poliklinikkasynnytyksestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiuku123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiuku123

Vieras
Olen miettinyt tuota vaihtoehtoa nyt neljännen vauvan kanssa, onkohan kellään kokemusta, miten tuolloin toimitaan, pitääkö minun merkitä papereihin jo etukäteen kyseinen toive, vai voinko sopia asiasta sitten synnytyksen jälkeen.
Miten asia käytännössä toimii, eli kääydäänkö lääkärissä sit kolmantena päivänä, vai tuleeko joku kotikäynnille.
Onko vauvalla joku painoraja, milloin ei saa lähteä niin pian syntymästä kotiin. (eikös poliklinikka synnytys ole n. 8h syntymästä kotiin) Minulla aika pienikokoisia ovat vauvat olleet, muttei mitään ongelmaa ole aiemmin tullut ja uskoisin että osaan jo kokemuksella katsoa onko syytä hakeutua takaisin sairaalaan.
Olisi kiva kuulla kokemuksia(erityisesti Tampereella synnyttäneiltä.), vaikka neuvolastahan tarkemmat tiedot saankin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2005 klo 09:23 tiuku123 kirjoitti:
Olen miettinyt tuota vaihtoehtoa nyt neljännen vauvan kanssa, onkohan kellään kokemusta, miten tuolloin toimitaan, pitääkö minun merkitä papereihin jo etukäteen kyseinen toive, vai voinko sopia asiasta sitten synnytyksen jälkeen.
Miten asia käytännössä toimii, eli kääydäänkö lääkärissä sit kolmantena päivänä, vai tuleeko joku kotikäynnille.
Onko vauvalla joku painoraja, milloin ei saa lähteä niin pian syntymästä kotiin. (eikös poliklinikka synnytys ole n. 8h syntymästä kotiin) Minulla aika pienikokoisia ovat vauvat olleet, muttei mitään ongelmaa ole aiemmin tullut ja uskoisin että osaan jo kokemuksella katsoa onko syytä hakeutua takaisin sairaalaan.
Olisi kiva kuulla kokemuksia(erityisesti Tampereella synnyttäneiltä.), vaikka neuvolastahan tarkemmat tiedot saankin.

Minä myös haluan tästä tietoa, koska myös neljättä odotan ja kovasti tuota toivon!!!

Kai siinä on se painoraja keskosen painoraja eli 2500g mut ei ne siellä voi vastentahtoisesti kuitenkaan pitää. Paras mainita asiasta etukäteen neuvolassa ja sanoa heti kun menee synnärille. Itse haaveilen kotisynnytyksestä. Onnea matkaan.

Äsken neuvolassa kysyin asiasta ja siellä sanottiin että vauvan on oltava täysiaikainen. Eli 38 viikkoa täynnä. Yli kolme kiloinen ja hyvin voiva. Aiemmilla lapsilla ei ole saanut olla tarvettaa valohoitoon. Lapsivesi on mennyt alle 18h ennen syntymää, Äidin veri on rh positiivinen. Äiti ei ole menettänyt paljon verta, eikä ole tulehdusta. Vauva imee rintaa tai pulloa. Lääkäri tutkii vauvan ennen lähtöä. Tampereella kuulemma ihan suositellaan että useamman lapsen synnyttäneet eivät vietä kauaa sairaalassa. Sain lapun mukaani jossa oli ohjeet miten toimitaan, mm. Lähtöä seuraavana päivänä äidille soitetaan ja kysytään vointia. Ja sit oli numeroita mihin pitää tarvittaessa soittaa. Ja synnyttämään mennessä vasta kerrotaan että toivoo pääsevänsä mahdollisimman pian kotiin, eli ei tarvitse merkitä papereihin aiemmin.

itse haluaisin myöskin pian kotiin vauvan synnyttyä, mulla kolmannen lapsen la elokuussa, ja nyt jo ahdistaa tuo sairaalassaoloaika!
mutta joudun olemaan vähintään kaksi vuorokautta, mielellään kolme, kun mulla emättimessä tuo streptokokki B bakteeri, niin eivät päästä sairaalasta pois, kun vauvan täytyy olla tarkkailussa mahdollisen tulehdusriskin takia, näin oli edellisenkin kanssa!
tuo sairaalassa olo on yhtä helvettiä!ja tuo elokuu on vielä ruuhka aikaan, et ei varmaan mahdollisuuttakaan saada yhden hengen huonetta, vaikka olen sitä jo toivonut!

Yhteistyössä