Poitsu joutui osastolle ;(

Status
Viestiketju on suljettu.
Vieras
Mulla tulee pumppaamalla ehlä 10 milliä, mutta vauva on kyllä täysimetyksellä ja HYVIN kaasvaa! Eli ei tuo pumppauksen määrä kerro maidon määrästä. =)
 
pohjantähdenalla
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Juu, että tää meni taas tähän, että alkuperäinen asia unohtui johonkin. Kiitoksia kaikille empatiasta.

Anteeksi jos utelen, mutta mikä pienellä on? :(

No sehän tässä onkin kun sitä ei tiedetä. Mahdollisesti joku hengitystieinfektio tms.
:hug: :hug: :hug: Toivottavasti saatte pian tietää mikä pojalla hätänä :(
 
vieras
Voimia! Ja pikaista paranemista vauvalle!

Meidänkään ensimmäinen lapsi ei osannut imeä tissiä ollenkaan, 2kk lypsin pulloon maitoa. Neuvolasta sanoivat vielä minulle, ettei itseään kannata sillä uuvuttaa, ei se vauva siihen kuole jos joutuu korviketta antamaan. Ja hyvä tytteli siitä on tullut.
Toiset lapset sainkin sitten onnistumaan imemään tissiä.

Kukin taklaa tyylillään, minkä itselleen sitten parhaakseen katsoo.
 
Soitin saikulle äsken, poitsulla oli taas kuume vähän noussut, eikä ollut suostunut panadolia ottamaan, kun olivat yrittäny mikstuuraa antaa niin oli sylkenyt kaiken pois. Laittavat sitä suoneen, niin ainakin tehoaa ja menee perille. Tyytyväisenä on kuulemma nukkunut, ja pissannut ja kakkinut. Että kaikki pitäisi kuitenkin olla olosuhteisiin nähden ok.
 
Voimia sinulle. Voin vain kuvitella miten koville ottaa jättää sairas pikkuinen yksin sairaalaan. Koita nyt itse nukkua, että jaksat huomenna sairaalassa. Levänneenä sinusta on sitten vauvallekin enemmän iloa. :hug:
Toivottavasti pikkuinen paranee pian.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla tulee pumppaamalla ehlä 10 milliä, mutta vauva on kyllä täysimetyksellä ja HYVIN kaasvaa! Eli ei tuo pumppauksen määrä kerro maidon määrästä. =)
Mulla tulee pumppaamalla n. 60-220ml kerralla, ja lypsän n.3 tunnin välein, paitsi yöllä harvemmin.

Mut hei, perustakaa oma ketju näille imetys jutuille, kun ne ei nyt liittynyt tähän mitenkään. Kohta joku tulee varmasti sanomaan, että pikkuinen sairastui sen takia kun ei oo saanut TISSIÄ |O
 
Mä en oikeasti ymmärrä miksi ihmiset on niin kapeakatseisia...
Eiköhän ole tärkeintä että vauva saa maitoa. Ja tuohan on loistavaa et lapsi saa rintamaitoa, väliäkö sillä tuleeko se rinnasta vai pullosta...

Ja pointti oli että pikkuinen joutui sairaalaan, tiedän sen huolen ja hädän mikä tulee jos lapsi joutuu sairaalaan. Voimia ap:lle
:hug: :hug:
 
Voimia Katjalle ja vauvalle. Tiedän todellakin millaista on kun pieni joutuu osasolle ja sit tutkitaan ja epäillään kaikkea mahdollista. Se huoli vauvasta on jokseenkin sanoin kuvaamaton. Täytyy kiittää itse sitä, et sain olla vauvan luona kokoajan sen viikon ajan osastolla minkä joutui olemaan.

:hug:
 
vieras
Toivottavasti poitsu paranee pian!

Meillä esikoinen joutui lasten teholle päivän ikäisenä. Antibiootit meni ja happiarvoja tarkkailtiin. Tosi raskasta se oli, mutta siellä tosiaankin hoidetaan :)
 
mia
kyl mä oisin sinne osastolle jääny,ja jäinki ku tyttö oli 7 viikkosena rs-viruksesssa.Ei ne hoitajat jouda ku sillon tällön käväseen siellä huoneessa!En IKINÄ jättäis omaa kipeää lasta sinne yksin!käytiin miehen kans vuorotellen kotona nukkumassa.Tai siis mä kävin ku mies tuli töistä sairaalaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla tulee pumppaamalla ehlä 10 milliä, mutta vauva on kyllä täysimetyksellä ja HYVIN kaasvaa! Eli ei tuo pumppauksen määrä kerro maidon määrästä. =)
Mullakin pumppaamalla tuli hädin tuskin tuo 10 ml. Mutta maito riitti pitkään täysimetykseen ja imettämiseen. Mulla ei ole koskaan herunut maito muuten kuin imettämällä, ja aivan pakkautuneena, mutta siihen kipuun en kyllä pumppua tunkenut vielä satuttamaan. =) En saanut edes sillä, että ajattelin kaikkea rentouttavaa. :kieh:

Ja kaikillehan on selvää, että imetys ei ole mikään julkinen tapahtuma, joten eipä siihen silloin vakavasti kannata ajatella oman mielipiteensä merkityksen olevan jotenkin erikoinen, oleellinen tai tärkeä, muulle kuin mielipiteen antajalle itselleen. :wave:

Ja paranemisia ap:n vauvalle. Toivottavasti saadaan pian selville mikä vaivaa ja hoito ja parantuminen käyntiin. Todella kurjaa, noin pienelle vielä :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mia:
kyl mä oisin sinne osastolle jääny,ja jäinki ku tyttö oli 7 viikkosena rs-viruksesssa.Ei ne hoitajat jouda ku sillon tällön käväseen siellä huoneessa!En IKINÄ jättäis omaa kipeää lasta sinne yksin!käytiin miehen kans vuorotellen kotona nukkumassa.Tai siis mä kävin ku mies tuli töistä sairaalaan..
Mut jos saisin ees muutaman tunnin nukuttua kotona, niin sekin olis plussaa..kun siellä saikulla oli vaan pari tuolia siinä huoneessa, niin saattais aika käydä pitkäksi siellä yön pitkinä tunteina valveilla olla ja tuolilla nuokkua. Varsinkin nyt kun poika vaan nukkuu miltei koko ajan.
 
:hug: ja pikkuiselle myös. Paranemisia ja kyllä vauvasi saa nyt parhainta mahdollista hoitoa. Äläkä todellakaan pahoita mieltäsi tuon erään imetysaktivistin kommenteista, ihan yhtä hyviä ja terveitä vauvoja kasvaa korvikkeillakin. Joten sitten kun voimasti uupuvat lypsämiseen, älä tunne huonoa omaa tuntoa vaan annat vauvalle korviketta. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja justjoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja :
se sä joka aamulla kyselit vauvan kuumeesta?
En oo kysellyt...
Joo, et varmaa niin.. Kuka ei imetä vauvaansa?? Voi jee..
Minä en imetä sen takia kun se ei vaan yksinkertaisesti onnistu mitenkään päin, ei onnistunut sairaalassa, vaikka hoitsut auttoivat koko ajan vieressä, samoin terkkari yritti kotikäynnillä avittaa asiassa mutta ei onnistu! Rintakumit sun muut on kokeiltu, mut ei auta. Oon lypsänyt vauvalle rintamaitoa ja antanut pullosta, mikä on varmasti ihan yhtä hyvä vaihtoehto kuin se tissi =) Poitsu saa miun maidolla mahansa täyteen, eikö se ole ihan hyvä asia???? Haluasisin kyllä kovasti imettää..mutta ei voi mitään.
Älä välitä,meillä ei kans nuorempi suostunu rinnalle vaikka miten yritettiin,oli maito niin tiukassa ettei jaksanu imeä. Lypsin pulloon niin kauan kuin onnistu ja se toimi alkuun hyvin. Esikolla oli paremmat hermot sen imetyksen kans kun jakso yrittää rinnalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mia:
kyl mä oisin sinne osastolle jääny,ja jäinki ku tyttö oli 7 viikkosena rs-viruksesssa.Ei ne hoitajat jouda ku sillon tällön käväseen siellä huoneessa!En IKINÄ jättäis omaa kipeää lasta sinne yksin!käytiin miehen kans vuorotellen kotona nukkumassa.Tai siis mä kävin ku mies tuli töistä sairaalaan..
Ei sinne aina vaan saa jäädä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä