Pojat menestyvät koulussa huonommin kuin tytöt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pojat ja miehet eivät menesty koulussa tai opinnoissa yhtä hyvin kuin tytöt ja naiset. Tätä ei pidetä kovin suurena ongelmana, koska kyseessä on miesten ihan oma vika. Ovat nimittäin tyhmiä ja laiskoja.
Naiset taas eivät menesty yhtä hyvin palkkapäivänä työpaikalla. Tässä ei voi vedota siihen, että naiset olisivat jotenkin huonompia työntekijöitä kuin miehet. Moinen olisi pyhäinhäväistys ja aiheuttaisi älyttömän mediaräjähdyksen ja uran katkeamisen ko. kommentoijalle.

Jos kyse ei ole naisten huonommuudesta työnteossa, niin sitten ainakin koulussa opetetaan vääriä asioita. Koulussa pitää opettaa sellaista, mikä valmentaa työelämään - siis auttaa saamaan kunnon palkkaa. Nyt kai koulussa on liikaa tyhjänpäiväistä naislätinää, jolla ei työmarkkinoilla pärjää.

meillä kyllä 2 poikaa pärjää paremmin koulussa kuin meidän tyttö. Ja tytön luokan paras oppilas on yksi huippuälykäs poika. Mutta kai se sitten useasti on että tytöt pärjää paremmin, en tiedä johtuuko sitten siitä kun suurin osa opettajista naisia, näilläkin meidän kolmella on kaikilla naisope, koulussa vain 1 mies, rehtori...

Siis niinku täh?

En mä nyt ainakaan tästä ala-asteen sivistävästä oppimatskusta saa vedettyä moisia johtopäätöksiä. Oletkohan sä edes sivulla mitä tulee näihin tämän päivän opstussisältöihin..?

Meillä esim. tyttö ja poika pärjäävät ja tykkäävät matikasta, sekä äikästä...

Ei mun mielestä pojat pärjää koulussa sen huonommin kuin omina kouluvuosinani 60- ja 70-luvuilla. Yleensä ne luokan hiket oli silloinkin tyttöjä, muutama poika poikkeuksena joukossa.

Tuo naisten ja miesten välinen palkkaero johtuu siirimmaksi osaksi siitä, että naiset - edelleenkin - hakeutuvat mielellään matalapalkka-aloille. Naiset myös miettivät työn ja perheen yhdistämistä toisin kuin miehet eli naiset eivät haekaan niitä vaativia työtehtäviä, jotka edellyttäisivät pitkää työpäivää ja paljon työmatkoja. Naista, joka niin tekee, pidetään - ainakin monien muiden naisten mielestä - itsekkäänä ja lapsistaan välinpitämättömänä. Yhä edelleen naiset ovat ne,jotka jäävät kotiin lapsia hoitamaan, vaikka vanhempainvapaista vain pieni osa on enää kohdistettu nimenomaan äidille. Erotilanteissakin lasten lähihuoltajana on edelleen yleensä äiti, jolloin äiti on se, joka on lapsen sairastuessa pois töistä. Kyse on mun mielestäni enemmän asenteista kuin koulumenestyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22423141:
Kyse on mun mielestäni enemmän asenteista kuin koulumenestyksestä.

Samaa mieltä. Koulussa hyvin menestyneet naiset kansoittavat julkisen sektorin matalapalkkaiset työt ja heikommin pärjänneet miehet pyrkivät urillaan eteenpäin yksityisellä sektorilla jossa ei paljon todistusten perään kysellä.

Yhteistyössä