Pojalle pelikielto kännykällä loppuviikoksi...reilua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reiluko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reiluko?

Vieras
Eli tilanne on meillä näin että kun 10-v poika haluaa pelata wiillä, ds:llä tai tietokoneella, pitää ensin vanhemmilta kysyä lupa. Tämä on melkoisen hyvin toiminut. Toki koulun jälkeen ja läksyjen jälkeen jos on yksinäistä luppoaikaa jäänyt, on saanut pelata sen max puol tuntia kunnes me muut tullaan kotiin. Nyt ostettiin sille uusi kännykkä vanhan hajonneen tilalle, missä on nämä kaikenmahdolliset angry birdsit sun muut. Ja sanoin sitten että sillä pelaamista koskevat sitten samat säännöt, että kysytään lupa ensin. Tänä aamuna kuitenkin pelasi taas kännykällään ''ilman lupaa''. Jolloin hermostuin ja poistin pelit kännykästä ja sanoin että loppuviikkoon on turha sillä enään pelata. Ei ottanut sitä mitenkään kauheen katkerasti kun ilmeisesti ymmärsi että oli tehnyt toisin kun oli sovittu. Nyt jälkikäteen itse vaan mietin, että olinkohan mä taas vähän turhan aamukiree...??
Tosin ehkä tästä taas oppii, että meillä tehdään niin kuin aikuiset sanovat eikä niin kuin lapset päättävät...
Kevyt morkkis mulle jäi kuitenkin kun olihan tuo vasta ihan uusi juttu tuo kännykkä ja tiedän kuinka se varmasti kokoajan polttelee uusine peleineen...huoh...

No on kyllä väärin. Sekin on väärin että pitää kysyä lupa, varsinkin omalla kännykällä pelaamiseen. Löysätkää natsimammat pipoa niin on elämä helpompaa kaikilla.

kuinka paljon se teidän lapsi sitten pelaisi, jos ei olisi rajoitteita ?
Me rajoitettiin oman kohdalla alkuun pelaamista, mutta sitten tajuttiin,että on tyhmää ostaa uusi peli ja sitten vieressä "mäkättää kellon kanssa", että nyt loppu ja peliaika loppu ja plaaplaa. etenkin,kun lapsi on muuten ihna liikkuvainen ja kone kiinnostaa tosiaan aina ajoittain ( jos uusi peli tai on yyybertylsää.. ) .
kännyllä pelaamiseen en ole puuttunut ,joskus luppohetkinä sitä tekee -en näe sitä mitenkään pahana.

Vanhempien kontrollointihalu ei ole yhtään vähentynyt takavuosista. Ennen oli tietokonepelit - nyt kännykkäpelit jotka pitää kieltää koska ne vain pitää kieltää.

Puuttuisin pelaamiseen tosissaan vasta jos se alkaa häiritä läksyjä + muuta elämää...
älkää niuhotko syyttä suotta. Uutuuden viehätyskin saattaa kadota itsekseen.