Poliisilleko ilmoitetaan koirista irrallaan?

Pitää oikein miettiä...
Eli eivät ole karkulaisia, mutta ovat aika laajalla reviirillä ja koulusta kotiin pyöräilevät ja kävelevät lapset pelkäävät, koska koirat murisee ja haukkuu ja lähtee juoksemaan perään.

Omistajia ei näy ikinä pihalla, 2 isoa koiraa ulkoilevat keskenään. Pihasta on matkaa tielle 200 m, mutta ryntäävät ohikulkevien luo häätämään 'reviiriltään' pois. Pikkukoirien ulkoiluttajat ovat kauhuissaan myös.

Omistaja kyllä tietää, ja on luvannut pitää koirat kiinni.

Hassua sinänsä, että minä en ole koskaan niitä tiellä nähnyt itse, moni muu kylläkin. Viimeksi eilen olivat lähteneet tokalauokkalaisten perään muristen ja haukkuen, oli tytöt sydän kurkussa polkeneet kotia kohti. Oma tytär ei koiria pelkää, mutta itku kurkussa oli eilen, eli koirista oli tosissaan lähtenyt sitä ääntä ja vauhtia, koska tuo rämäpääkin oli niin säikähtänyt.

Ok.

Ei ole ikinä vielä tullut tilannetta, että olisin ajatellut poliisille ilmoittamista, löytöeläimiin sen sijaan olen soitellut, kun on ollut koira irrallaan eikä mitään käsitystä kenen se on ollut.

Mulla ei useasti ole mahdollisuutta mennä vastaan, naapurin frouva sen sijaan menee liki joka päivä, kun kotona kerran on. Pitääpä sanoa että soittaa kun seuraavan ekrran on tilanne päällä. Hän se eilenkin oli saanut koirat lähtemään kotiinsa päin.

Rähinä-Reetta
Jos kyseessä on jatkuva riesa niin musta soitto rankkurille (vai poliisinko kautta se menee, en tiedä) voisi olla ihan paikallaan. Ei ole ihan ilmaista käydä lunastamassa koiriaan sieltä, joten voisi lisätä omistajan kiinnostusta katsoa niiden perään paremmin.

"vieras"
Minä soitin vastaavassa tilanteessa poliisille, joka ystävällisesti kertoi, ettei he oikein voi asiaan puuttua ennen kuin jotain tapahtuu. Ja nämä kyseiset koirat ovat nyt hyökänneet 4 eri koiran päälle, sekä purreet kahta koiran omistajaa. Ainut tapa on kuulema nostaa syyte, ja esittää korvausvaatimus tapahtuneesta.

Yhteistyössä