Pojalle nimi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miron veli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miron veli

Vieras
Itseä miellyttää kovasti Rasmus ja Jami. Toista nimeä en ole edes miettinyt vielä..
Nuohan eivät ole kovin yleisiä? Jami on meidän sukulaisten 5 v sitten kuolleen koiran nimi,mutta tuskinpa enää ketään haittaa.
Rasmuksia ei ole yhtään lähipiirissä.
Mitä mieltä? Muita vaihtoehtoja?
Tykkään ´pehmeistä´ nimistä,esim.Rico tms ei tulisi kysymykseen,ja onneksi mieskään ei tykkää..

Itse laittaisin varmaan Matiaksen, vaikka onkin yleinen nimi. Tykkään Rasmuksestakin. Jos muuten tykkäät "pehmeistä" nimistä, niin minusta Miro on "kova" nimi, sehän ilmeisesti on teidän esikoinen?

Mun pojan nimi on Topi ja sitäkin moni sanoo koiran nimeksi. Eivät varmaan tiedä, että Topi on vanhimpia suomenkielisiä miehen nimiä mitä on, olikohan jopa vanhin :). Minä tunnen Pentti-nimisen koiran, mutta ei minusta Pentti ole koiran nimi. Se on Pentin nimi :). Voihan se olla yhtä hyvin koiran tai ihmisen nimi, ei se koira tai mies nimeä pahenna.

Jami on hyvä nimi. Nykyään annetaan eläimille ihmisten nimiä ja päinvastoin, että eipä sitä kannata miettiä liiaksi. Itse tiedän koiria: Kerttu, Heikki, Valdemar, Veera, Pipsa ja kaikki ovat ihmisten nimiä.