Pojan 1-vuotis synttäritarjoilut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tannuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tannuli

Vieras
Juhlimme viikon päästä pojan 1-vuotis päivää ja kaipailen vinkkejä tarjoiluun. Vieraina sekä aikuisia että lapsia.
Jotain olen jo suunnitellut mutta hyviä ideoita otetaan vastaan :)

Sellainen siili on kiva, missä vesimelonista otettuun kuorenpuolikkaaseen (koverra siis sisus parempiin suihin ja kippaa puolikas meloninkuori ylösalaisin tarjoiluvadille) laitetaan hammas- tai coctailtikuilla kaikenlaisia herkkupaloja naposteltavaksi.
Esim. nakinpaloja, minilihapullia, leipäjuustokuutioita, viinirypäleitä, kirsikkatomaatteja jne.

Mie en nyt usko, että 1v vielä innostuu ötököistä, mutta ainakin vinkki tulevaisuuden varalle:
Jos paistat muffinsseja, ihan tavallisia sokerikakkupohjaisia siis, niin niistä saa kivoja "ötökkämuffinsseja" kun ostaa pussillisen minttusuklaapalloja, ja muffinssien vielä ollessa kuumia laittaa aina yhden naminpuolikkaan / muffinssi, siis siihen kuuman muffinssin päälle.
Sit hammastikulla vaan sitä sulavaa suklaata vetää vähän molemmin puolin karkkimönttiä ikäänkun jaloiksi (4 molemmille puolille), ja siinä se on... hieno hämähäkkimuffinssi.
Se suklaapallo (= ötökän vartalo) jää vielä vähän ns. koholleen siihen muffinssin päälle.
Nää on ainakin vähän isompien pikkupoikien mieleen ollut meillä.

sä oot tainnut aurinkokunta järkätä enemmänkin noita lasten kekkereitä =) Tuokin kuulostaa niin hauskalta että joskus täytyy kokeilla!! Oon yrittänyt miettiä jotain vähän "erikoisempaa" niitten pullien ja täytekakkujen + suolaisten kanssa, mut en ite oo yhtään noin kekseliäs että tommosia ite keksisin!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sä oot tainnut aurinkokunta järkätä enemmänkin noita lasten kekkereitä =) Tuokin kuulostaa niin hauskalta että joskus täytyy kokeilla!! Oon yrittänyt miettiä jotain vähän "erikoisempaa" niitten pullien ja täytekakkujen + suolaisten kanssa, mut en ite oo yhtään noin kekseliäs että tommosia ite keksisin!

No onhan noita tullut järjesteltyä jonkun verran... mutta nyt viimevuosina vaan noille pikkutytöille lähinnä, pojista nuorin täyttää jo 8v seuraavaksi.

Tuli muuten mieleen, että entäs jos tekisit täytekakusta kuorma-auton?
Paista pohjat esim. kääretorttulevyn tapaan uunipellillä ja siitä leikkelet ja täytät ns. lava-auton... etupäähän korkeampi koppi ja taakse lava.
Päälle kermaa, jonka voi halutessaan värjätä elintarvikevärillä.
Kekseistä (esim. Domino) saa "pyörät" ja Carneval-kekseistä saa vaikka keltaiset "lamput" ja vaaleansiniset "ikkunalasit".
Pakoputken, tuulilasinpyyhkijät ja antenin saa leikattua esim. lakumatosta.
Lavalle voi sit vaikka kasata karkkikuorman, keksikuorman tai vohveleista ns. "tukkeja".

Ton vinkin mä otan myös talteen, kiitos!! =) Nyt tän 1-vuotis kakun mä olen jo miettinyt valmiiksi, mutta synttäreitä tulee tästä edespäin joka vuosi ja haluan tehdä joka kesteille erilaisen=) Kiitos vinkeistä!! (onneksi jotkut osaavat käyttää mielikuvitusta ;))

Yhteistyössä