Poikaraskaus vs. tyttöraskaus?

No, itse en osaa verrata ainakaan vielä.
Esikoinen on poika, ja häntä odottaessa heti plussan jälkeen pahaa oloa. Oksensin rv 8 lähtien 3kk joka päivä. Oli väsymysyä ja palelua alussa.

Toista odotellaan, ja sukupuolesta ei vielä näillä viikoilla tietoa joten en sitten osaa sanoa kumpaa nyt voitaisi odottaa. Alku kyllä juuri samanlainen, siksi sanoinki miehelle että toista poikaa taidetaan odotella :D
 
jokainen raskaus on erilainen. kaverilla ollut jokainen neljästä raskaudesta erilainen kuin toinen ja kaksi tyttöä, kaksi poikaa tuloksena.

itsellä tyttöä odottaessa ei ollut huonoa oloa, ei oksenteluja jne. nyt taas oon oksentanut rv 4 lähtien, vähän helpottanut nyt rv 19 mutta edelleen joskus tulee oksu.
 
Pojasta (esikoinen) ei ollut kuin jonkinlaista kuvotusta alussa pari viikkoa, ei oikein muita "vaivoja", normi väsy alussa.
Tyttöä odottaessa oli vaivaa enemmän ja vähemmän, lonkan kipujen takia miltei alusta saakka sairaslomalla, närästystä, väsymystä...ja sukupuolta ei ollut tiedossa tästä toisesta raskaudesta, joka oli siis tyttö..masu oli samanmuotoinen, eli eteen kasvoi kummassakin...
 
Ihan samanlaiset raskaudet; esikoinen poika, kakkonen tyttö. Saa nähdä, kumpi kolmas on. Ei siis mulla mitään eroa raskauksissa. Etovaa oloa on ollut alussa jokaisessa, ns. poikamaha, ei linea negraa, iho ja hiukset samassa kunnossa... Esikoisen raskausaika oli sinänsä helpoin, kun oli ensimmäinen. Seuraavilla kerroilla liitoskivut, supistukset yms. alkoivat aikaisemmin. Sekä tietenkin, kun on jo lapsia niin univelkaa kertyy ja muutenkaan ei jaksa samalla tavalla kuin ekalla kerralla.
 
Erilaisia kaikki olleet...3 ensimmäisessä etovaa oloa oli n. rv 6-12, oksentanut en kertaakaan missään niistä, nyt muuten sama juttu, mutta oksensin vissiin 5 kertaa tuona aikana :LOL:
Kiukkuinen kuin ampiainen olen nyt ollut ja säärikarvojen kasvussa olen ainoan eron huomannut!! Nyt ei kasva läheskään sitä tahtia, kuin 3 edellisessä...

3 ekaa kaikki poikia ja nyt rakenneultran mukaan tyttö, mutta itse luotan tulokseen vasta, kun näen, uskon odottavani 4. poikaa =)

Jahvetti 29+4
 
mulla nyt kolmas lapsi tuloillaan. Ekat raskaudet (eka poika, toka tyttö ) poikkesi toisistaan hyvinkin paljon. Esim ekan kanssa ei ollut pahoinvointia, tokan kanssa oli. Nyt sitten ilmeisesti taas poika tulossa, mutta raskaus onmuistuttanut paljon enemmän kakkos-raskautta (tyttö ) kuin ykköstä (poika).
Mahan muoto on aina ollut sama, viivoja ei missään raskauksissa, ei myöskään raskausarpia. Lihomista ollut sekä paljon että vähän. Eli mä en ainakaan omien kokemusten kautta usko tyttö/poika oireisiin :)

(edit: noi hymiöt paukkaa päälle vaikka piti vaan olla sulkumerkkejä)
 
Pääpiirteittään ovat olleet samanlaisia. Tyttöraskaudessa oli voimakkaampaa pahoinvointia, mutta myös poikaraskaudessa sitä siis oli. Maha aika samanlainen ja painoa molemmista samanverran.

Noomi ja Nasu 6+6
 
Mulla on ollut tyttöjä oottaessa alussa pahoinvointia ja paljon. :x Poikia oottaessa ei juurikaan, pientä etomista vain. Poikia oottaessa oli kuin persaukseen ammuttu karhu varsinkin siinä loppuvaiheessa. :kieh: Tyttöjä oottaessa paaaljon rennompi mielentila. :D

Niin ja joka kerta on ollut ns. poikamaha. Lopputuloksina 2 tyttöä ja 2 poikaa.
 
Mulla oli pahoinvointia pitkään kummassakin näissä, mut ekan kans oksentelin varmasti sen takia kun en tiennyt syödä ajoissa. Mahan muoto on ihan erilainen. Eka levitti sivulle ja oli tyttö ja nyt 7 vuotta sen jälkeen kun kroppa varmasti palautunut ettei se vaikuta mahan muotoon, niin tää tuuppaa eteen kuin postiluukku ja on poika. Ei ole levittänyt persuksia heti kuten tytön kans kävi. Muuta eroa ei ehkä niinkään näillä ole. Vauvat on erilaisia masussa. tyttö oli rauhallisempi ja tää vetää rundia koko ajan.
 
Nelonen on nyt tuloillaan (rv 6+), kolme aikaisempaa syntyny järjestyksessä poika-tyttö-tyttö. Poikaa odottaessa olin elämäni kunnossa, ei pahoinvointia, massu oli edessä ja kapea. Makea maistui, varsinkin loppuajasta, kilojakin tuli. Tyttöjä odottaessa oksentelua rv 7-16, supisteluja rv 20->, kaameaa väsymystä, massu nätin pyöreä. Makea ei maistunu, kaikki hapan tai terveellinen !! teki kauppansa, kiloja ei tullu.
Nyt on parin päivän sisällä alkanut etoa, liharuoka tökkii, appelsiinimehu pyörii mielessä...saas nähä :)
 
Mulla olisi kolmas tyttö tuloillaan, ja kaikki raskaudet olleet aivan erilaisia.
Mieliteoista lähtien..
Jos jotain yhteistä hakee on vatsan muoto, kuulemma selvä poikamaha
muiden mielestä ollut ainoa yhteinen tekijä.
:D
 
Jostain luin tutkimuksesta, missä lapsen sukupuolihormonien erittyminen vaikuttaisi äidin astmaan raskauden aikana. Poikaa odottaessa astma helpottuu ja tyttöä odottaessa pahenee. Tutkimus oli tehty hyvin pienellä koehenkilömäärällä, joten ei liene kovin pätevä, mutta mulla ainakin poikaa odottaessa astmatilanne helpottui yllättävästi. Ihmettelin sitä koko raskauden ajan ja vasta synnytettyäni luin tutkimuksesta.
 

Yhteistyössä