Poitsun kuulumisia sairaalasta.

Oikeastaan vaan hyviä uutisia. :)

Taudille löytyi nimi: Virtsatie-infektio.(Erittäin ärhäkkä kuulemma, kun nosti tulehdusarvot noin korkealle) Sinäänsä ei siis mitään kovin vakavaa, kun hoidot päästiin aloittamaan noin nopeesti...pitkittyessä ko. tauti voi pilata vaikka munuaiset.

Tulehdusarvot oli laskenut eilisen 206:sta 77:ään :D
Jos tulehdusarvot laskee nopeesti alle viiteen, niin hyvässä lykyssä seitsemän päivän antibioottihoito riittää, ja saataisi poika jo viikonlopuksi kotiin...

Torstai-aamuna poika viedään ultra-äänitutkimuksiin (menen tietenkin itse sinne mukaan) ja sielllä voisi selvitä syy, että miksi noin pieni poikavauva on saanut pissatulehduksen, onko kenties rakenteissa jotain poikkeavuutta, ja siitä johtuen esim. takaisinvirtausta virtsaputkessa, mikä aiheutti tulehduksen. Jos jotain tämmöistä ilmenee, niin sitten aloitetaan estolääkitys.

Poitsu oli tosi virkeänä taas, ja ihan terveen oloinen.

Sotketaampas imetysjututkin tähän :D : Miun ja vauvan luokse tulee aamulla joku imetys-neuvoja (vai mikä lie oikeelta nimikkeeltä ) niin katsellaan sitten vielä kertaalleen ammatti-ihmisen kanssa, jos se vaavi vaikka suostuisi imemään tisua. :)
 
Hyvä että homma selvisi. Meidan esikoisella oli kans virtsatietulehdus mut 6vko ikäsenä. Tuosta mitä edellisessä ketjussa kirjoitit tuli mieleen ikävästi meidän kakkosta kohdannut infektio,jolla taas ei ollut millään tavalla iloinen loppu.

Mutta tosi hyvä,et pieni voi paremmin. =)
 
Hyvä että löytyi syy, varmasti olo on nyt helpottunut! =)
Jospa saisitte vauvan kotiin pian..
Onks se estoläääkitys sit miten pitkä? Kun itse en oo törmänny siihen kuin vanhusten kanssa...
Ja hyvä että saat apua imetykseen, mun imetyksestä ei olis tullu mitään ellei eräs ihana kätilö olisi sairaalassa mua opastanut, mulla oli jotenki hassut nännit ettei se vauva saanu niistä otetta, en enää muista mikä se nimitys oli.. :snotty:
 
Hyvä, että olette saaneet selvyyttä asiaan :).
Älä kuitenkaan ota poikaa liian nopeasti kotihoitoon, ettei vaan tule takapakkia (mä olen niin ylivarovainen kun on noin pikkuinen lapsi kyseessä ).
Ja kivaa, että saat imetysneuvojan avuksi :D . Eipä voi ainakaan kukaan imetysterroristi syyttää sua yrityksen puutteesta, kele.
:hug:
 
Meidän neiti sairasti (oli silloin 3kk) kanssa ärhäkä pissatulehduksen joka ehti levitä munuaisiin ja tehdä toiseen munuaiseen märkäpesäkkeen. Kaks viikkoo oltiin antibioottitipalla ja sitten jatkui vielä kotona suun kautta. Tytöllä ehti aiheuttaa myös yleisen verenmyrkytyksen tuo pissatulehdus joten siks oltii sairaalas nii kauan. :/

Me ravattiin kans niissä ultraäänissä ja vielä ens kuussakin on kontrolli jossa päätetään leikkauspäivä kun tytöllä on rakennepoikkeama siinä viallisessa munuaisessa, ahtauma munuaisaltaan ja virtsatien yhtymäkohdassa. Kohta ollaan vuosi syöty estolääkkeitä ja loppua ei näy ennen kuin saadaan leikkaus ohi. Toivottavasti teillä ei ole mitään vikaa et ois ollut vaan joku satunnainen juttu tuo :hug:
 
Aiemmin oon vähän matkaa lukenut sun ketjuja, mutten oo jaksanut kommentoida, kun ne on ollut niin pitkiä, etten oo jaksanut läpi lukea :ashamed:

Mut siis, heti ekalla kerralla, kun jonkun jutun luin niin tuli ihan mieleen oma poika, joka nyt 9kk. Alkuun oli vastasyntyneiden osastolla ekat 2vko, kun tulehdusarvot oli koholla jne.

Nyt 7-8kk iässä oli virtsatietulehdus, joka mulla jostain syystä tuli heti mieleen, kun olin sen sun jutun lukenut.

Hyvä, että arvot ovat laskeneet ja poitsu ollu virkeänä! Jaksamisia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nunneliini:
Hyvä että löytyi syy, varmasti olo on nyt helpottunut! =)
Jospa saisitte vauvan kotiin pian..
Onks se estoläääkitys sit miten pitkä? Kun itse en oo törmänny siihen kuin vanhusten kanssa...
Ja hyvä että saat apua imetykseen, mun imetyksestä ei olis tullu mitään ellei eräs ihana kätilö olisi sairaalassa mua opastanut, mulla oli jotenki hassut nännit ettei se vauva saanu niistä otetta, en enää muista mikä se nimitys oli.. :snotty:
En tiiä siitä estolääkityksestä vielä sen kummemmin mitään, lääkäri vaan mainitsi, että jos tosiaan jotain rakennepoikkeavuutta tms. ilmenee, niin sitten voitaisi sellainen aloittaa. Mutta voihan se olla, että kaikki on senkin puoleen kunnossa, mutta se selviää sitten torstaina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
En tiiä siitä estolääkityksestä vielä sen kummemmin mitään, lääkäri vaan mainitsi, että jos tosiaan jotain rakennepoikkeavuutta tms. ilmenee, niin sitten voitaisi sellainen aloittaa. Mutta voihan se olla, että kaikki on senkin puoleen kunnossa, mutta se selviää sitten torstaina.
Mun 5-v kummityttö on syönyt jo vuosia estolääkitystä, eikä se mitenkään "tahtia haittaa" :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Hyvä, että olette saaneet selvyyttä asiaan :).
Älä kuitenkaan ota poikaa liian nopeasti kotihoitoon, ettei vaan tule takapakkia (mä olen niin ylivarovainen kun on noin pikkuinen lapsi kyseessä ).
Ja kivaa, että saat imetysneuvojan avuksi :D . Eipä voi ainakaan kukaan imetysterroristi syyttää sua yrityksen puutteesta, kele.
:hug:
Nii, oompahan ainakin yrittänyt :D Oishan tuo toisaalta hyvä, jos se onnistuis, kun maitoakin tulee niin paljon. Ja jos sen sais onnistumaan, nin paasaan täällä seuraavat viisi vuotta, että ei kannata luovuttaa heti :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
En tiiä siitä estolääkityksestä vielä sen kummemmin mitään, lääkäri vaan mainitsi, että jos tosiaan jotain rakennepoikkeavuutta tms. ilmenee, niin sitten voitaisi sellainen aloittaa. Mutta voihan se olla, että kaikki on senkin puoleen kunnossa, mutta se selviää sitten torstaina.
Mun 5-v kummityttö on syönyt jo vuosia estolääkitystä, eikä se mitenkään "tahtia haittaa" :)
Ei niin, meilläkin tuo neiti oottaa aina suu auki et saa ne kaks tippaa vaik maistuu kuulemma pahalle (lääkäreiden mukaan) :D
 
Ainiin, se muuten unohtui sanoa, että hoitsutkin ihmetteli, että miten tuon ikäinen vauva tapittaa niin suoraan silmiin, ja hymyilee toistuvasti takaisin kun hälle hymyilee :heart: Tahtoo pian pojan kotiin :heart:
 
Meidän tytöllä oli sama juttu, kun oli 9kk. Mitään poikkeavuutta ei löytynyt eikä tarvinnut aloittaa estolääkitystä. Puolen vuoden välein käydään tutkimuksissa ja kuvauksissa, mutta ainakaan tähän asti ei ole mitään ilmennyt. Säikäytti meidätkin silloin tosi pahasti. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Ainiin, se muuten unohtui sanoa, että hoitsutkin ihmetteli, että miten tuon ikäinen vauva tapittaa niin suoraan silmiin, ja hymyilee toistuvasti takaisin kun hälle hymyilee :heart: Tahtoo pian pojan kotiin :heart:
Meidän molemmat muksut on jo sairaalassa ollessa, eli ihan parin päivän ikäsenä tapittanu suoraan silmiin ja seurannu jotain liikkuvaa.. :) Varmasti on ihana kun hymyilee :heart: Mie en oo viel kertaakaan ees nähny poitsuu kunnolla hereillä, aina on vaan nukunu..
 

Yhteistyössä