Poitsu joutui osastolle ;(

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Edina:
Toivottavasti pikkunen paranee pian.. Mut on se aika pitkä aika rampata sairaalan ja kodin väliä. Koittakaahan taas yöllä saada unta..varmaan toinen yö on vähän helpompi kun ensimmäinen, vaikka varmasti on valtava ikävä pojua!! Jaksuja sinne taas!!! :hug: :hug:
Täällä on taas erittäin empaattista porukkaa liikkeellä, nuo harmaat siis :kieh: Saa hyvät naurut aikaiseksi täällä huolien keskellä :D
No on!! :headwall: :headwall: Ei pidä välittää moisista harmailijoista.. Kunhan vaan pitää jostain valittaa.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Tääl heti aletaan vauhkoomaan ellei imetä. Kun se ei vaan aina onnistu vaiks kuinka haluais. Meillä oli pojalla liian lyhyt kielenjänne ei ollut kykeneväinen tissin imuun. Eikä sitä leikattu ennen 3 ikävuotta.
Olisit käynyt yksityisellä, olis leikattu ennemmin. Meillä leikattiin onneks jo 1v:na
No mitä se siihen imettämiseen ois auttanu? Ei yhtään mitää, voiko joku olla noin tyhmä???
 
heippa!tuota 10sivun paskanjauhantasyyllistysraapustelua en kyennyt lukemaan-kyllä sitten kaiken maailman perseenreikiä löytyykin-joten en tiedä onko lapsesi tila yhtään selvinnyt tai parantunut?antib.hoidossa ilm.on?meillä on ollut monia osastohoitojaksoja 2lapsen kanssa ja mukana olen istunut,muovisella laverilla pyörinyt,silmät ristissä koti ikävää itkenyt..en kyllä koe saaneeni siitä mitään ansio mitalia ja näin monta tapausta nähneenä voin sanoa että jos vauvasi nukkuu yöt niin tuskimpa sinun tarvitsee vieressä vahtia-tärkeintä on jaksaa ja tarjota syliä silloin kun lapsi sitä kaipaa,ihotella ja paijata voi ja pitää päivälläkin..ja ainakin osastoilla missä minä olen ollut on hoitajat huolehtineet esimerkillisesti pienistä potilaista.
tiedän että olosi on ahdistunut ja tyhjä sänky kotona on kamalan surullinen..koeta jaksaa ja olla välittämättä muiden mielipiteistä-se imettäminenkään ei ainaOIKEASTI onnistu perkale..itse olen onnistunut 1 viidestä imettämään..varsinkin sairas lapsi on kovin heikko imemään..toki voisi lypsää mutta hengissä ne näyttävät olevan nuo korvikkeella ruokitut luopiotkin :D ,vanhin jopa 9v porskutellut menemään.
voimia sinulle ja kohtahan se on jo tiistai :flower: :hug:
 
Vieras
Halauksia ap teidän perheelle. Toivotaan pikkuiselle pikaista paranemista.
Aläkä välitä näistä paskan jauhamisesta. Täällä kun toiset osaavat hoitaa sinun lapsesi paremmin kuin sinä itse. Leipäilette nyt niin jaksatte ottaa vauvan takaisin kotiin.
 
äshoo
Sori en jaksanu lukee ketjuu kun on niin monta sivuu mut siis mikset ois voinu jäädä pikkuisen luo yöksi?!?
Meidänki poju ollut sairaalassa monta päivää eristyshuoneessa, myö oltiin siellä aina vuorotellen minä ja mies. Patja lattialle ja se oli siinä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äshoo:
Sori en jaksanu lukee ketjuu kun on niin monta sivuu mut siis mikset ois voinu jäädä pikkuisen luo yöksi?!?
Meidänki poju ollut sairaalassa monta päivää eristyshuoneessa, myö oltiin siellä aina vuorotellen minä ja mies. Patja lattialle ja se oli siinä!
Lopettakaa nyt jo se syyllistäminen miksi et jäänyt yöksi. Jos äiti katsoo parhaaksi levätä edes yön kun muutenkin stressi päällä niin se kaikkien kannalta parempi. Hän asuu käsittääkseni sairaalan vieressä eli pääsee sinne aamulla taas kipaisemaan nopsasti.

Olen itse istunut useita viikkoja aamusta iltaan sängyn vieressä katsellen kun vauva nukkuu suurimman osan päivästä. Hoitajat suorastaan patistivat yöksi nukkumaan rauhassa, koska osastolla on aina melua ja hälyä. Tärkeämpi äidin on olla pirteä kun vauva tulee taas kotin.
 
SORRYVAAN!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äshoo:
Sori en jaksanu lukee ketjuu kun on niin monta sivuu mut siis mikset ois voinu jäädä pikkuisen luo yöksi?!?
Meidänki poju ollut sairaalassa monta päivää eristyshuoneessa, myö oltiin siellä aina vuorotellen minä ja mies. Patja lattialle ja se oli siinä!
Lopettakaa nyt jo se syyllistäminen miksi et jäänyt yöksi. Jos äiti katsoo parhaaksi levätä edes yön kun muutenkin stressi päällä niin se kaikkien kannalta parempi. Hän asuu käsittääkseni sairaalan vieressä eli pääsee sinne aamulla taas kipaisemaan nopsasti.

Olen itse istunut useita viikkoja aamusta iltaan sängyn vieressä katsellen kun vauva nukkuu suurimman osan päivästä. Hoitajat suorastaan patistivat yöksi nukkumaan rauhassa, koska osastolla on aina melua ja hälyä. Tärkeämpi äidin on olla pirteä kun vauva tulee taas kotin.
Anteeks nyt vaan mutta en lukenut koko ketjua, kuten mainitsin. Ei ollut tarkoitus syyllistää, minä kun käsitin että ap nimenomaan olis halunnu jäädä yöksi mutta surkutteli kun oli eristyshuone...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äshoo:
Sori en jaksanu lukee ketjuu kun on niin monta sivuu mut siis mikset ois voinu jäädä pikkuisen luo yöksi?!?
Meidänki poju ollut sairaalassa monta päivää eristyshuoneessa, myö oltiin siellä aina vuorotellen minä ja mies. Patja lattialle ja se oli siinä!
Ei ollut tilaa.Ja eiköhän se oe jokaisen oma asia onko siellä vierellä vai ei.Ja imettääkö vai ei.Lopettakaa jo nuo höpötykset.



 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SORRYVAAN!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äshoo:
Sori en jaksanu lukee ketjuu kun on niin monta sivuu mut siis mikset ois voinu jäädä pikkuisen luo yöksi?!?
Meidänki poju ollut sairaalassa monta päivää eristyshuoneessa, myö oltiin siellä aina vuorotellen minä ja mies. Patja lattialle ja se oli siinä!
Lopettakaa nyt jo se syyllistäminen miksi et jäänyt yöksi. Jos äiti katsoo parhaaksi levätä edes yön kun muutenkin stressi päällä niin se kaikkien kannalta parempi. Hän asuu käsittääkseni sairaalan vieressä eli pääsee sinne aamulla taas kipaisemaan nopsasti.

Olen itse istunut useita viikkoja aamusta iltaan sängyn vieressä katsellen kun vauva nukkuu suurimman osan päivästä. Hoitajat suorastaan patistivat yöksi nukkumaan rauhassa, koska osastolla on aina melua ja hälyä. Tärkeämpi äidin on olla pirteä kun vauva tulee taas kotin.
Anteeks nyt vaan mutta en lukenut koko ketjua, kuten mainitsin. Ei ollut tarkoitus syyllistää, minä kun käsitin että ap nimenomaan olis halunnu jäädä yöksi mutta surkutteli kun oli eristyshuone...
Ei ollut yksin sinua kohtaan kohdistettu mutta sivukaupalla on tässä ap.n ratakaisua haukuttu ja tiedän että se tuntuu pahalta kun on huoli vauvasta muutenkin...
 
Voi, mä en jaksanut etsiä tästä ketjusta miksi se teidän pieni sinne sairaalaan joutui, siis onko selvinnyt jotain muuta tulehdusarvojen ja kuumeen lisäksi, aiheuttajaa?

Mutta kerronpa, että mun toi esikko joutui silloin viisi vuotta sitten päivän ikäisenä jonkun bakteerin vuoksi (en muista sitä bakteerin nimeä) vauvojen teholle, eikä siellä yötä saanut olla: mä olin itse synnyttäneiden osastolla pari päivää ja lähdin kotiin, josta käsin sitten vauvaa käytiin katsomassa.

Toisella kerralla oli puolitoista kuukautta vanha kun joutui lastenosastolle verenmyrkytyksen vuoksi, enkä mä edes ajatellut sinne yöksi jäämistä: sain sitten mahataudinkin, joten en päässyt katsomaan tyttöä edes moneen päivään kun sairaalaan mua ei sairaana vastaan otettu. Yötä sen kanssa oli ollut joku nuori hoitsutyttö, oisko ollut harjoittelija tms, kun neiti oli kovasti siellä vaatinut viereensä seuraa, joten tämä oli sitten istunut sillä jakkaralla sen sängyn vieressä ja poistunut siksi aikaa kun tyttö nukahti, mutta mennyt taas takaisin lapsen herättyä jne... :D

Ihan ilman traumoja on selvinnyt näistä, joten lepää sinä Katja kotona vaan äläkä tunne syyllisyyttä. :hug:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Hyviä ja huonoja uutisia:

Eli käytiin äsken poitsua katsomassa saikulla...ja tiedossa on nyt sitten 10pvää kestävä antibioottihoito (mikä siis aloitettiin jo eilen) ja poika joutuu olemaan sen ajan sairaalassa :'(
Lääkäri sanoi, että kyseessä on luultavasti joku syntymän jälkeinen infektio, veressä siis joku pöpö, eli ei mikään tartuntatauti, ei flunssa tms.
Tulehdusarvot oli noussut eilisen 114:sta 180:een, mikä on normaalia tuo nousu, kun antibiootit eivät pure heti. Kuumetta ei ollut aamulla kuin 37.5-37.8, kun sehän on tietenkin laskenut, kun panadolia on laitettu suoneen. Sydämestä oli myös löytynyt pieni sivuääni, mikä luultavasti kuuluu taudinkuvaan.

Poika oli kuitenkin syönyt yön aikana yhtä hyvin kuin normaalisti, eli nestettä ei ollu tarvinnu tiputtaa, ja aamulla oli ollut virkeänä hereillä. Nyt kun oltiin siellä muutama tunti, niin nukkui melkein koko ajan, puoli unessa maidot söi, ja vaipanvaihdon jälkeen oli n. 10min silmät auki. Eli yleisvointi kuitenkin ok.

Nyt tultiin kotona käymään, ja illalla taas saikulle takas..ja tätä rumbaa nyt jatkuu ainakin sen 10 päivää
:(
Tässä kuulumisia.
 
vieras
Miten te syylistäjät muuten selittätte tämän kun monet vauvat joutuu olemaan teholla monia viikkoja ja siellä ei todellakaan saa olla yötä ja muutenkin vieraluajat ovat aika rajoitetut..

Tuleeko heistä heti ö luokan kansalaisia kun äidillä ei ole mahdollisuutta olla heidän vieressään yötä päivää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
onko vielä selvinnyt mitään?
Ei oo selvinny. Tiistaina vasta tulee verikokeiden ja pissanäytteen tulokset. Tulehdusarvot ottavat taas huomen aamuna, ja niistä saa melkein heti tulokset. Toivottavasti olis lähtenyt jo laskuun...

Käytiin taas äsken saikulla pikkuisen luona, se heräsi just sopivasti syömään, hyvin veteli taas 90ml maitoa, ja murjasi kunnon kakat sen jälkeen, ja "seurusteli" vähän aikaa, ja jatkoi taas tyytyväisenä unia :heart:

Aamulla taas saikulle, mies pääsee sitten vasta työpäivän jälkeen vauvaa katsomaan illalla, molemmilla nyt jo kauhea ikävä :(
Tässäkin tietoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Hyviä ja huonoja uutisia:

Eli käytiin äsken poitsua katsomassa saikulla...ja tiedossa on nyt sitten 10pvää kestävä antibioottihoito (mikä siis aloitettiin jo eilen) ja poika joutuu olemaan sen ajan sairaalassa :'(
Lääkäri sanoi, että kyseessä on luultavasti joku syntymän jälkeinen infektio, veressä siis joku pöpö, eli ei mikään tartuntatauti, ei flunssa tms.
Tulehdusarvot oli noussut eilisen 114:sta 180:een, mikä on normaalia tuo nousu, kun antibiootit eivät pure heti. Kuumetta ei ollut aamulla kuin 37.5-37.8, kun sehän on tietenkin laskenut, kun panadolia on laitettu suoneen. Sydämestä oli myös löytynyt pieni sivuääni, mikä luultavasti kuuluu taudinkuvaan.

Poika oli kuitenkin syönyt yön aikana yhtä hyvin kuin normaalisti, eli nestettä ei ollu tarvinnu tiputtaa, ja aamulla oli ollut virkeänä hereillä. Nyt kun oltiin siellä muutama tunti, niin nukkui melkein koko ajan, puoli unessa maidot söi, ja vaipanvaihdon jälkeen oli n. 10min silmät auki. Eli yleisvointi kuitenkin ok.

Nyt tultiin kotona käymään, ja illalla taas saikulle takas..ja tätä rumbaa nyt jatkuu ainakin sen 10 päivää
:(
Tässä kuulumisia.
Kiitos. =)


Tää kuulostaa kyllä niin tutulta, että pahaa tekee. :/

jaksuja vielä. :)

 
vieras
Ei ole yhtä oikeaa tapaa toimia -olla sairaalassa vai olla kotona! Vauvallasi raju tulehdus kun crp-arvot noin korkeita.onneksi veitte hoitoon ajoissa ja ab pystyttiin aloittamaan heti.Noin pienen vointi voi romahtaa parissa tunnissa,jos ei heti pääse hoitoon.Tässä on siis kyse vakavasta asiasta eikä imetysongelmista!!Hyvältä kuulostaa,että jaksaa itse syödä ja jo vähän olla hereilläkin.Vauva tarvitsee nyt lääkettä ja unta,rauhaa toipua Ja järkevä äiti lepää itsekin,että on voimia tulevina päivinä,kun vauva paranee päivä päivältä.Yliväsynyt äiti ei ole kenenkään etu! 30 vuotta tällä alalla työskennelleenä tiedän,että joskus ainoa vaihtoehto on,että vanhempi on läsnä,joskus asiasta neuvotellaan ja etsitään parasta ratkaisua.Joskus osastolle ei yksinkertaisesti mahdu (ruuhkahuiput).Joskus perheen muiden lasten takia sairaalaan jääminen ei onnistu jne.Joskus vanhempi voi yöpyä esim.potilashotellissa ja olla näin lähempänä lasta,jos esim.pitkästä matkasta.Teho-osastollekin saa jäädä.jos kriittinen tilanne,mutta muutoin osasto rauhoitetaan yön ajaksi.Mutta soittaa saa vaikka yöllä ja voi sopia,että hoitaja soittaa kotiin yölläkin,jos tilanne huononee.Omaa lasta ei ole koskaan helppo jättää sairaalaan -se on ihan selvä,mutta joskus vain on pakko.Ja se lapsen ajoissa hoitoon saaminen ja paraneminen tässä kuitenkin on kaikkein tärkein asia!Voimia teille koko perheelle!Vauvanne on hyvässä hoidossa.
 
Huomenta. Sain nukuttua oikeesti hyvin :) 10h vetelin sikeitä...ja nyt on ihan pirteä olo. Nyt tässä taasen lypsyhommissa, ja kohta meinasin mennä kävelemällä sairaalaan, saa vähän raikasta ilmaa samalla kun tuon pari kilometriä reippailee. Olen sitten iltapäivään asti siellä, ja tulen sit pyörähtämään kotona, ja illalla mennään miehen kanssa yhdessä kunhan se tulee töistä.
Tulehdusarvot saa tietää nyt aamalla jo kun meen saikulle, kun ne otetaan joka aamu, ja niistä tulee nopeesti aina tulokset. Huomenna sitten tulee ne veri-,ja pissakokeiden tulokset mistä vois jotain selvitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Huomenta. Sain nukuttua oikeesti hyvin :) 10h vetelin sikeitä...ja nyt on ihan pirteä olo. Nyt tässä taasen lypsyhommissa, ja kohta meinasin mennä kävelemällä sairaalaan, saa vähän raikasta ilmaa samalla kun tuon pari kilometriä reippailee. Olen sitten iltapäivään asti siellä, ja tulen sit pyörähtämään kotona, ja illalla mennään miehen kanssa yhdessä kunhan se tulee töistä.
Tulehdusarvot saa tietää nyt aamalla jo kun meen saikulle, kun ne otetaan joka aamu, ja niistä tulee nopeesti aina tulokset. Huomenna sitten tulee ne veri-,ja pissakokeiden tulokset mistä vois jotain selvitä.

Toivottavasti pieni voi jo paremmin.
Hyvä kun sait nukuttua :hug:

 
:hug: toivottavasti vauva paranee äkkiä.

tiedän kyllä kuinka kamalaa tuo on.
äläkä välitä noista harmaista. vastasyntynythän nukkuu muutenkin lähes aina, ja kipeänä vielä enemmän. ei vauva siitä kärsi, ettei äiti ole 24h vieressä.

en ymmärrä noita arvostelijoita kyllä ollenkaan. menisivät meuhkaamaan niille ketkä vievät vauvansa yöhoitoon kerran kuussa ja ryyppäämään tai jotain! |O

ja tsemppiä imetykseen, jos vaan jaksat pumppailla, niin vauva saattaa myöhemmin oppiakkin imemään rinnasta. ja jos et jaksa, niin ei se mitään, sitä varten korvikkeita on. :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä