Pojun ryhmässä tarhassa on opiskelijoita työharjoittelussa ja toinen niistä

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
tuli tänään juttelemaan, kun heidän pitää tehdä jostain lapsesta semmonen (hitto ku tuli oikosulku ) arviointityö...eli ne kaiket tarkkailee lasta ja en sit tiiä, et mitä kaikkea ne arvioi ym. ja tää opiskelija haluu tehä pojusta tän työnsä. Mie ihan innoissani annoin luvan. Miusta on kiva, et joku tuommosta tekee ja sit kun saan arvion myös itsellenikin. Kiva saada se sitten, ni näkee ns. ulkopuolisen arvion...

Naapuriryhmän hoitaja siinä vaan miulle totes, et senhän saa sit itselleenkin jos haluaa ja mie totesin, et totta kai haluan! :D Koska kuitenkin lapsi käyttäytyy ihan erilailla siellä tarhassa muiden seassa kuin, et jos esim. mie oisin siellä mukana.

Noi tais olla muistaakseni lähihoitajaopiskelijoita. Täytyy tänään katsoa se eteisen esittelylappu tarkemmin (tuli niin nopsaan vilkaistua eilen )...

Aiemmin täällä oli tarhoissa fysioterapiaopiskelijoita tarhoissa työharjoittelussa ja hyö teki vähän samantapaisen arviointityön.

Meillä kävi myös muutama kuukausi sitten eräs nuori mies tekemässä testejä koulua varten meidän pojalle...tai siis ei ne mitn varsinaisia testejä ollut, vaan pojan piti piirtää 2 piirustusta ja sitten niitä tutkittiin koululla.

Hieno juttu että annoit luvan tutkijalle.Mä otan myös innolla kaikenmoiset "opiskelijat" mukaan tutkimuksiin neuvolas ja lääkäreissä.
Olihan tuo viimeinen lapsen kiireellinen leikkaus "epätodellinen",lapsivettä niposesti,raskausmyrkytys,viisi viikkoa etuajas...olihan siinä harjoittelijoilla ihmettelemistä.Äiti sanoo viel ettei sit "vihanneksia" jätetä pöydälle(elvytyskielto).Loppu hyvin kaikki hyvin,muksu jo kaks vuotias ja kaikki hyvin!!!Siitähän ne työnsä aloittelee - harjoittelemalla aluksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
tuli tänään juttelemaan, kun heidän pitää tehdä jostain lapsesta semmonen (hitto ku tuli oikosulku ) arviointityö...eli ne kaiket tarkkailee lasta ja en sit tiiä, et mitä kaikkea ne arvioi ym. ja tää opiskelija haluu tehä pojusta tän työnsä. Mie ihan innoissani annoin luvan. Miusta on kiva, et joku tuommosta tekee ja sit kun saan arvion myös itsellenikin. Kiva saada se sitten, ni näkee ns. ulkopuolisen arvion...

Likan kummitäti opiskelee myös tarhantätitksi ja kertoilee aina, jos ovat käyneet läpi jotain meille ajankohtaisia asioita. Opiskelukaverinsa olivat olleet vähän kateellisia, kun tämä kummi kävi meidän kanssa vauvauinnissa :D

mun poika on erityislapsi ja jokainen päiväkodissa ollut harjoittelija on halunnut tehdä "tutkielman" pojastani. Parhaillaan on menossa 5.kerta.
Annan joka kerta luvan,mutta pakko sanoa että tulee sellainen tunne että poikani on silmätikkuna tms. kun joka kerta sama juttu.Eikä siinä palautteessa ole ikinä mitään ihmeellistä,joten en saa siitä itse juuri mitään irti.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Hieno juttu että annoit luvan tutkijalle.Mä otan myös innolla kaikenmoiset "opiskelijat" mukaan tutkimuksiin neuvolas ja lääkäreissä.
Olihan tuo viimeinen lapsen kiireellinen leikkaus "epätodellinen",lapsivettä niposesti,raskausmyrkytys,viisi viikkoa etuajas...olihan siinä harjoittelijoilla ihmettelemistä.Äiti sanoo viel ettei sit "vihanneksia" jätetä pöydälle(elvytyskielto).Loppu hyvin kaikki hyvin,muksu jo kaks vuotias ja kaikki hyvin!!!Siitähän ne työnsä aloittelee - harjoittelemalla aluksi.

Mä en nyt ihan ymmärtänyt tätä..?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mun poika on erityislapsi ja jokainen päiväkodissa ollut harjoittelija on halunnut tehdä "tutkielman" pojastani. Parhaillaan on menossa 5.kerta.
Annan joka kerta luvan,mutta pakko sanoa että tulee sellainen tunne että poikani on silmätikkuna tms. kun joka kerta sama juttu.Eikä siinä palautteessa ole ikinä mitään ihmeellistä,joten en saa siitä itse juuri mitään irti.

Älä anna jatkossa lupaa, sanot että nyt on jonkun toisen vuoro.
Mutta itsekin erityislapsen äitinä koen paljon mielenkiintoisemmaksi "tapauksen", joka ei ole kuin oppikirjasta :)

Ite oon kanssa tehny aikoinani kyseisen "raportin" päiväkotiharjoittelussa ku opiskelin vielä :) Siinä nimenomaan arvioidaan lapsen psyykkisiä, fyysisiä ja sosiaalisia taitoja.

Hienoa ku vanhemmat antaa tutkailla lapsiaan noin :D Eihän siinä kuitenkaan ole kyse mistään arvostelusta vaikka jotkut vanhemmat suhtautuu siihen niin.

Oman "kohteeni" vanhemmat oli onneks mukavia ja innoissaan projektista.

Alkuperäinen kirjoittaja lh-opiskelija:

Mutta itsekin erityislapsen äitinä koen paljon mielenkiintoisemmaksi "tapauksen", joka ei ole kuin oppikirjasta :)

joo,ymmärrän kyllä,että erityislapsesta on tavallaan enenmän irti. Saa kattavamman esitelmän opiskelija. Ei sinänsä siis haittaa,tuo vaan,kun se on aina minun poika...

Alkuperäinen kirjoittaja lh-opiskelija:

joo,ymmärrän kyllä,että erityislapsesta on tavallaan enenmän irti. Saa kattavamman esitelmän opiskelija. Ei sinänsä siis haittaa,tuo vaan,kun se on aina minun poika...

Tässä voi olla takana sekin, että jos siellä teidän hoitopaikassa ei ole paljon erityislapsia, niin voi osua usei saman lapsen kohdalle nämä asiat. Monissa koulutuksissa kun tehdään näitä tarkkailutehtäviä silloin kun käsitellään erityishoitoa tarvitsevien hoitoa.

Yhteistyössä