Poikani ei halua minun kutsuvan häntä "Pekaksi" vaan

sanoo olevansa etana, Nakke Nakuttaja, monsteri, mammutti, dinosaurus ja ja ja.... Sanoo ettei nimensä ole "Pekka" jos kutsun häntä tms. Onko normaalia 5v:lle? Muilla samaa? Päiväkodissa sama homma, joka päivä. :whistle:

"vieras"
Mä olin pienenä tollainen. Eläydyin johonkin leikkimiini satuolentoihin tai "rooleihin" niin, että halusin mua kutsuttavan niillä nimillä kokoajan. Välillä olin koira, vaikka Lassie, välillä Peppi Pitkätossu, mikä milloinkin. Niin pitkälle toi ei mennyt, että olisin päiväkodissa ja koulussakin vaatinut mua kutsuttavan noilla nimillä, mutta tota jatkui varmaan 8-9-vuotiaaseen asti. Roolihenkilöt vaan vaihtuivat. Jossakin vaiheessa, kun luin ihan intohimoisesti Viisikkoa, mulla oli vaihe että ei saanut sanoa kuin Pauliksi :D Äitini ja isäni tekivät sitten niin, pikkuhiljaa tuo meni ohi.

On meillä samaa. Muulloin saa mun puolesta olla vaikka mikä öttimönkiäinen mutta olen vetänyt sen rajan, että ruokapöydässä ja sängyssä ollaan ihan "Maija" ja "Minna" vaan. Päiväkodissa sama juttu, muuten saa leikkiä mutta on hetkiä jolloin ollaan vaan rehellisesti oma ihana itsensä :)

Yhteistyössä