pois pinnasängystä?

Hei! Minkäaikäisinä olette siirtäneet taaperot pois pinnasängystä ja kuinka on sujunut? Poikamme on 1 v 9 kk ja vauva tulossa loppuvuodesta. Siirto matalasänkyyn on sujunut vaihtelevasti. Välillä taapero jää ihan hyvin (jos on väsynyt), toisinaan itketään kovasti (sekä jätettäessä että yöllä levottomuutta) ja useasti kiivetään pois sängystä monta kertaa. Kertaakaan ei ole vielä pudottu toisen pään "aukosta" mutta muutama läheltä piti tilanne on ollut. Olisiko hyviä vinkkejä? Pinnasängyssä kaikki sujui hyvin...

äitee76 harmaana
Siinä 1v. synttäreiden jälkeen siirty jatkettavaan sänkyyn. Ja melko hyvin on menny alusta asti. Nyttemmin ku sänky on oikein tuttu (neiti1v2kk) niin saattaa nukkumaan mennessä pomppia muutaman kerran alas, mut loppujen lopuksi nukahtaa ihan hyvin.

Meillä siirrettiin kans vuoden ikäsenä, hyvin on menny. Ite osaa tulla alas ja mennä sänkyyn. Mummoloissa nukkuu päikkärit sitten aikustensängyllä, välillä kotonakin, alas tulee näppärästi jalat edellä sieltäkin.

moikka..
meidän poika (1.8v) laitettiin kaksi viikkoa sitten lasten jatkettavaan sänkyyn nukkumaan ja olin varma et viikkojen huuto tulee, mutta toisin kävi.ensimmäisenä iltana meni omaan huoneeseen yksin nukkumaan ja yöllä 3 aikaa itki ja huuteli meitä. puoli tuntia olin vieressä kunnes nukahti ja aamulla heräsi myöhään. sen jälkeen nukkunut täysiä 11-12 tunnin unia ilman että hänestä kuulee yhtään mitään. aamulla on niin tyytyväinen poika kun herää. tämäkin muutos vai sen takia että vauva tulee ensi kuussa taloon..

viel jäi kysymättä että mistä päin olet?? saman ikäinen ensimmäinen lapsi meillä myös ja toinen tulee nyt joulukuussa. ois mukava saada seuraa. ollaan helsingistä. olen 22.

sähköpostiosoite on pussipiru@hotmail.com

MERJARE
:)
Meillä tyttö 1.9 kk. n. 1,5 kk sitten veimme pinnasängyn vintille ja hankimme jatkettavan sängyn. Tämän teimme jo siksi, koska tyttö tipahti kerran sängystä itse tullessaan pahasti.
Kuukauden verran yöunet olivat todella lyhyitä, mutta nyt viimeiset puoli kk:tta on mennyt jo paremmin.
Alkuun joka yö tyttö vaati herätessään meidän keskelle jatkamaan yöunia. Hän sai tulla ja nostimme hänet jatkamaan takaisin unia omaan sänkyynsä kun hän nukahti. Heräämisiä saattoi olla 1-5 yössä. Se tuntui rasittavalta kun tyttö laittoi valot aina päälle kun tuli pois sängystä, niin kyllä siinä yöunet karisivat hyvinkin nopeasti. Sitten jossain vaiheessa tuli sellainen vaihe missä hän jäi omaan sänkyynsä nukkumaan, mutta meidän oli päivystettävä hetki lattialla vieressä. :whistle:
Vieläkään tyttö ei suostu mielellään omaan sänkyyn nukahtamaan päivä eikä yöunille, mutta jospa sekin päivä vielä koittaisi, että... NYt olen tyytyväinen, että aloitimme sängynvaihto-operaation jo aikaisessa vaiheessa, koska meillekin on tulossa perheenlisäystä ensivuoden maaliskuussa. En olisi ikinä uskonut, että sängynvaihto olisi näinkin ressaava tekijä...
Kaikki lapsethan eivät ole yhtä herkkiä reagoimaan :eek:
meillä näin. Nytpä tiedän jatkossa, ettei kannata monta isoa muutosta tehdä samaan aikaan.
Onnea kaikille odottajille sekä sängynvaihtajille! =) ;)

toista odottava
Meillä tyttö 1v 2kk ja toinen vaavi syntyy alkuvuodesta. Samaa hommaa oon miettinyt, ja jatkettavakin on jo hommattu. Meillä vaan on sellanen ongelma, että tää uus sänky on niin korkea, ettei tyttö pääse sinne itse kiipeämään :eek: . Pitää varmaan katkasta jalat sängystä. Kyllä mua myöskin kauhistuttaa se, että tyttö putoo sieltä. Sängyssä kun on tosi vähän laitoja... Tais tulla hankittua huono sänky nyt näin jälkeenpäin ajatellen kun ollaan sitä käytännössä koitettu :( On mulla sekin käynyt mielessä, että jos nukuttais tyttöä ens vaikka vaan patjalla. Tosin onhan tässä vielä aikaa kun oon ajatellu vauvaa nukuttaa ens äitiyspakkauskopassa. On muutama kuukaus harjotteluaikaa...

Meillä siirryttiin 1,2 v ikäisenä matalaan jatkettavaan lasten sänkyyn jossa on hyvät reunat,kertaakaan ei ole tippunut!Eli reunat kannattaa tehdä vaikka itse jos sängyssä ei ole,Piti siirtyä sillä tarvittiin pinnasänkyä pikkuveikalle joka syntyi.Toiset sanoi että otahan kaksi pinnasänkyä mutta ei se tuntunut hyvältä ajatukselta.Mutta jos teillä sujuisi paremmin pinnasängyllä niin pidä se vaan,kunhan varmistat ettei lapsi todellakaan kiipeä ja putoa sieltä,jos sänky on isokokoinen niin siellähän voi nukuttaa lasta aika pitkään:)

MERJARE
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2004 klo 19:56 Eena kirjoitti:
Meillä poika viikon päästä 2 v. ja nukkuu edelleen pinnasängyssä. Ei ole tullut tarvetta vaihtaa vielä ja kiipeäminen estetään unipussilla.
Mikä on unipussi? Ihmettelen miten millään voi estää vilkkaan lapsukaisen kiipeämisen. Olen kiinnostunut. :)

pohdiskelija
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2004 klo 21:14 MERJARE kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2004 klo 19:56 Eena kirjoitti:
Meillä poika viikon päästä 2 v. ja nukkuu edelleen pinnasängyssä. Ei ole tullut tarvetta vaihtaa vielä ja kiipeäminen estetään unipussilla.
Mikä on unipussi? Ihmettelen miten millään voi estää vilkkaan lapsukaisen kiipeämisen. Olen kiinnostunut. :)
Moi!

En tiedä millaista unipussia tuossa aikaisemmassa tarkoitettiin, mutta meillä ainakin käytössä sellainen, joita mm. Pikkukenguru myy. Käy siis katsomassa osoitteessa www.pikkukenguru.fi sieltä näet ainakin yhden mallin unipussista

t. unipussi

Yhteistyössä