poikalasten vanhemmat

  • Viestiketjun aloittaja "neljän äiti"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meillä 4-vuotiaalla liikkuu esinahka ongelmitta taakse. Muuten en ikävä kyllä osaa ongelmassasi auttaa
Esinahan aukeaminen ja liikkuminen vaihtelee melko paljon, muistan ollessani noin kaksitoista esinahka oli tiukasti kiinni terskassa vaikka penis oli erektiossa oli vain pieni aukko eikä olisi voinut vetämälläkään saada esinahkaa luistamaan auki. Vasta lähempänä kolmeatoista esinahka alkoi vähitellen aukeaan ja liikkumaan, siinä iässä ja aijemminkin hoidin kyseisen pesun itse vaikkei kukaan ollut neuvomassa. Ymmärrän kyllä jos nelivuotiaalla esinahka menee terskan yli heposti äiti varmman hoitaa lapsen kyseisen pesun.
 
vierailija
Meillä 4-vuotiaalla liikkuu esinahka ongelmitta taakse. Muuten en ikävä kyllä osaa ongelmassasi auttaa
Oma poikani vetäs ite leikkiessään nahan taakse n. kolmevuotiaana. Sen jälkeen aloin pesulla vetää nahan pois eestä. Miehelläni taas nahka ei liiku terskan taakse, eikä siitä aiheudu mitään "rynkyttämisiä" ja laukeaakin ihan nopsaan. Kumpikaan meistä ei myöskään kärsi mistään tulehduksista. Eli ei ahdas/liikkumaton esinahka välttämättä aiheuta yhtään mitään ongelmia.
Esinahka aukeaa joillain melko varhain itse olin toisellakymmenellä eikä esinahkaa voinut vetää auki, oli niin ahdas, olin noin 13v silloin, kun esinahka meni täysin terskan yli oli kuitenkin melko pitkän ajan tulos eikä venyttelyt edistänyt vaikka ahkerasti yritin toimia asiassa, mutta sitten toivomani yritys toteutu esinahka liikkui helposti terskan yli edestakaisin.
 
vierailija
Terskan esiin tulo esinahan alta.
On erilaisia kokemuksia esinahan aukeamisesta, minulla oli esinahka terskassa kiinni jota ei voinut vetää terskan yli, tultuani puperteetti ikään esinahka alkoi ilman mitään toimenpiteitä avautumaan, sitä en muista kuinka kauan siinä meni aikaa. En muista oliko äiti koskaan kysynyt tai katsonut missä kyseinen asia menee ja kehittyy se oli minun yksityis asia joka kyllä tavattoman paljon kiinnosti. Jossain vaiheessa totesin nyt on esinahka mennyt terskan yli, pidin kyllä hyvää huolta esinahan ja terskan puhtaudesta, että ei äidin tarvinnut huol
Jollain pastoilla on kerrottu siitä jos esinahka on jo osittain avautunut, mutta on tiukka tai ahdas eikä tahdo aueta voi venytellä esinahkaa taaksepäin vetämällä, masturpointikin voi auttaa avautumista, en tiedä kummasta oli enemmän hyötyä, toteutin kumpaakin, nyt esinahka on hyvin terskan takana, silloin kun seisoo ei jää yhtään poimulle vaan vetäytyy reilusti terskan reunan taa, minullekin asia oli jokinlainen kynnys kysymys kun tilanne edistyi mielestäni kovin hitaasti.
 

Yhteistyössä