pojat puhuneet 7vtytölleni "sekstauksesta"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymysmerkkinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymysmerkkinä

Vieras
Ekaluokkalainen 7v tyttöni tuli kysymään meiltä vanhemmilta mitä on sekstaus? Kysyimme miksi hän kysyy ja mistä hän on sellaisesta kuullut? Hän kertoi 2.luokkalaisten poikien kertoneen, että sekstaus on sitä että nainen nuolee miehen pippeliä ja mies nuolee naisen pimpsiä. Mieheni sanoi hänelle, että pojat ovat puhuneet nyt höpöjä ja kuittasi asian sillä. Itse jäin miettimään, että pitäisi varmaan jotain tytön kanssa aiheesta puhua, sillä poikien puheet ovat selvästi hämmentäneet häntä. 7vuotias on kuitenkin aika nuori. Toisaalta olen sitä mieltä, että parempi puhua kuin jättää faktojen kertominen 2 luokkalaisille pojille.

Kyllä ton ikäiselle jo jotain voi kertoa. Painottaa vaan, että kyseessä on aikuisten juttu ja sitä tehdään sitten kun ollaan naimisissa tms, siis kun oikeen kovasti rakastetaan toista, eikä kenen kanssa vaan.

Minusta miehesi teki just tyhmästi, kun valehteli. Noista tulee helposti lasten maailmassa kiistaa ja sitten haetaan keskenään "tietoa" esim. netistä.

Mietipä: tyttösi menee kouluun ja sanoo pojille "ei sellasta ole kun sekstaaminen, ei kukaan mitään nuole, isi sanoi". Sitten poikien pitää todistaa tytön puheet vääräksi esim. nyt vaikka googlettamalla se "sekstaaminen" tai "pippelin nuoleminen". Ja voit arvata, mitä materiaalia sitten lasten silmille lävähtää. Onko se sitten hyvä?

Ennemmin toimit kuten "eee" ehdotti. Kerrotte, että sekstaaminen voi tarkoittaa monenlaista toisen hellimistä, joka tapahtuu aikuisten miesten ja naisten välillä silloin, kun ollaan rakastuneita ja ehkä halutaan tehdä lapsia jne.

Kuten itsekin sanoit, on parempi, että tyttösi saa tietää teiltä kuin vuotta vanhemmilta pojilta.

Siskoni kysyi minulta 7-vuotiaana, vuonna 2001, että mitä on seksi. Kyllä se kouluikä tuo näitä kysymyksiä tullessaan, ja niihin suosittelisin vastaamaan rehellisesti. Tosin itse kyllä pakenin tuolloin reilut 10v sitten tilanteesta aamiaissämpylääni köhien, ja ohjasin kysymään äidiltä :D

Sitten ennen kuin alkaa seksistä puhua, niin kannattaa miettiä etukäteen minkälaiset asenteet haluaa välittää: haluatko opettaa, että seksi on aikuisten vai juuri miehen ja naisen välistä hommaa? Onko se jotain mitä tehdään avioliitossa, vai riittääkö se että rakastaa, vai eikö tarvita sitäkään kunhan molemmat haluaa. Ei tietysti tarvitse kuvailla transsukupuolisten kimppaseksiä yhdenillanjuttuna 7-vuotiaalle, mutta kannattaa miettiä että määritteleekö enemmän kuin on tarpeen (esim. tuo aikuisten välistä vs. miehen ja naisen välistä).

Jonkinlainen keskustelu varmasti käydään. Joko tokaluokkalaiset pojat googlettaa? :O Meidän tyttö ei vielä käy kun pikkukakkosen sivuilla ja silloinkin olen hänen vierellään tai hän on valvovan silmän alla. Mutta eihän se tietenkään sitä sano että kaikki valvoisivat lastensa netin käyttöä

Voita aloittaa vaikka siitä, ettei isä nyt aivan höpöjä puhunut, vaan tarkoitti sitä, ettei pelkästään tuo ole seksiä. Aivan hyvin voit myös sanoa, että saa tietää enemmän sitten isompana. Voi olla, että tyttö tyytyy jo tähän. Jos haluaa tietää lisää, voi puhua tuosta hyvänä pitämisestä. Itse korostaisin, että kyse on aikuisten asiasta, ja ettei kenelläkään ole oikeutta koskea tyttären pimpsaan, paitsi lääkärillä ja hänellä itsellään.

[QUOTE="kysymysmerkki";27302960]Jonkinlainen keskustelu varmasti käydään. Joko tokaluokkalaiset pojat googlettaa? :O Meidän tyttö ei vielä käy kun pikkukakkosen sivuilla ja silloinkin olen hänen vierellään tai hän on valvovan silmän alla. Mutta eihän se tietenkään sitä sano että kaikki valvoisivat lastensa netin käyttöä[/QUOTE]

Juuh...kyl ne 8v voi googlettaa. Tutun 8v tuli selittämään äidilleen että netissä puhuttiin orgasmista, mitä se on? Olivat kaverin koneella katelleet.

Yhteistyössä