Pojan 1-vuotissyntymäpäiville ei ole tulossa vieraita :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Diesel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Diesel

Vieras
Meillä sellainen tilanne että pojalla ei ole yhtään läheistä sukulaista joka haluaisi tulla hänen yksivuotissynttäreille. Meidän muutamia ystäviä ehkä tulisi lapsineen mutta heillä on kaikilla juuri silloin muita suunnitelmia. Eipä heistä kyllä kukaan ole lasta edes nähnyt kuin muutaman kerran.

Me voisimme olla ihan hyvin järjestämättä koko juhlia koska lapsihan ei siitä kuitenkaan mitään ymmärrä, mutta ajattelin jos vanhempana kysyy miten juhlittiin ja ketä oli vieraina niin aika ankeaahan se on sanoa ettei ollut ketään... Tottakai oman perheen kesken sitten kolmistaan vietettäisiin kakun kera.

Olisiko hassu ajatus juhlia niitä esim. viikkoa aiemmin/myöhemmin? Koitin googlata onko muille käynyt näin mutta mitään en löytänyt. Onko meidän poikaparka tosiaan ainoa jolla on näin välinpitämättömät isovanhemmat, tädit ja enot?

Me ollaan saatettu pitää melkein kuukauttakin aikaisemmin, kun kaksi lapsista on syntynyt kesällä, toinen keskellä kauneinta heinäkuuta, että on välillä vaikea saada haalittua porukka kasaan. Samahan se on milloin ne pitää! Juurikin kuulin, että pikkuserkkuni pitää talvella synttäreitään viettävän lapsen kemut nyt toukokuussa, kun uusi terassi on valmis! :)
Älä tee ongelmaa asita, jossa ongelmaa ei ole! Juhli tai ole juhlimatta, ei siinä sääntöjä ole!

Onpa moukkamaisia sukulaisia teillä :( Juhlikaa tosiaan keskenenne. Ei kaikki muutenkaan pidä juhlia vielä ensimmäisenä syntymäpäivänä. Mutta ikävää tietty sittrn kun lapsi kasvaa ja jos ketään ei tule :( Ette vissiin paljon ystäviä näe jos sanot, että monikaan ei ole lasta nähnyt? Kannattaa alkaa pitää tiiviimpää yhteyttä...

Alkuperäinen kirjoittaja joo minäminänminä;26201353:
Pakko päästä salille polkeen kuntopyörää, lapsen synttäri kemut ei siihen sovi. Ihmettelen miksi teillä on lapsi.

no juuri äidin omista menoistahan tässä olikin kyse,hyvähyvä! Suljeppa jo se konees ja mee vetään unta palloon.

No viettäkää varsinainen synttäripäivä perheen kesken, ottakaa rauhassa valokuvia ym. ja antakaa lapselle oma lahjanne. Jos jaksat, niin leivo pojalle kakku, niin saatte sellaisenkin kuvan varsinaisena juhlapäivänä. On sitten niitä kuvamuistoja näyttää. Ja sitten järkkäät juhlat vieraille viikkoa ennen/jälkeen tms.

Ei kai meillä olla ikinä juhlittu synttäreitä varsinaisena syntymäpäivänä. Olen kysellyt tutuiltamme mikä vloppu passaa parhaiten ennen tai jälkeen varsinaisen syntymäpäivän. Helposti on tullu kahden viikon heitto siihen oikeaan päivään. Tärkeintä on että lasta juhlitaan, oli se sitten porukalla tai oman perheen kesken!

Meillä miehen suku ei koskaan osallistu lastemme juhliin, en ole siitä heille mitenkään loukkaantunut. Oma on päätöksensä, osallistuvat lasten elämään omilla ehdoillaan.

Mun lapsi on syntynyt joulupäivänä, joten todellakaan eivät esim. kummit koskaan pääsisi synttäreille, jos silloin pidettäisiin juhlat. Saati kaverit joskus tulevaisuudessa.

Pidät juhlat kun useimmille sopii. Älä tee kärpäsestä härkästä. Ja muista: ystävyys on kaksisuuntainen tie - myös itse täytyy nähdä vaivaa toisten eteen.

No meidän kuopus täytti juuri vuoden, juhlat pidettiin sukulaisille 2 viikkoa myöhemmin kun oli muutto siinä välissä. Kotona juhlittiin hiukan perheen kesken oikeana merkkipäivänä.
Mitä väliä sillä on, onko ne juhlat juuri oikeana päivänä? Kyllä me aina ollaan pidetty juhlat joko lähimpänä viikonloppuna jos merkkipäivä on sattunut arkeen tai muuten vaan siirretty jos joku muu päivä sopinut paremmin.
Parempi mun mielestä pitää juhlat sopivampana ajankohtana kun jättää kokonaan pitämättä.

Ette oo ainoita joilla ei ole rakastavia, hössöttäviä ihan mitä vaan sukulaisia.
Mä varmaan tekisin niin et lähtisin perheeni kanssa vaikka kylpylään. Kun isompana kyselis synttäreistään niin näyttäsit kuvia jossa uidaan, syödään kakkua tms ja on ilmapalloja. Mukavia synttäreitä kaikesta huolimatta!

Eipä ollut meilläkään ketään joka olisi voinut tulla lapsen ensimmäisille syntymäpäiville, kun asuimme niin kaukana kaikista sukulaisista ja kavereista. Leivoimme pienen kakun ja juhlimme oman perheen kesken, kävimme sisäleikkipuistossa, niin että lapsi sai leikkiä hieman toistenkin lasten kanssa ja muutenkin teimme kaikkea mukavaa yhdessä koko perheen voimin.

No vaikea kuvitella että isovanhempia ei lapsenlapsen eka synttäri kiinnostais..

Mutta noin muuten,meiän kaveripiirissä on jo ennen lapsiakin tehty niin että juhlien järjestäjä kyselee etukäteen muutamasta päivämäärästä että mikä olis paras ajankohta päästä juhlimaan. Sen mukaan sitten edetään,eli juhlat pidetään sinä päivänä mikä useimmille sopii. Kysely tehdään yleensä vähintään kuukautta ennen aikaisinta ehdotettua päivää,jotta ihmiset tietää buukata juhlat kalenteriinsa. Ja lähimpien kavereiden kesken meillä on toistemme lasten (toki aikuistenkin) synttärit kyllä kalenterissa,joten jo etukäteen tiedetään millon suunnilleen on kenenkin juhlat. Helpottaa sitäkin puolta kun meiän kaveripiirissä on sellasia "juhlakausia" että on esim 2 viikon sisällä 3-5 ihmisen (lapsia ja aikuisia,kyllä meillä aikuistenkin synttäreitä juhlitaan) synttärit,niin osaa sitten ensin suunnitella näiden kanssa et kuka haluaa juhlia millonkin..

Kiitos paljon vastauksista! Mulla ei ole siis mitään kokemusta lasten juhlista joten olipas helpottavaa tietää että ne voi pitää periaatteessa milloin vaan :)

mulle oli vaan tosi iso pettymys lapsen syntymän jälkeen kun kukaan ei häneen ole osoittanut juurikaan kiinnostusta. Miehellä on sukulaisia mutta en ole heitä tavannut kuin kerran eikä mies heihin onnistu pitämään yhteyttä. Omat vanhempani ovat kelvottomia ja miehen asuvat kaukana eivätkä suostu meillä kyläilemään. Yritämme heillä kuitenkin käydä pari kertaa vuodessa.

Ystäviin tuli taukoa kun asuimme miehen opiskelun takia toisessa kaupungissa mutta nyt muutimme takaisin kotipaikkakunnallemme ja tarkoitus on taas tavata useammin.

Ei meilläkään kukaan tule lapsen päiville :(
Isovanehemmista ei elossa kuin toinen mummo joka ei pääse pitkän matkan takaata :(
Kummit ja kaverit,ei kerkeä? :O
Ja tarhakaverit, se olikin paras, ilmoitti kyllä ettei pääse kun on oksu taudissa mutta samana iltana pääsi tarhan joulujuhlaan? Ei kukaan halua tulla joulukuussa synttäreille :(
Olen koettanutsiirtää niitä suuntaan tai toiseen mutta ei, juhlat meni jo on monella vastaus :(

Minä koettaisin etsiä sopivamman ajankohdan, jolloin edes joitakin vieraita pääsisi paikalle. Eihän se lapsi siitä mitään jälkeenpäin muista, mutta ainakin itsestäni tuntui mukavalta järjestää synttärit vieraineen kaikkineen omalle 1-vuotiaalleni - ja se, että jäähän siitä juhlasta varmaan muistoksi valokuvia tms., jotka voivat myöhemmin osoittautua todella tärkeiksi ja kullanarvoisiksi konkreettisiksi muistoiksi.

Itselleni on ollut tärkeää tietää, että vanhempani ovat halunneet järjestää minulle 1-vuotissynttärit ja sillä tavalla halunneet juhlia/muistaa minua.

[QUOTE="surku";26201560]Ei meilläkään kukaan tule lapsen päiville :(
Isovanehemmista ei elossa kuin toinen mummo joka ei pääse pitkän matkan takaata :(
Ja tarhakaverit, se olikin paras, ilmoitti kyllä ettei pääse kun on oksu taudissa mutta samana iltana pääsi tarhan joulujuhlaan? Ei kukaan halua tulla joulukuussa synttäreille :(
Olen koettanutsiirtää niitä suuntaan tai toiseen mutta ei, juhlat meni jo on monella vastaus :([/QUOTE]

Eikä :/
Hermoilin itse taannoin, tuleeko lapseni 1-vuotispäiville ylipäätänsä yhtään kukaan, kaikilla kun tuntui olevan niin paljon omia menoja sun muuta. Olin lisäksi laittanut kutsukorttiin merkinnän, jossa pyysin ilmoittamaan vastauksen tiettyyn päivämäärään mennessä, mutta muutama ei sitten ilmoittanut yhtään mitään.

No, meillä kävi onnellisesti: vain kaksi vierasta jäi tulematta, molemmat kummeja. Toinen ilmoitti jo etukäteen ettei pääse, mutta lähetti sitten lahjan postissa. Toinen ilmoitti etukäteen, että on kyllä tulossa, mutta kas kun ei sitten juhlapäivänä kuitenkaan tullut paikalle enkä peräänkään ruvennut kyselemään. Jälkimmäinen ei ollut yllätys, kun eipä tuo lapsen ristiäisiinkään vaivautunut paikalle saati että olisi tulematta jättämisestään yhtään aiemmin kuin viittä minuuttia ennen ristiäisten alkua ilmoittanut :P

Tosi ikävää surku :( miten voi olla noin kylmää porukkaa... Mä olisin ollut onnellinen jos oltaisiin ainoita joille käy näin, harmi että tuollaisia ihmisiä on enemmänkin. Tulee kyllä paha mieli lasten takia kun kukaan omien vanhempien lisäksi ei välitä.

[QUOTE="surku";26201560]Ei meilläkään kukaan tule lapsen päiville :(
Olen koettanutsiirtää niitä suuntaan tai toiseen mutta ei, juhlat meni jo on monella vastaus :([/QUOTE]

Mun mielestä on kauhean törkeä tapa välittää lapselle sellainen asenne että toisen synttärit voi vaan jättää väliin jos ei huvita (kuten ilm. tarhakaverisi tapauksessa).
Tuntuu vähän siltä että monilla on vaikeuksia saada lapsivieraita oman lapsen synttäreille ja kuullut sitten taas toista osapuolta kun jotkut äidit valittavat kun nykyään on paljon synttärikutsuja ja odotetaan että saadaan kalliita lahjoja (tai sitten huonolla itsetunnolla varustetut äidit kilpailevat lahjoista).

Yhteistyössä