Polttareista: Pahastuisitko jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei-kutsuttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei-kutsuttu

Vieras
...miehesi veli olisi menossa naimisiin, ja kaikkien muiden veljesten vaimot/morsiamet/tyttöystävät olisi kutsuttu morsiamen polttareihin, mutta itse jäisit ulkopuolelle?

Asia vain alkoi mietityttämään nyt, kun viimeinenkin miehen veljistä on menossa naimisiin. Pari vuotta sitten oli toisen veljen häät, ja siellä tuli vähän kiusallinen olo kun polttarikansion nähdessäni/juttuja kuunnellessani tajusin omalla kohdallani käyneen näin. Olin itse synnyttänyt juuri niihin aikoihin kun polttarit pidettiin, joten ajattelin että ehkä eivät siksi kutsuneet, koska tiesivät etten olisi kuitenkaan päässyt tulemaan. (Vaikka olisihan se tuntunut mukavalta että olisi silti kutsuttu.)

Tällä hetkellä ainakin sulhasen polttareiden suunnittelu on jo alkanut, ja päivämäärä sekä osallistujat alkavat olla selvillä. Minuun ei kuitenkaan kukaan ole toistaiseksi ottanut yhteyttä morsiamen polttareiden osalta.

riippuen siitä miten paljon vietän muuten aikaa ko henkilöiden kanssa, jos en näkisi näitä morsiammia kuin jouluna ja pääsiäisenä, mut muut viettäis useammin aikaa heidän kanssa, niin en varmaan loukkaantuisi.Polttarit on mun mielestä kaveriporukan morsiammelle järkkäämät juhlat,ei morsiammen järkkäämät kavereilleen.

Otappa ite asia puheeksi..ehkä pitää ottaa ite yhteyttä..luulevat muuten ettet oo kiinostunut. ehlä
muutkin ovat ottaneet yhteyttä..kyselleet et millos järjestetään yms. sä vaan lepäät
laakereillas etkä tee mitään..jtn aattelevat ettet oo ees kiinnostunut!!!!!

Käsittääkseni muut vaimot eivät ole keskenään tekemisissä sen enempää, kuin että nähdään jouluna ym. sukujuhlissa, ja välillä kyläillään puolin ja toisin. Muut vaimot ovat olleet aina minua kohtaan tosi mukavia jne, vaikka emme mitenkään tiiviisti yhteyttä pidäkään. (Mitä nyt FB:ssa kommentoidaan joskus toistemme juttuja.)

Itsekään en ajattele että sulhasen veljien puolisot jotenkin automaattisesti "kuuluisi" kutsua polttareihin, monestihan ne ovat sellainen kavereiden juttu. Mutta vähän hassultahan se tuntuu, jos ainoastaan yhden veljen vaimo jätetään kutsumatta. Mitä tuohon omaan aktiivisuuteen tulee, niin voisin kuvitella että todennäköisesti "antaisivat osallistua" jos itseäni tarjoaisin mukaan polttariseurueeseen. Ehkä olen vain hieman epävarma siitä, haluaisivatko minua edes oikeasti mukaan? Niissä kavereiden polttareissa joissa itse olen ollut, polttareihin ovat osallistuneet ainoastaan ne, joita kaasot/polttarien järjestäjät ovat mukaan kutsuneet. (Mahdollisesti morsiamen antaman toivomuslistan mukaan.)

Minulle kävi näin myös, mieheni veli meni naimisiin tänä kesänä ja minua ei kutsuttu morsiamen polttareihin. Puolituttuja jostain äiti/lapsi kerhostakin oli kutsuttu polttareihin mutta ei minua. Ja olemme tekemisissä muulloinkin kuin jouluna tms.ja luulin että tulemme hyvin toimeen..

Yhteistyössä