Poikavauvan ristiäiset.. onko kastemekko pakollilnen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
No mun molemmat pojat on kastettu haalarissa. Mun poikia ei mekoissa kasteta. Vanhemmalle ompelin ite satiinista ja nuoremmalle mun äiti neuloi.

Pelkäätkö että tulee homoiksi jos jo vauvana mekko päällä olevat vai mikä ihme siinä nyt on ettei kirkolliseen kasteeseen kuuluvaa kastemekkoa haluta käyttää? Sillähän on tärkeä symbolinen merkitys!

Meidän poika kastettiin aivan ihanassa kastepuvussa, johon kuului hattukin. Miehen sisko lähetti Englannista. Ei se kastemekko ainakaan minun mielestä välttämätön ole. Kastakaa ihmeessä sellaisessa missä itse haluatte.

No mun molemmat pojat on kastettu haalarissa. Mun poikia ei mekoissa kasteta. Vanhemmalle ompelin ite satiinista ja nuoremmalle mun äiti neuloi.

mun pojalle tehtiin haalari, ja siin samassa sitten kastettiin tytökin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Pelkäätkö että tulee homoiksi jos jo vauvana mekko päällä olevat vai mikä ihme siinä nyt on ettei kirkolliseen kasteeseen kuuluvaa kastemekkoa haluta käyttää? Sillähän on tärkeä symbolinen merkitys!

No ei kyllä tuo homous käyny mielessäkään asuvalintaa tehdessä. :D Ihan naurattaa nyt... Mä en todellakaa ole kirkollinen ihminen. Halusin jokaiselle lapselle oman kastepuvun, jonka saavat sitten itselleen kun aikuisia ovat. Saavat sitten käyttää omilla lapsillaan jos tahtovat ja lapsia saavat. Halusin vaan että pojilla haalari ja tytöllä mekko. Ja nuorimman ristiäisissä pappi oikein puheessaan huomioi että mummon tekemä haalari pojalla. Ei siis sillä papilla ollu mitään haalaria vastaan. Niinku joku mainitsi tuolla aiemmin.

JuiceFani, mua jännittää, että ehdinkö lähettää tämän viestin, ennen kuin joku tulee moralisoimaan siitä, että miksi sitten kastoit lapsesi, jos et ole yhtään kirkollinen ihminen :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
JuiceFani, mua jännittää, että ehdinkö lähettää tämän viestin, ennen kuin joku tulee moralisoimaan siitä, että miksi sitten kastoit lapsesi, jos et ole yhtään kirkollinen ihminen :)

No mä meinasin sen jo tohon jatkoksi kirjottaa mut en sit kirjottanu. nuorimman kohdalla sitä oikein pohdin, itsekseni koska MÄ OLEN YH!!! :whistle: Hmmmm taidan jättää sen vieläki odottamaan niitä moralisoijia..... :D

Tulikohan tästä nyt jo kolmas miinus tälle illalle :laugh: kun oon YH...

Miusta kastemekko on hiukan väärä nimitys. Onhan konfirmoitavillakin päällään valkoinen alba, sitä samaahan kastepuku kuvaa. Puhtautta ja uutta. Ei sillä ole mitään tekemistä mekon kanssa :p

Yhteistyössä