Poikien hiusten pituus.. miten leikkaatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttöjen äiti ja yhden pojan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyttöjen äiti ja yhden pojan

Vieras
Katselin omien tyttärien eri vuosien luokkakuvia (ovat nyt ala-asteella) päiväkodista viidennelle luokalle saakka. Huomasin, että päiväkodissa ja ekalla ja tokalla olevilla pojilla oli hyvin lyhyet hiukset, taisi olla kaikilla. Vähän isommilla alkoi olla hieman pituuttakin hiuksissa.

Itselläni on tuo poikanen vielä niin nuori, ettei sillä hiuksiakaan paljon ole, mutta aloin miettimään tulevaisuutta, että miksi pojilla on niin lyhyeksi nyrhityt hiukset? Leikkaatteko te itse poikien hiukset vai käytätte parturissa? Kun enhän minä osaa pojan hiuksia leikata ollenkaan. Tytöillä tarvitsee vain hieman tasoitella silloin tällöin ja se riittää. Alan jo toivoa, ettei tuolle pojalle kasva muutamaa haiventa enmpää hiuksia. Oikeasti haluaisin sellaisen hieman pitemmän mallin, mutta se on varmaan parturireissu aika usein edessä? Kuinka usein ne pojan hiukset pitää leikata että pysyy joku muoto?

samaa mietin minäkin siis pojan hiuksia, meidän 1,5v pojalla kiharatakatukka ja täytyisi leikata jotenkin aika pitkä on....

kyllä meillä tyttö 5v on käynyt kampaajalla jo monta vuotta. en osaa itse edes tasata yms, mitenkään nätisti vaan kyllä ammatilainen osaa leikata tytön hiukset kivasti. vaikka ihan tasapitkät ja otsatukka.

ollaan otettu tuo 1,5 v mukaan että tottuisi kampaajalla käytiin mutta ei olla vielä leikkautettu. varmaan tossa joulua ennen käydään viimeistään, kuulostaako hassulta viedä vajaa 2v parturiin? siksi varmaan pojilla on kynityt hiukset kun ajetaan jollain koneella kotioloissa... ainakin naapurin poijalla näin... mitenkään kotileikkausta väheksymättä mutta kyllä liian lyhyt on aika aju ainakin talvioloissa....

Oman pojan hiuksia on leikkautettu 1-vuotiaasta saakka noin kuukauden kahden välein. On sellainen perinteinen miesten malli, ei tosiaan mikään siili tai kynitty. Olen siitä tosi tarkka.

1 v oli mun isompi poika, kun ekaa kertaa parturiin vein. Ja sitä ennen olin jo kauan saanut itse (yrittää) kotona saksilla nyrhiä.

Nyt hän on 6 v ja on saanut aika kauan päättää omista hiuksistaan. Tykkää lyhyestä, siksi lyhyt :)

Itse leikkasin pojan hiukset n.1,5v koneella n.3-4cm mittaiseksi. Niskasta vain napsin saksilla hiukan lyhyemmäksi. En siis mikään parturi ole mutta miehen hiuksilla olen harjoitellut viimeiset 5v. :D Kyllä meinaan tulevaisuudessakin pitää poikani hiukset lyhyinä. Tytöille nyt on helppo kasvattaa hiusta kun niitä voi pinneillä ja ponnareilla sivuun laittaa toisin kuin pojalla. :) Pidemmästä hiusmallista kyllä tykkäisin mutta käytännössä hankala toteuttaa.

Mulla on 3 poikaa ja leikkaan noin 1-2 kk:n välein itse sellaisen siistin perusmallin. Päältä pidempi, siistit sivut ja niska. Mulla on halpa kone, ihan Prismasta ostettu ja lisäksi parturin sakset. Käytän koneella lyhyttä terää sivuihin, siistin vielä pulisongit ja niskavillat koneella ja lopuksi leikkaan päältä saksilla ohentaen kamman avulla.

Kannattaa ostaa kone ja rohkeasti alkaa vaan harjoittelemaan. Kone maksaa itsensä takaisin nopeaa. Meillä kun parturikäynti maksaisi 15-17€/poika niin isot rahat säästää itse leikkaamalla ja minäkään en oo ennen leikannut, aloitin esikoisen ollessa noin 2-vuotias eli 4-v sitten ja nyt voin sanoa et tosi hyvin osaan leikata jo! Yhtään ei häpee verrata parturin leikkaamiin. :)

[QUOTE="anu";27164052]Mulla on 3 poikaa ja leikkaan noin 1-2 kk:n välein itse sellaisen siistin perusmallin. Päältä pidempi, siistit sivut ja niska. Mulla on halpa kone, ihan Prismasta ostettu ja lisäksi parturin sakset. Käytän koneella lyhyttä terää sivuihin, siistin vielä pulisongit ja niskavillat koneella ja lopuksi leikkaan päältä saksilla ohentaen kamman avulla.

Kannattaa ostaa kone ja rohkeasti alkaa vaan harjoittelemaan. Kone maksaa itsensä takaisin nopeaa. Meillä kun parturikäynti maksaisi 15-17€/poika niin isot rahat säästää itse leikkaamalla ja minäkään en oo ennen leikannut, aloitin esikoisen ollessa noin 2-vuotias eli 4-v sitten ja nyt voin sanoa et tosi hyvin osaan leikata jo! Yhtään ei häpee verrata parturin leikkaamiin. :)[/QUOTE]

Sama juttu täällä. <olen leikannut lasteni hiukset jo 1-vuotiaasta saakka ja miehenkin hiukset yli 10 vuotta. Aika lailla ollaan säästetty parturikustannuksissa - suosittelen!!

Esikoinen on käynyt 6kk ikäsestä asti käynyt mummun kanssa parturissa, kuopuksen (2v9kk) tukkaa en ole antanut leikata (edes otsalta); ylettää nyt lapaluiden alle. Paksut tukat oli molemmilla jo syntyessään, eikä ole missään vaiheessa lähtenyt/ohentunut.

Ei kai sekään niin vakavaa ole vaikka olisi vähän epäsiistit pitemmät hiukset pojalla, onhan tytöilläkin usein epäsiistin näköisiä ponnareita ja otsiksia eikä ne mua ainakaan yhtään haittaa. Minusta ne sopii lapsille hyvin, tekee niistä jotenkin enemmän lapsia..

Jos lapset on muuten nätisti puettuja ja puhtaita niin tärkeämpää se on kuin hiusten leikkaus.

[QUOTE="vieras";27164130]Ei kai sekään niin vakavaa ole vaikka olisi vähän epäsiistit pitemmät hiukset pojalla, onhan tytöilläkin usein epäsiistin näköisiä ponnareita ja otsiksia eikä ne mua ainakaan yhtään haittaa. Minusta ne sopii lapsille hyvin, tekee niistä jotenkin enemmän lapsia..

Jos lapset on muuten nätisti puettuja ja puhtaita niin tärkeämpää se on kuin hiusten leikkaus.[/QUOTE]

Ja olen tätä mieltä siis vaikka omat lapseni on siistihiuksisia, mutta ne on niin prinsessoja, että tekevät ponnarit ja letit toisilleen monta kertaa päivässä. Kruunutkin niillä on melkein aina..

[QUOTE="vieras";27164130]Ei kai sekään niin vakavaa ole vaikka olisi vähän epäsiistit pitemmät hiukset pojalla, onhan tytöilläkin usein epäsiistin näköisiä ponnareita ja otsiksia eikä ne mua ainakaan yhtään haittaa. Minusta ne sopii lapsille hyvin, tekee niistä jotenkin enemmän lapsia..

Jos lapset on muuten nätisti puettuja ja puhtaita niin tärkeämpää se on kuin hiusten leikkaus.[/QUOTE]

Mun mielestä on kyllä yhtä tärkeää ku esim peseytyminen, puhtaat vaatteet ja sopivat kengät. Ei hiuksia voi yhtään vähätellä..

[QUOTE="anu";27164152]Mun mielestä on kyllä yhtä tärkeää ku esim peseytyminen, puhtaat vaatteet ja sopivat kengät. Ei hiuksia voi yhtään vähätellä..[/QUOTE]

Hiukset on makukysymys. Jonkun mielestä on kamalaa, jos pojalla on ihan lyhyet hiukset, toisen mielestä pojalla pitää olla ihan lyhyet hiukset. En ole ikinä nähnyt lasta, jonka hiuksia olisin kauhistunut, jos muuten on hyvinhoidetun näköinen lapsi. Eri asia, jos on likaiset hiukset. Pienillä poikamalleilla on usein pitemmät hiukset.

Robin on hyvä esimerkki isosta pojasta, jolla on tuuheat pitemmät hiukset ja uppoaa kuin häkä isompiin ja pienempiin faneihin :)

Yhteistyössä