Polikliininen synnytys pk-seudulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla, mutta aikaa siitä jo 9v. Sillonkin oli ihan helppo saada, luulis että nykyään yhtä helppoa. Oli neljäs lapsi ja kustannuksia tais olla se yks sairaalavuorokausi, kun vauva syntyi yöllä ja seur.pvänä lähdin kotiin.

me jouduttiin olee yö sairaalassa mutta kotiuduttiin alle 24h iässä. lapsi syntyi iltapäivällä joten ei ollut mahdollista päästä samana päivänä pois. seuraavana aamuna lääkäri totesi että lapsella kaikki ok ja voidaan lähteä mutta 2 päivän päästä uuteen lääkärin tarkastukseen. toinen lapsi oli. kustannuksia kaksi vrk

Toinen lapsi, kotiuduttiin 5h synnytyksestä. Laskua 26e (ehdin osastolle asti kun saleja ei ollut tarpeeksi vapaana).

Kolmas taas piti olla poliklininen synnytys, mutta verikokeiden viivästymisen sijasta olikin varhainen kotiutus, aamulla syntyi ja illalla kotiin.

Seuraavastakin aion toivoa joko polikliinista synnytystä tai varhaista kotiutusta.

Oonko mä ihan väärässä, mutta eikös polikliininen synnytys ole sellainen, että synnytyksen jälkeen ollaan se vaadittavat 2-3 tuntia synnärillä ja sitten lähdetään? Eikä sellainen että vuorokauden päästä lähdetään, eli lyhki-synnytys..

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Oonko mä ihan väärässä, mutta eikös polikliininen synnytys ole sellainen, että synnytyksen jälkeen ollaan se vaadittavat 2-3 tuntia synnärillä ja sitten lähdetään? Eikä sellainen että vuorokauden päästä lähdetään, eli lyhki-synnytys..

6h on mun mielestä yleensä se minimi aika jossa kotiuttavat mut jos lääkäri ei oo ehtinyt tarkastamaan lasta niin kotiin ei pääse ennen sitä. esim meillä lapsi syntyi noin 17 aikaan niin ei meitä 23 aikaan yöllä alettu kotiuttamaan.

7 Polikliininen synnytys

TYKS:n synnytysosastolla on mahdollisuus polikliiniseen synnytykseen, jos raskaus ja synnytys ovat sujuneet normaalisti. Tällöin äitiä ja lasta seurataan synnytysosastolla vähintään kuuden tunnin ajan synnytyksen jälkeen. Vuonna 2006 osastollamme oli 20 polikliinista synnytystä

Klö opiston haikaran pesässä synnytin vuonna 2007 ja 2009. molemmissa olimme paikalla 6 h synnytyksen jälkeen ja pääsimme kotiin. Ihanaa, helppoa ja nopeaa toimintaa :) Suosittelen kaikille. Lapset olivat nro 3 ja nro 4 ;)

kättärillä 05/10 ja toivomuksena oli polikliininen synnytys, ainakin silloin rajana oli että 6h pitää olla tarkkailussa, tyttö syntyi 18.04, minä menetin verta yli 1,5 l ja alkuun hoitajat olisivat halunneet pitää tarkkailussa pidempään, koska hb oli hyvä ja itse voin hyvin (kävin suihkussa, vessassa jne) ja vauva voi hyvin, päästiin seuraavana aamuna kotiin. Koitiutumiseen vaikutti myös se ettei lääkäri tehnyt tarkastuksia yöllä, kun oli 6h kulunut synnytyksestä ja tytöstä piti ottaa uusinta verikoe, koska olen rh -. Varhainen kotiutuja tyttö oli kuitenkin alle 24 h. Käytiin sitten lääkärintarkastuksessa seuraavalla viikolla.

Kättärillä oli ainakin silloin suht tiukka lista asioita, joiden piti toteutua että saa polikliinisen synnytyksen ja olikohan vielä niin että piti olla uudelleensynnyttäjä. Minun mielestäni olivat aika joustavia kotiutmisen suhteen, periaatteessa minun olisi pitänyt olla 36h tarkkailussa, mutta mies oli kotona, joten päästiin la aamuna.

Yhteistyössä