Poliisi on menettänyt uskottavuutensa Suomessakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vainuhrintuntomerkit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yleensä uhrin tuntomerkit jätetään kertomatta tämän yksityisyyden vuoksi ja rikollisen tuntomerkit kerrotaan yleisölle tämän saattamiseksi vastuuseen teoistaan. Tuntomerkit kai kerätään aina silminäkijähavaintojen perusteella, mikäli videotallennusta ei kyseisellä paikalla ole.
Voisin kyllä kuvitella Turun lkävelykadulla olevan enemmän kuin muutama kamera, joska kadulla liikkuvia voidaan kuvata, mikäli itse tapahtumaa ei olisi saatu taltioitua.
Niin kulta pieni raiskauksessa salataan uhri, mutta ei normaalisti pahoinpitelyssä

Niin kulta pieni raiskauksessa salataan uhri, mutta ei normaalisti pahoinpitelyssä

Salli mun nauraa. Mutta kerro ihmeessä lisää siitä, miten useassa tapauksessa jätetään rikoksesta epäillyn tuntomerkit kertomatta ja kerrotaan uhrin tuntomerkit suurelle yleisölle? Onko näitä useitakin?

Kun kaupan kassa ryöstetään, niin kerrotaanko kassaneidin tuntomerkit ryöstäjän sijaan?
Kun joku puukottaa toista, niin kerrotaanko uhrin tuntomerkit puukottajan sijaan?

Salli mun nauraa. Mutta kerro ihmeessä lisää siitä, miten useassa tapauksessa jätetään rikoksesta epäillyn tuntomerkit kertomatta ja kerrotaan uhrin tuntomerkit suurelle yleisölle? Onko näitä useitakin?

Kun kaupan kassa ryöstetään, niin kerrotaanko kassaneidin tuntomerkit ryöstäjän sijaan?
Kun joku puukottaa toista, niin kerrotaanko uhrin tuntomerkit puukottajan sijaan?
Syylliset tiedetää, ei tarvitse jakaa tuntomerkkejä. Ei kuitenkaan etoteta ählämiä toisesta. Uhrin tuntomerkit kerrottiin jotta saadaan mahdolliset todistajat tavoitettua. Ei nyt pitäisi olla ylivoimaista takuta tämä itsekin

Syylliset tiedetää, ei tarvitse jakaa tuntomerkkejä. Ei kuitenkaan etoteta ählämiä toisesta. Uhrin tuntomerkit kerrottiin jotta saadaan mahdolliset todistajat tavoitettua. Ei nyt pitäisi olla ylivoimaista takuta tämä itsekin
Syylliset tiedetään mutta kuitenkaan ei syyllisiä saada kiinni millään. Voi voi kun ne on niin vikkeliä nuo matut että ei niitä poliisikaan saa kiinni. Mitä voimme tehdä - emme yhtään mitään :(

Yhteistyössä