• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Kaksplus-toimitus

Poikani oli puolipäivää tajuttomana sairaalassa =(

• Viestiketjun aloittaja Sariel
  • Ensimmäinen viesti
Sariel
Eli 5-vuotias poikani oli perjantaina exäni ja hänen nykyisen luona, jolla samanikäiset kaksostytöt. Nämä aikuiset olivat jatkaneet nukkumista, kun lapset olivat heränneet. Heillä on kyllä lääkekaappi, mutta Cocillana-yskänlääkepullo oli jäänyt tiskipöydälle. Lapset olivat juoneet sen tyhjäksi (oli kuulemma yskää :eek: ). Poikani ilmeisesti eniten, kun oli ainut jolle tuli tajuttomuus, onneksi vasta ambulanssissa. Oli iltapäivään asti tajuton ja lääkäri sanoi, että vaikuttava lääkeaine on etyylimorfiini, joka voi yliannosteltettuna aiheuttaa koomaa ja hengityslamaa. Poika oli vielä yön yli sydänseurannassa. Onneksi selvittiin säikähdyksellä. Nämä toiset aikuiset tosin puhallutettiin sairaalassa ja lääkäri teki heistä lastensuojeluilmoituksen. Tajusinpahan taas, että en voisi elää jos poikani kuolisi. Joten muistakaahan kaikki laittaa lääkkeet lasten ulottumattomille! :attn: Poikani on yksinään yli kiltti, mutta näiden tyttöjen kanssa ja esim. tarhassa kavereiden kanssa tekee kaikki mitä kaveritkin tekee ja komennettaessa katsoo lopettaako kaveri ja sitten vasta hän. Mitenkähän saisin kitkettyä tuon muiden seuraamisen pois? Niin ja en tiedä vieläkään ketä sai tämän lääkkeenoton päähänsä, oliko poikani vai tyttöjen idea. Poikanikin on voinut sen keksiä kavereiden "hyväksynnän" takia, kun nämä tytöt on ylivilkkaita. Aiemmin ollut niin, että poika tulee sanomaan aikuiselle, jos tytöt tekee kiellettyjä asioita, mutta nykyään tuntuu, että poika on kaksosten mukana riehumassa yms. En voi vaatia heitä erilleenkään, kun kuitenkin ovat ystäviä ja asuvat samassa talossa. Vaikka tyttöjen äidiltä on yksi lapsi huostaanotettu ja on mm. tukistanut poikaani. Ei ole kyllä tehnyt sitä toista kertaa, kun suutuin siitä, koska poikani näki painajaisia sen takia. Pitäisiköhän mun olla yhteydessä lastenvalvojaan vai toivoa, että kaikki menisi jatkossa hyvin?

vieras2
:hug: Tänä syksynä kävi ihan samalla lailla kaverilleni, joka on oikeasti maailman tarkin. Nosti lääkepullon pöydälle ja käänsi selkänsä ottaakseen lusikan - ja lapsi hörppäsi sillä aikaa pullon tyhjäksi.

Toki pullon jättäminen lasten ulottuville on paha juttu, mutta unohduksiakin sattuu kaikille. :( Itse en vielä sotkisi lastenvalvojaa tähän, jos aikuiset puhalsivat nollat.

A shadieeyah
tuota.. :ashamed: jos on kertta jo tukistanut poikaa ja vielä tommonen erittäin rankka huolimattomuus niin mie kyl kysyisin että onkohan perusteita laskea sinne ollenkaan.
Ihan sillä periaatteella että eikö tosta pahinkin ois voinu seurata? ja sillon jos lapset herää niin kyllä muute sietäis yhen aikuisenkin se persaus nosta ylös lasten kaa leikkimään/valvomaan.
(huolimattomuus se jo sillään et jää lääkepullo siihen ja toinen se että jäädään vaan sänkyyn ku muksut herää ).

:hug: :hug: keskustelemalla keskustelemalla..siis lapsen kaa että mitä ei saa tehä ja mitä saa tehdä jne..
mut jaksuja ja vointeja

muuttanut
Mulla on just toi pelko et noin tapahtus. Meidän neiti 2,5v on sairaalloisen kiinnostunut lääkkeiden ottamisesta. On yli-ihanaa ottaa vinumiineja (vitamiinitabletti) olen terottanu isovanhemmille et lääkkeet ulottumattomiin...

Borkku
Yksi tukistus ja nyt vahinko, joka saattaa sattua ihan kelle tahansa, niin ei kyllä mun mielestä tarkota etteikö lapsista kuitenkin huolehdittaisi.

Ja vaikka aikuiset on puhallutettu (mikä on muuten ihan käytäntö) ei se tarkota et he olisivat olleen alkoholin vaikutuksen alaisina.

Lääkäri tekee tällaisissa tapauksissa aina ilmoituksen lastensuojeluun käsittääkseni.

En mä mitään valtakunnan sotaa pistäs pystyyn.
Oliko isä ja uusi nainen kuitenkin selvinpäin?
Meillä toi poika suorastaan rakastaa ottaa lääkettä ja nurkuu välillä ihan ilman mitään syytä jotta sais lääkettä (kai ne on liian hyvän makusia?) joten voin kuvitella että toi tekis tollasen tempauksen ihan munkin valvovan silmäni alla joskus jos huolimattomasti jäisi lääkkeitä pöydälle käden ulottuville.
Ja mä jään välillä liskana makaamaan sänkyyn kun poika jo nousee ylös (joskus jädään miehen kanssa kumpikin)
Tukistus asian kuitenkin ootta saaneet sovittua?

Toi ilmoitus lastensuojeluun on kyllä ihan rutiinikäytäntö aina, kun lapsi viedään sairaalaan myrkytyksen vuoksi. Mutta jokatapauksessa tosi kurjaa, että noin pääsi käymään. Varmasti on ex puolisonsa kanssa jatkossa huolellisempi lääkkeiden suhteen... ja myös mahdollisen juomisensa.

Paljonko puhalsivat?
Meillä kanssa kävi vasta sellainen juttu, että epäiltiin pojan ottaneen minun lääkkeitä
Silloin kyllä selvittiin ihan säikähdyksellä-ei ollut syönyt
Yö oltiin tarkkailussa

Onneksi ei käynyt pahemmin :hug: :hug:

Ota yhteyttä lastenvalvojaan ja keskustele hänen kanssaan. Osaa kyllä neuvoa sinua mitä tehdä ja mitä mahdollisuuksia.

Itse en kyllä uskaltaisi enää jättää lastani tuollaiseen perheeseen.. kun en itsekään osaa nukkua kun lapset heräävät.

Sariel
Ensinnäkin mun exä on nainen :snotty: ja asuu tän nykyisen alakerrassa. Molemmat naisia. Ja tää huostaanottaminen oli kuulemma päihteiden ja väkivallan takia, mutta ainakin mitä tunsin/tunnen häntä nykyään niin ei ole vaaraa ja lisäksi lastensuojelu käy heillä n. kerran kuukaudessa. Ja lääkäri teki laissa olevien sääntöjen mukaan ilmoituksen. En ollut puhallutuksessa paikalla, mutta käsittääkseni selvinä. Ja olen koittanut pitää välit hyvänä, koska vaikuttaa esim. pojan tapaamiseen. Ainakin tiedän, että exäni otti tämän raskaasti, kun ollut koko pojan elämän hänen kanssaan tekemisissä ja kuulemma harkitsee eroa (no tästä en tiedä sen enempää, mitä itse on kertonut).
Siinä tapauksessa jos pojalleni olisi käynyt pahemmin tai jäänyt joku vaurio niin en olisi vastannut teoistani, mutta nyt koitan ihan sovussa olla. Ja exä on soittanut jo itse lastenvalvojalle, mutta on lomalla ja tietenkin sieltä ollaan minuunkin yhteydessä. Uskon kuitenkin, että osaavat olla varovaisempia ja se tukistuskin tapahtui noin puoli vuotta sitten. Tietenkin kyselen pojalta aina miten sillä menee ja onko jotain erikoista. Jos jotain sattuu vielä vastaisuudessa tai poikani kertoo jotain epäilyttävää niin sitten tapaamiset kyllä loppuu.

???
minä voi sanoa sama että

LÄÄKKEET AINAKIN 2 METRIN KORKEUTEEN

itse olin 5 vee kun syötin siskolleni purkillinen sydänlääkettä ja verenpainelääkettä. kun yleensä vaarilla oli karkkia yöpöydässä. nyt vaan ei ollu ja minä avasin "lapsilukollinen" korkki ja syötin sen siskolleni 3 vee.

nyt on omia lapsia ja olen sanonut kaikkille tutuille että minä olen vaaran esimerkki, mitä voi tapahtua kun on lääkkeet lähellä!!

toivottavasti poikasi selviää!!!

Yhteistyössä