kyllä oikeastaan missään kunnon ravintolassa syö alle 20 eurolla mitään. Ulkomailla asia onkin eri.
Kyl syö rossosta saa lastenannoksia reippasti alle puolella tosta ja niis ei oo ikärajaa :D ite ainakin suosin noita kun on ihan samankokoisia kuin aikuisten :D
Ei kai kukaan aikuinen mene tilaamaan itselleen lastenannosta?
 
Milla
Eikö polttareihin osallistuvilta kysytty budjettia etukäteen? Olen kaksissa ollut, ja niissä on kysytty, ja molemmissa päädyimme juuri tuohon 50 euroon, toisissa siihen sisältyivät ruoat, toisissa ei. Mutta halvimman ehdotuksen mukaan siis mentiin, koska ei kai kenenkään mielestä ole ok, että joku jää pois polttareista siksi ettei niihin ole varaa? Toisaalta jos ei ole varaa laittaa edes 20 euroa, niin se olisi minusta jo aika outoa ja kertoisi ehkä aika paljon ihmisen rahankäytöstä muutenkin. Harmi ap jos teillä nuo polttarit on vedetty liian kalliilla budjetilla, eikä porukka siksi osallistu niihin (ja siten kalliimmaksi vaan tulevat, kun porukka pienenee)!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja bvp:
Minusta tuo on vielä kohtuullista, mutta sitten kun menee yli 100 euron niin ei ole kohtuullista. Onneksi niihin ei ole pakko osallistus. Voin myös kertoa, että suomessa ravintolahinnat ovat tuota luokkaa. Ei kyllä oikeastaan missään kunnon ravintolassa syö alle 20 eurolla mitään. Ulkomailla asia onkin eri.
Kyl syö rossosta saa lastenannoksia reippasti alle puolella tosta ja niis ei oo ikärajaa :D ite ainakin suosin noita kun on ihan samankokoisia kuin aikuisten :D
Noloa.
 
ö
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja bvp:
Minusta tuo on vielä kohtuullista, mutta sitten kun menee yli 100 euron niin ei ole kohtuullista. Onneksi niihin ei ole pakko osallistus. Voin myös kertoa, että suomessa ravintolahinnat ovat tuota luokkaa. Ei kyllä oikeastaan missään kunnon ravintolassa syö alle 20 eurolla mitään. Ulkomailla asia onkin eri.
Kyl syö rossosta saa lastenannoksia reippasti alle puolella tosta ja niis ei oo ikärajaa :D ite ainakin suosin noita kun on ihan samankokoisia kuin aikuisten :D
ei oo todellista.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja mopo käsistä:
Jättäisin väliin. Ihme touhua että pitää suunnitella kaikkea überhienoa ja kallista kun vähemmälläkin rahalla saa kivoja juttuja tehtyä ja halvempia ruokapaikkojakin on pilvin pimein tarjolla.
Peesaan! Älytöntä rahantuhlausta.
 
blondi
OT mutta miksi aina pitää korostaa sitä että on hoitovapaalla? Vai onko se sattumalta niin että juuri näissä perheissä rahat ei olekaan yhteiset?
Mutta asiaan, jos harmittaa, älä mene. Hyvin yksinkertaista.
 
Kaaso
Järkkäsin ystävälleni polttarit, joiden hinnaksi tuli 35e/pää ja ne kestivät vuorokauden ja kaikilla oli todella hauskaa. Morsian kiitteli vielä monta viikkoa polttereiden jälkeen, miten oltiin niin hyvin onnistuttu keksimään, mitä tehtäisiin. Meillä suunnittelun lähtökohtana oli nimenomaan se, että haluttiin kaikki morsiammen kaverit paikalle siitä huolimatta, elävätkö he opintotuella vai kotihoidontuella vai millä. Ja meitä olikin sitten paikalla 21 henkeä. Eli kyllä se on ihan suunnitteluporukasta kiinni, kuinka haluaa hommat hoitaa!

AP: Harmi, että teillä on nyt suunnitelmat mennyt ihan eri tavalla kuin mitä olette alussa puhuneet...
 
ilman polttareita
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Morsiamet harvoin edes tietävät mitä unelmien polttarit ovat tulleet kavereille maksamaan. Minä en ainakaan tiedä!
Minä tiesin,
kielsin kalliita järjestämästä ja annoin max summaksi 30e per henkilö ja siihen lisäksi sitten omat kustannukset.
Vaan ei minun kaasoni osannut järjestää noin pienellä summalla polttareita?
Siis polttareihini olisi tullut 7 henkilöä a 30e eli 210e ei saanut muka minulle mitään??
Ehdotin kaasolleni suoraan että mennään syömään ja elokuviin että se riittää minulle vaan en halua kallista ja mitään tyhmää pelleilyä sekaan,
vaan ei kuulemma tuo riittänyt vaan hänen laskelmien mukaan piti jokaisen osallistujan maksaa vähintään 80e ?
En todellakaan tiedä mitä kalliita kasvo jalka hoitoja sitten oli suunnitellut mutta minä en edes kehdannut antaa listaa joita kutsua polttareihin kun ei halvemmalla voinut muka järkätä :(
Ystäväni ihmettelee vieläkin miksi minulla ei ollut polttareita vaan e edelleen kehtaa sanoa kun kaaso halusi niin kalliisti juhlia vaikka kuinka koitin järkeä hänelle takoa :( Mielummin ilman polttareita kun 3 kotiäidin talous täysin kuralla ja yhden opiskelijan ja yhden työttömän mistä juhlijat olisi koostuneet,
ei paljon auta jos 2 henkilöä on vaki töissä.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja bvp:
Minusta tuo on vielä kohtuullista, mutta sitten kun menee yli 100 euron niin ei ole kohtuullista. Onneksi niihin ei ole pakko osallistus. Voin myös kertoa, että suomessa ravintolahinnat ovat tuota luokkaa. Ei kyllä oikeastaan missään kunnon ravintolassa syö alle 20 eurolla mitään. Ulkomailla asia onkin eri.
Kyl syö rossosta saa lastenannoksia reippasti alle puolella tosta ja niis ei oo ikärajaa :D ite ainakin suosin noita kun on ihan samankokoisia kuin aikuisten :D
Ei kai kukaan aikuinen mene tilaamaan itselleen lastenannosta?
Kyllä vaan tilaan koska en tartte sitä ns. isompaa lautasta eteeni huijaamaan että annos on isompi =)
 
btågh
kun minä olin hoitovapaalla niin tuntui, että rahaa oli huomattavasti enemmän käyttöön. Ei ollut päiväkotimaksuja, ehti tekemään halvempaa ruokaa ja paremmista aineksista, ei mennyt bensaan rahaa kun ehti kävellä joka paikkaan jne jne...

Minä jättäisin polttarit väliin jos ei rahat riitä.
 
Kaaso
Alkuperäinen kirjoittaja Kaaso:
Järkkäsin ystävälleni polttarit, joiden hinnaksi tuli 35e/pää ja ne kestivät vuorokauden ja kaikilla oli todella hauskaa. Morsian kiitteli vielä monta viikkoa polttereiden jälkeen, miten oltiin niin hyvin onnistuttu keksimään, mitä tehtäisiin. Meillä suunnittelun lähtökohtana oli nimenomaan se, että haluttiin kaikki morsiammen kaverit paikalle siitä huolimatta, elävätkö he opintotuella vai kotihoidontuella vai millä. Ja meitä olikin sitten paikalla 21 henkeä. Eli kyllä se on ihan suunnitteluporukasta kiinni, kuinka haluaa hommat hoitaa!

AP: Harmi, että teillä on nyt suunnitelmat mennyt ihan eri tavalla kuin mitä olette alussa puhuneet...
Niin, ja sanon vielä, että tuohon 35 euroon kuului ruuat mukaan. Juomansa jokainen maksoi itse. Mutta me ei kyllä sitten syötykään ravintolassa. Lounas oli ravintolan valmistamaa take-awaytä, mutta se syötiin yhden polttarivieraan kotona.

Kaikki hintajutut on järjestelyhalukkuudesta kiinni!
 
Lasten kenkien hankinnasta tuli mieleen että etkö saisi joltain tutulta kenkiä lainattua yhdeksi päiväksi? Me on lainailtu puolin ja toisin lasten juhlakenkiä, ja joskus lapsilla on ollut juhlakenkien sijaan ihan vaan siistit kävelykengät jalassa.
 

Yhteistyössä