poliisi ja palomies asiaa mulla kans

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nibbler
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nibbler

Aktiivinen jäsen
21.03.2007
17 292
1
36
että niillähän on semmonen että voi lähettää tekstiviestin.. tai mulla olis pari kysymystä siitä:

onko poliisilla, palokunnalla ja lanssilla eri numerot johon laittaa viesti, vai onko sama?

ja tuleeko jotain paluu viestiä?

ja mitkä ne numerot on?

työnpuolesta mulla pitäs olla nää tiedot, muttakun ei kenelläkään muullakaan oo. maanantaiks lupasin selvittää asiakkaalle. :whistle:

Ei voi laittaa tekstareita viranomaisille, muutakuin hätäkeskukseen kuurojen puhelimeen. JA SE ON AINOASTAAN KUUROILLE TARKOITETTU.

Sähköpostia voi laittaa, osoitteet löytyy jokaisen pelastuslaitoksen nettisivuilta, ja poliisin sp:t muodossa etunimi.sukunimi@poliisi.fi

Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Ei voi laittaa tekstareita viranomaisille, muutakuin hätäkeskukseen kuurojen puhelimeen. JA SE ON AINOASTAAN KUUROILLE TARKOITETTU.

Sähköpostia voi laittaa, osoitteet löytyy jokaisen pelastuslaitoksen nettisivuilta, ja poliisin sp:t muodossa etunimi.sukunimi@poliisi.fi

hohoijaa vaan sinnekki!

itseasiassa on olemassa tekstiviestipalvelu ainakin poliiseille joka EI ole pelkästään kuuroille!
PELKÄSTÄÄN KUUROILLE TARKOITETTUA HÄTÄNUMEROA EI OLE OLEMASSAKAAN ellei oteta huomioon sitä että kuurot soittaa TPP:hen numeroon 0900 2288....

tämä asiakas joka haluaa tietää tämän numeron johon lähettää viestejä ON KUURO!

löyty multaki se capsi ja negatiivinen asenne kaikkia kohtaan

joo niin mä voisin tehä...tai laittaa miehen isäpuolelle viestiä huomenna...

ku sen tiedon ois hyvä jos ois laittanu tekstipuhelinluetteloon mut ei ollu... oli vaan joka kaupungin poliisin kännykkänumero johon pitää soittaa, mut se on vähän daijua...

Kuulovammaisten GSM-palvelu

Kuulovammaisille on luotu oma GSM-palvelu, jonka avulla voi lähettää hätäilmoituksen tekstiviestillä. Palvelu toimii siten, että jokaisella hätäkeskusalueella on oma GSM-numeronsa, johon hätäilmoitus voidaan lähettää.

Hätäkeskuslaitos tutkii, yhdessä muiden viranomaisten ja Viestintäviraston kanssa, millä aikataululla 112- numeroon lähetetty tekstiviesti saadaan ohjattua hätäkeskuksiin samaan tapaan kuin puhelinsoitotkin. Toteutuksen aikataulua ei ole vielä sovittu.

Kuulovammaisille tarkoitettua ohjelehtistä "Hätäilmoituksen teko tekstiviestillä" voi tiedustella alla olevista osoitteista.

* Kuulonhuoltoliitto
Arja Elo puh. 09 5803 334
arja.elo@kuulonhuoltoliitto.fi
Ilkantie 4
00400 Helsinki
* Kuurojen Liitto
Puhelin/tekstipuh. (09) 580 31/vaihde
kuurojenliitto@kl-deaf.fi
Ilkantie 4
00400 HELSINKI
Postiosoite: PL 57, 00401 HELSINKI

Lue myös artikkeli Hätäilmoitus kulkee tekstiviestinä (Kuuloviesti 1/2004).

Yhteistyössä