Kaikki lapset eivät ole kuuliaisia ja kilttejä edes luonteeltaan. Heitä täytyy osata myös kasvattaa. Harvoin lapsia kasvatetaan samalla tavoin, hehän ovat yksilöitä.
Mun lähtökohtainen ajattelu on, että huumeita pyörii joka nurkalla ja on aina mahdollisuus, että niitä kaupataan mun lapsille ja on useita kertoja kaupattukin.
Olen aina hyvin herkillä tilanteen kanssa! Asiaa helpottaa toki se, että olen itse lapsena ja nuorena nähnyt kaiken sekä ollut täysin vapaa tekemään ihan mitä vain. Se on todelinen ihme, että selvisin hengissä.
Olemme kiertäneet kaupungilla aikoinaan lasten kanssa ja seuranneet millainen elämä odottaa kun valitsee huumeet. Valitettavasti kylillämme pörrää muutamia nuoria jotka sekä käyttävät, että myyvät. Heistä on tehty lastensuojeluilmoitus. Heillä on hyvissä ammateissa olevat fiksut vanhemmat: mm. lääkäreitä ja lakimiehiä.
Olen mahdollisesti toiminut väärin koska lapseni halveksivat huumeidenkäyttäjiä ja myyjiä, olen toki yrittänyt myös tuoda asiaa esiin sairauden kannalta (addiktio ei ole leikin asia vaan jopa kuolemaan johtava aivohäiriö). Vanhempana olo on tasapainoilua. Täytyisi osata kasvattaa äärimmäisen vahvan itsetunnon omaavia palleroita, jotta heillä on aina munaa sanoa EI huumeille tms. päihteille.
Suosittelen jopa muuttoa siinä vaiheessa jos lapsella on yhteyksiä huumeisiin. Huumeet ovat sen verran pirullinen asia, että kaikki keinot ovat jopa toivottavia siinä vaiheessa kun mietitään, että miten niistä pysytään erossa!