poikittainen vatsalihas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maaritti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maaritti

Vieras
kannattaa treenata, mä oon nyt fysioterpeutin määräyksestä 3 vko treenannu, n. 5x viikossa, ja huomaan kyllä että ne on kehittynyt, ja ihan niinkuin ois hieman litistyny alavatsa. Ei oo iha sillai pömppis mitä joku aika si. En tiä kuvittelenko vaan, mut hyvältä kuitenkin tuntuu. En tee kun 3-4 liikettä...
Ton 3-4cm läskin kun sais viä mahan päältä pois, niin voisin olla HAPPY!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Millasta liikettä teet?

En tiä osaanko kirjottaa liikkeitä sillai et ne tajuis, mut koitetaan..

Selinmakuulla, polvet koukussa, kädet suorina vartalon vieressä. Vedä napaa kohti rankaa ja rintalastaa...Pidä jännitys 5s ja rentoudu. Toista 10x

Sama alkuasento ku tos ekassa. Aktivoi poikittainen lihas just sllai et vedät napaa kohti rankaa. Nosta lantio ja alaselkä ylös (ranka irtoaa alustalta nikama nikamalta). Pidä asento hetken aikaa. Rauhallisesti alas...nikama nikamalta

Sit on just tää tuskanen liike...Eli oot mahalteen ja aktivoit poikittainen vatsalihas. Nouse kyynärvarsien ja polvien varaa, niska pitkänä, katse alustaan. Tän liikkeen teen ite sillai et oon kyynärvarsien ja varpaiden varassa...

Sit yks on sillai et seistään, aktivoi lihas, nosta toinen jalka hieman koukkuun ja laskeudu yhen jalan varassa hieman kyykkyyn, sillai ettei horjuta.

Itse sain nää ohjeet mun selän takia.

Koittakaa ny ymmärtää noist selostuksista jotain...

Saanko heittää vinkin??Yksi hyvä liike varsinkin alavatsalle on niin, että käyt selällesi polvet koukkuun ja laitat esim- koripallon polviesi väliin.
Sitten alat vetää polviasi kasvoja kohti niin pitkälle kuin pystyt ja pallon pitää pysyä polvien välissä.
Näin sinun alavatsa joutuu koko ajan tekemään liikkeen aikana töitä :)
Toimii :)

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Toi "tuskanen liike", eli lankku, on äärettömän tehokas ja helppo, kun sen oppii...

Voikohan sen tehdä väärin, kun miusta se ei tunnu missään? Voisin olla niin vaikka kuin kauan.

Onko sulla selkä varmasti suorana?

Ja se on raskaampi kun olet vain varpaiden ja kyynärvarsien varassa.

Toi "tuskanen liike", eli lankku, on äärettömän tehokas ja helppo, kun sen oppii...

Voikohan sen tehdä väärin, kun miusta se ei tunnu missään? Voisin olla niin vaikka kuin kauan.

Onko sulla selkä varmasti suorana?

Ja se on raskaampi kun olet vain varpaiden ja kyynärvarsien varassa.

Juuri niin mie teen eli varpaiden varassa olen, mut ei se jurkaan tunnu.

Yhteistyössä