poltitko odotusaikana

  • Viestiketjun aloittaja erja
  • Ensimmäinen viesti
Marja
Poltin ja poltan edelleen, lapsi on nyt 6kk. Raskausaikana poltin noin 15-20 tupakkaa päivässä koko raskausajan läpi. Tyttö syntyi normaaleilla viikoilla ja täysin terveenä :)

Se polttaako vai ei raskausaikana on jokaisen oma päätös.
 
alkuraskaudessa 5-10 päivässä, sitten loppuakohti väheni 1-2 päivässä. Pojan syntymään loppui tupakan poltto ja nyt oon ollut reilun vuoden polttamatta. En vaan voinut tupakanhajuisena pitää lastani sylissä.
 
vieras
En polttanut odotusaikana, kun en muutenkaan polta.

Enkä voi ymmärtää niitä, jotka polttavat odotusaikana. Ei voi ihminen olla niin heikko, ettei voi olla ilman tupakkaa edes vauva vatsassaan.
 
Miima
Poltin ensimmäiset neljä tai viisi kuukautta n. kymmenen tupakkaa päivässä. Alussa huomattavasti enemmänkin. Viidennellä kuulla lopetin kerrasta poikki menetelmällä ja sen jälkeen en ole juurikaan polttanut. Lapsi syntyi viikolla 41 ja täysin terveenä. Korvatulehduksia tms ei ole ollut.
 
elsa
Ekat 13 viikkoa täysin polttamatta, sitten aviokriisi sai minut taas polttamaan ja tupakkaa palanut 5-10 päivässä siitä lähtien. Nyt olen jo 24. viikolla ja kovasti yritän lopettaa kokonaan..Huono omatunto ja paha mieli vauvan puolesta jatkuvasti..Ennen raskautta poltin varmaan askin päivässä. Esikoisen aikana en polttanut ollenkaan.
 
IhanaValo
Lopetin kummallakin kerralla aika nopeesti plussan jälkeen..
En oikeen tajua, miksi niin monet melkeinpä kuin kehuvat polttaneensa kun "ei sille vauvalle mitään oo tullut" yms. Entäs sitten jos olisikin tullut, jotain vaikeuksia?
Itse ajattelin niin, että oonpahan ainakin yrittänyt parhaani raskausaikana, ei ainakaan tupakasta johtuis, jos jotain vauvalla ois hätänä.
Ja tuskin se tupakanpoltto ainakaan hyväksi on vauvallekaan..
Mutta, tehkääpähän niinkuin teette, minä tein näin.
 

Yhteistyössä