Poliisien soittaminen kun naapurit pitävät bileitä yöllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en kyllä ekana soittaisi poliisia paikalle. Musta on ihan ok että joskus kuuluu ääniä, sen sijaan jos on toistuvaa niin ottaisin yhteyttä ennemmin isännöitsijään.
Eri asia jos kyseessä on narkit yms. niin sitten soitto poliisille.
Meidän edellisessä talossa nuorella kundilla oli tapana pitää juhlia, eikä kukaan naapureita kehdannut suoraan sanoa hälle mitään häiriöstä. Kerran joku oli laittanut lapun ilmoitustaululle ja sen jälkeen ei kuulunut mitään bíletysääniä ko. asunnosta.
Ei kaikki kiusallaan pidä ääntä, jotkut vaan ei tajua että esim vanhoissa kerrostaloissa äänieristykset on olemattomat ja että useamman ihmisen äänet kuuluu hyvin muíhin asuntoihin kun on jo hiljaista.

Poliisien tehtävä on piää yhteiskunnan järjesystä yllä. Joknkun talo voi palaa sillä aikaa kun ne on hoitamassa hommin, jotka ärsyyntynyt naapuri voisi ihan hyvin hoitaa itse (toki asuinalueesta ja asujien sosiaaliluokasta riippuen). Älkää olko avuttomia, ette joudu kärsimään niin kauan.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Poliisien tehtävä on piää yhteiskunnan järjesystä yllä. Joknkun talo voi palaa sillä aikaa kun ne on hoitamassa hommin, jotka ärsyyntynyt naapuri voisi ihan hyvin hoitaa itse (toki asuinalueesta ja asujien sosiaaliluokasta riippuen). Älkää olko avuttomia, ette joudu kärsimään niin kauan.

en mä ainakaan olis uskaltanut yläkerran alkkikselle mennä valittamaan, oliisn vielä turpiini saanut.
Mutta oikinhan se on että joku soitta akolme vuorokautta putkeen musiikkia ja kiroilee ja huutaa YKSIN kämpässään. Ei sinne uskalla silloin mennä ja mun mielestä silloin saakin ärsyyntyä. Aian jos on tiedän että asunnossa juhlii alaikäiset sotian myös poliisin, vaikka naapurin talo palaisi

Mun kokemukseni mukaan toi suoraan sanominen ei ole ikinä auttanut mitään. Joko bilettäjät eivät avaa ovea ollenkaan kun sensijaan kaikki naapurit kyllä kurkistelevat rappukäytävään, kuka täällä keskellä yötä rimputtelee (luultavasti bilettäjät eivät mökältä kuule edes että ovikello soi). Jos avaavat, vastaus on jotain tasoa joojoo. Musiikki ehkä laitetaan hiljemmalle, mutta koska asunto on täynnä vahvasti humalaista porukkaa, melutaso on pelkästä juttelusta (eli siis humalaisesta toisten päälle huutamisesta) niin häiritsevä, ettei naapurissa pysty nukkumaan korvatulpatkaan päässä. Tai sit musiikki laitetaan hiljemmalle mut kohta taas sitä aletaan huudattaa täysillä. Eli tulos plusmiinusnolla häiriön suhteen, sensijaan huonolla tuurilla saa ikävän naapurin maineen ihan turhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun kokemukseni mukaan toi suoraan sanominen ei ole ikinä auttanut mitään. Joko bilettäjät eivät avaa ovea ollenkaan kun sensijaan kaikki naapurit kyllä kurkistelevat rappukäytävään, kuka täällä keskellä yötä rimputtelee (luultavasti bilettäjät eivät mökältä kuule edes että ovikello soi). Jos avaavat, vastaus on jotain tasoa joojoo. Musiikki ehkä laitetaan hiljemmalle, mutta koska asunto on täynnä vahvasti humalaista porukkaa, melutaso on pelkästä juttelusta (eli siis humalaisesta toisten päälle huutamisesta) niin häiritsevä, ettei naapurissa pysty nukkumaan korvatulpatkaan päässä. Tai sit musiikki laitetaan hiljemmalle mut kohta taas sitä aletaan huudattaa täysillä. Eli tulos plusmiinusnolla häiriön suhteen, sensijaan huonolla tuurilla saa ikävän naapurin maineen ihan turhaan.

No sulla on huonoja kokemuksia, missä paikoissa olet asunut?

Mä olen kerran käynyt huomauttamassa naapurille, muuten olisin antanut nuorten bilettää, mutta sairas lapsi tarvitsi unta. Musiikki hiljeni samantien ja kovasti pahoittelivat, fiksuja nuoria :)

Meillä ainakin isännöitsijä sanoi, ettei voi virallista valitusta mölyävilla asukkaille antaa, jos ei poliisit ole käyny paikan päällä, koska muuten voi olla kyseessä vaan naapureitten kiusantekoa... Isännöitsijä saa sitten poliisilta tarvittaessa raportin, että paikalla on käyty ja meteliä on ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja entinen kerrostalo asukki:
Meillä ainakin isännöitsijä sanoi, ettei voi virallista valitusta mölyävilla asukkaille antaa, jos ei poliisit ole käyny paikan päällä, koska muuten voi olla kyseessä vaan naapureitten kiusantekoa... Isännöitsijä saa sitten poliisilta tarvittaessa raportin, että paikalla on käyty ja meteliä on ollut.

meillä vaaditaan taas vähintään 2 perheen valitus. sehän tässä kivaa sit onkin kun täällä on aika tyhjää ja jos sattuu etä just siinä päässä asuntoa missä on vaan kaks asuntoo joissa asutaan melutaan on vaikea tehdä valitusta. tuskin se toisessa päässä taloa ketään häiritsee.

Juuri tämän takia mekin aina poliisit soitimme paikalle.

Jos on kerran nuori kysymyksessä joka on juuri muuttanut omaan kotiin. En ensimäiseksi soittaisi poliisia paikalle.

Parempi olisi esim. huomenna mainita pojalle siitä, että äänet kuuluivat häiritsevästi. Ja senkin voi tehdä ihan ystävällisesti.

Etenkin jos hiljenevät eivätkä mölyä koko yötä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:

meillä vaaditaan taas vähintään 2 perheen valitus. sehän tässä kivaa sit onkin kun täällä on aika tyhjää ja jos sattuu etä just siinä päässä asuntoa missä on vaan kaks asuntoo joissa asutaan melutaan on vaikea tehdä valitusta. tuskin se toisessa päässä taloa ketään häiritsee.

No miksi pitää valittaa ellei melu häiritse ketään :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt naapuri:
Ja siellä ne edelleen meluaa...

No jos tiedät, että on nuori mies joka on juuri muuttanut. Ja äänet jotka kuuluvat eivät ole niin sanotusti pelottavia (riehumista jne). Vaan normaalia humalassa olevien nuorin mölyämistä. Keräisin varmaan rohkeuteni ja kävisin heidän oven takana. Tai sitten vaan nielisin tilanteen.

Jostain syystä poliisille soittaminen tuntuu jotenkin hmmm... Kuinka sen nyt sanoisi ilman että puoli palstaa vetää herneen nenään. Turhan iso asia kutsua poliisi. Poika varmaan ei edes ole sattunut ajattelemaan, että ääntä on niin paljon, että se häiritsee muita.

Kännissä ei aina ymmärrä kuinka paljon sitä ääntä lähtee. Tuskin välttämättä naapureiden kiusaksi mölyää.

Poliisit paikalle heti, kun joku ei osaa järjestyssääntöjä. Ihmiset eivät ymmärrä muuten, vaan kokeilevat uudelleen rajoja. Sama asia kuin nuorison kanssa. Pitää heti tiuskaista ja sanoa esim. lähtekää v..ttuun täältä heti, niin menee viesti perille. Valitettavasti koulussa rehtori ei pidä, jos opettaja puhuu näin.

No sulla on huonoja kokemuksia, missä paikoissa olet asunut?

Mä olen kerran käynyt huomauttamassa naapurille, muuten olisin antanut nuorten bilettää, mutta sairas lapsi tarvitsi unta. Musiikki hiljeni samantien ja kovasti pahoittelivat, fiksuja nuoria :)

Lähinnä opiskelijataloissa, + 1 muu vuokratalo. Siellä en kyllä uskaltanut käydä sanoa kellekään, koska asukkaista niin iso osa oli nistejä tai avohoitotapauksia. Pari kertaa kuulin kun joku naapuri kävi sanomassa melusta ja uhattiin erittäin värikkäin sanankääntein sekä terveyttään että henkeään. Tosin tuolloin olin niin nuori, etten tajunnut myöskään, että jatkuva yörauhan häiritseminen on ihan oikeutettu syy soittaa poliisit, itkin vaan tyyny korvilla kun yö toisensa jälkeen mökä, joka muuten kesäisin kantautui avoimista ikkunoista pihan kautta koko talosta, ei vain naapureista, hiljeni muutaman tunnin ennen kuin herätyskello soi...poliisit kyllä muuten vieraili siellä aika tiheään, kun juopot olivat useinkin puukkohippasilla.

Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt naapuri:
Ja siellä ne edelleen meluaa...

No jos tiedät, että on nuori mies joka on juuri muuttanut. Ja äänet jotka kuuluvat eivät ole niin sanotusti pelottavia (riehumista jne). Vaan normaalia humalassa olevien nuorin mölyämistä. Keräisin varmaan rohkeuteni ja kävisin heidän oven takana. Tai sitten vaan nielisin tilanteen.

Jostain syystä poliisille soittaminen tuntuu jotenkin hmmm... Kuinka sen nyt sanoisi ilman että puoli palstaa vetää herneen nenään. Turhan iso asia kutsua poliisi. Poika varmaan ei edes ole sattunut ajattelemaan, että ääntä on niin paljon, että se häiritsee muita.

Kännissä ei aina ymmärrä kuinka paljon sitä ääntä lähtee. Tuskin välttämättä naapureiden kiusaksi mölyää.

Kännissä ne naapurin sanomiset myös tuppaa unohtumaan heti kun se on poistunut oven takaa valittamasta...jos ei asunnon omistajilta, niin ainakin niiltä kavereilta...

ilmoitus poliisille vain itse oon joutunu aikoinaan edelisessä asunnossa soittamaan poliisit kun naapurit riiteli keskellä yötä enkä uskaltanu mennä käymään naapurin ovella huomauttmassa metelistä

Mihin numeroon kuuluu soittaa, jos haluaa ilmoittaa poliisille naapureista jotka mölyävät ja soittavat musiikkia täysillä yöllä hiljaisuuden jälkeen? Ei kai sitä ihan hätänumeroon kehtaa soittaa.
112 sinne voi soittaa ja kannattaaki soittaa oon ittekki joskus joutunu poliisit soittamaan asuin kerrostalossa naapurit metelöivät keskellä yötä monta kertaa kävin sanomassa että hiljempaa että saa töissä käyvä ihiminen nukkua niin ei sama meno jatkui kyllä tuli naapuriin hiljaisuus kun poliisit kävi naapurit oli tietty vielä alkoholisteja samat säännöt koskee kaikkia

Oon 15-v tyttö (perheen vanhin lapsi) ja asutaan äidin, mun kahden nuoremman sisaruksen ja kahden koiran kaa rivitalossa, ja en tiedä näitä sääntöjä ja tietysti nyt on keskiyö, ja seinänaapurista tai niiden seinänaapurista kuuluu musiikinjumputus meidän kämppään, ja mä haluun nukkuu, ja ne öisinkin käyvät ulkona tupakalla ja kyllä kaikki mun makkariin kuuluu, ja haluun vaan tietää että mitä pitäs tehdä? Oottaa päivää ja käydä sanomassa, vai soittaa poliisit? Ja tää melu/känniys on jokaviikonloppuista touhua...

Yhteistyössä