Poikani pieni penis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Ja pyydän asiallisia vastauksia. Tämä ei ole todellakaan provo, vaan tämä asia todella mietityttää/huolestuttaa minua.

4 vuotiaalla pullukalla pojallani on pieni kikkeli. Hänen serkullaan, joka on 1 v 4 kk on jopa isompi kooltaan kuin hänellä. Onko olemassa mitään "säädyllistä" keinoa kasvattaa pojan peniksen kokoa. En rupea millään tavalla sitä räpläämään tms.

Lapset vain voivat olla tosi julmia toisilleen juuri näissä asioissakin. Esim. uimahallissa tai koulun liikkatunnilla. Tai myöhemmässä elämässä naiset. Olen huolissani poikani itsetunnosta. Moni voi tehdä aika pahaa hallaa pojan itsetunnolle.

Neuvoja ?

Pullukalla on aina pienempi, näyttää ainakin. Kyllä se siitä murrosiässä kasvaa. Älä kiinnitä siihen huomiota, koska poika vaivaantuu ja sitten se vasta harmitus onkin.

Moi!

Ei ole mitään tapaa, mutta älä huoli! Miehen sukupuolielimet kasvavat vasta murrosiässä kasvuhormonien ja lisääntyneiden sukupuolihormonien avulla. Sillä minkä kokoinen elin on siihen mennessä, ei ole mitään tekemistä tulevan koon kanssa.

Jos elin taas olisi suuri jo lapsena, olisi tutkimuksien paikka edellämainittujen hormonien tasojen määrityksen kautta. Hyvin harvoin murrosikä käynnistyy liian aikaisin, joka on haitallista.

Penikset voivat todellakin olla huomattavan erikokoisia. Kerron tässä yhden seikan, jonka olen huomannut omien lasten kohdalla. Jos lapsi on pullukka, penis näyttää pienemmältä kuin onkaan. Siinä nivusissa oleva pehmytkertymä jotensakin estää penistä näkymästä kokonaan. Meillä poika oli vauvana pulska ja muistan miettineeni myös peniksen pienuutta. Kun poika lähti liikkeelle ja sen myötä hoikistui, huomasin, että ihan normipippelihän sillä on. Oisko teilläkin näin?