Pokemon kortit

Meidän pojan on vallannut Pokemon innostus, mutta äiti on ihan ymmällään. :/

Mikä niissä on idea ja miten niitä pelataan? Poika yrittää selittää, mut kaikki säännöt ei oikein vaikuta loogisilta.

Yritin parilta nettikirppikseltä katsoa olisiko noita käytettynä myytävänä, mutta en oikein löytänyt. Ehdotuksia mistä niitä saisi ja paljonko niistä kannattaisi maksaa?

Jos jollain on niin voi tarjota.

Kiitti infosta ja vinkeistä.
 
tiila
kai niissä jokin idea on mutta mulle ei se avautunu vaikka ihan poke netti sivuilta koitin itseäni sivistää.. mutta lapsiin se uppoaa.. mene huuto nettiin.. sieltä niitä halvalla löytyy,itsekkin pojille olen sieltä huutanu murto osalla kauppojen hinnoista! hyvä kuntoisia javalinnan varaa on! kauppojen hinnat on pikku paketeissa siinä 5 eeron paikkeilla ja isot paketit maksaa siinä 15 eeroa.. pienessä on n.9 kpl ja isossa sitten 15 jossen määriä ihan väärin muista..
 
Pojalla on sellaset isommat kortit, ja niillä voi pelata niinku "hullunkurisilla perheillä" tai sit muistipeliä. Mut jos noi on niitä keräiltäviä, samantapasia ku Duel Masterit, ni ei hajuakaan :|

Ei netistä löydy peliohjeita?
 
Niillä taistellaan,, yksi aloittaa pelin ja kun toinen laittaa vahvemman kortin, niin toinen häviää ja luovuttaa korttinsa voittaneelle.

Jotensakin noin menee peli korteilla, meillä on kielletty pelaaminen noilla nykyään, monet huijaavat ja kiristävät pelissä,, :/
 
poke fani
mulla on vieläkin innostus ja olen 25v oon keräilly niin kauan ku jaksan muistaa mula on kaikki pokekortit ja leffat ja muuta krääsä oon voittanu yli 400 kortti pelii ja hävinny 15 ja kattokaa netist säännöt plz1



 
jere luoma
Alkuperäinen kirjoittaja iidam:
Meidän pojan on vallannut Pokemon innostus, mutta äiti on ihan ymmällään. :/

Mikä niissä on idea ja miten niitä pelataan? Poika yrittää selittää, mut kaikki säännöt ei oikein vaikuta loogisilta.

Yritin parilta nettikirppikseltä katsoa olisiko noita käytettynä myytävänä, mutta en oikein löytänyt. Ehdotuksia mistä niitä saisi ja paljonko niistä kannattaisi maksaa?

Jos jollain on niin voi tarjota.

Kiitti infosta ja vinkeistä.
 
jere luoma
Alkuperäinen kirjoittaja jere luoma:
Alkuperäinen kirjoittaja iidam:
Meidän pojan on vallannut Pokemon innostus, mutta äiti on ihan ymmällään. :/

Mikä niissä on idea ja miten niitä pelataan? Poika yrittää selittää, mut kaikki säännöt ei oikein vaikuta loogisilta.

Yritin parilta nettikirppikseltä katsoa olisiko noita käytettynä myytävänä, mutta en oikein löytänyt. Ehdotuksia mistä niitä saisi ja paljonko niistä kannattaisi maksaa?

Jos jollain on niin voi tarjota.

Kiitti infosta ja vinkeistä.
 
jere luoma
Alkuperäinen kirjoittaja jere luoma:
Alkuperäinen kirjoittaja jere luoma:
Alkuperäinen kirjoittaja iidam:
Meidän pojan on vallannut Pokemon innostus, mutta äiti on ihan ymmällään. :/

Mikä niissä on idea ja miten niitä pelataan? Poika yrittää selittää, mut kaikki säännöt ei oikein vaikuta loogisilta.

Yritin parilta nettikirppikseltä katsoa olisiko noita käytettynä myytävänä, mutta en oikein löytänyt. Ehdotuksia mistä niitä saisi ja paljonko niistä kannattaisi maksaa?

Jos jollain on niin voi tarjota.

Kiitti infosta ja vinkeistä.
 
jere luoma
Alkuperäinen kirjoittaja poke fani:
mulla on vieläkin innostus ja olen 25v oon keräilly niin kauan ku jaksan muistaa mula on kaikki pokekortit ja leffat ja muuta krääsä oon voittanu yli 400 kortti pelii ja hävinny 15 ja kattokaa netist säännöt plz1
 
pokemiuh
itse olen omaa kokoelmaani myymässä, että jos kiinnostaa niin katsomaan vain :)
mm. kiiltävä shaymin ja eeveen kehitysmuotoja, sekä myös pokemon hahmoja

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?cat=%&seller=zeruda&status=DN&odir=A
 
mulla on vieläkin innostus ja olen 25v oon keräilly niin kauan ku jaksan muistaa mula on kaikki pokekortit ja leffat ja muuta krääsä oon voittanu yli 400 kortti pelii ja hävinny 15 ja kattokaa netist säännöt plz1
itekkin oon täys iäinen ja pelaan yhä, en tiedä miks noi pokemon pelit vetävät aika vahvasti puoleensa, ite pelaan ihan turnajaisissa
 
Liiga-leader
... voin sanoa että pelejä ei todellakaan pelata niin, että toisilta huijataan kortteja. Lapset tosin nyt useinkaan eivät pelaa oikeiden sääntöjen mukaan, jos edes niistä tietävät tai välittävät.

Keräily on vielä asia erikseen - itse olen myös keräilijä. Korteista kannattaa pitää huolta, sillä jotkin niistä ovat hyvinkin kallisarvoisia keräilijäpiireissä ! (Useita kymmeniä euroja, jotkin aarteet monin verroin enemmän. Kortin ei tarvitse edes olla vanha ollakseen arvokas sillä peleissä suositut kortit usein maksavat enemmän kuin ne, jotka ovat vähemmän kysyttyjä. Arvossa vanhoja keräilykappaleita ne eivät silti ylitä.)

Riippuen ostopaikasta ja korttien sarjasta (iästä), korttien hinnat vaihtelevat. Halvimpia ne ovat yleensä fantasiapelit - liikkeissä tai muissa kortteiluun erikoistuneissa paikoissa.
Kortteja kuitenkin saa melkein joka paikasta; Fantasiapelit, BR tai Toys R Us leluliikkeet, kirjakaupat, kioskit ja ihan perusmarketit ovat kaikki paikkoja, jotka niitä myyvät. Itse olen löytänyt paljon kortteja myös kirpputoreilta ja nettihuutokaupoista (huutonet, ebay). Kun harrastaa kaverin kanssa, voi aina vaihtaa itseltä puuttuvia tai pakan kaipaamia kortteja toiselta.

Viralliset säännöt löytyy netistä, ja vaativat vähän opettelua mutta pelaamalla ne uppoutuvat muistiin nopeasti. Lisäksi säännöistä on painettuja kirjasia joita saa Fantsussa 12 (monin muin paikoin 15-17) euroa maksavissa teemapakoista. Pakoissa on aina ennalta valikoitu valmis pakka (60 korttia, pakkalista paketin takakuoressa) ja uudemmissa mukana on myös boosteri (10 satunnaista korttia samasta sarjasta).

Monilla paikkakunnilla on liigoja ja muuta toimintaa tai vain peliseuraa hakevia porukoita. Liigoissa voi käydä kuka tahansa, ja yksi niiden tehtävistä on opettaa pelin pelaamista. (Juoniori pelaajat ovat harvinaistuva pelaajaryhmä, eniten pelaajia löytyy varhaisteini ikäisistä ja vanhemmista - omista tutuista pokemonisteista iso osa on aikuisia.)

Olen paljon eri ikäisiä pelaajia opettanu pelaamaan ja itse käynyt turnajaisissa neljättä vuotta. Tarkoitus alkaa myös järjestää paikallisia kisoja Liigatoiminna lisäksi. Harrastus on mukava, sosiaalista ja aktivoivaa, lisäksi strategioiden kehittely on hauskaa ja pistää pelaajan miettimään, minkälaisen pakan rakentaa ja miten sitä kannattaa pelata. Se myös kehittää kielitaitoa, kortithan täällä ovat pääasiassa englannin kielisiä.

Vilkaiskaa vaikka pokemon.com tai pokemon.fi sivustoja - siellä on paljon tietoa. Suomenkielisillä sivuilla on myös foorumi (jolta taasen löytyy esim. yhteystietoja aiheesta kiinnostuneille, ja vaikka tarkistaa jos oman paikkakuntasi lähellä on pelitoimintaa).
Pokebeach.com sivulta taas löytyy eri sarjojen korttilistat ja pokemon aiheisia uutisia.
 
"pelaaja"
tiedän mut en jaksa selittää kirjottakaa google hakuun miten pelaan pokemon korteilla ja siellä on kans tämmöne kaksplus keskustelu siellä kommenttina oon kirjottanu miten pelataan en jaksa tähän kirjottaa koska kirjotin sinne kauheen monta riviä
 

Yhteistyössä