poika tulee yöks viereen......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
poika tulee joka yö viereen nukkumaan. on nyt vajaa 5v. välillä nukku omassa huoneessa mutta nyt tulee jossain väliä yötä meidän viereen. Itse en saa nukuttua sitten kun tulee ahdasta,sänky 160cm leveä.

mitään muutosta tai mullistusta ei ole sattunut mikä selittäs tuon yö vaelluksen. omaan sänkyyn ei vaan suostu sitten yölllä menemään. mitä pitäs tehä... nukutaanko näin vai mitä.....

minun yö unet jää katkonaisiks enkä enää aamuyöllä saa unta ja päivällä olen tosi väsyyny

Meillä on kans sama ongelma, nuo 3,5v pojat on ruvennu joka yö tulemaan sänkyyn ja itte ei sitte pysty nukkumaan kunnolla. Ja sitte ku pojat tulee sänkyyn, niin koirat kuvittelee, että nekin saa tulla ja meitä nukkuu sitte samassa sängyssä 6. Eilen toinen poika tuli neljän aikoihin meidän viereen ja aamulla heräsin, niin poika oli vallannu kaikki peitot ja mä heiluin reunalla pää puoliksi tyynyllä :kieh: Sitä unissaankin antaa lapselle tilaa, ku se siinä mönkii... Monesti oon kantanu takas sänkyyn, mutta ei ne sielä sitte nukahda. Eli neuvoja tänneki päin kiitos :D

no muuta itse yöllä muksun sänkyyn jos tulee ahdasta ( minä teen sitä välillä) kun ei sitä lasta viitsi yöllä huudattaa ja pakottaa omaan sänkyyn, se on varmaan jotain läheisyys juttua tai sitten liittyy kasvuun.. minä lohduttaudun sillä ettei se enään teininä väliin kömmi :whistle: meillä tuo poika haluaa nukkua välillä onneksi jalkopäässä joten se ei haittaa meitä ollenkaan , tyo meidän kissa vanhus alkaa olla enemmän riesu kun haluaa vallata minun tyynyni nykyään :laugh:

Meillä 7 veellä on nyt vaihe, että se nukkuu mein välissä. Kylläs e sitte taas jossain vaiheessa menee omaan sänkyynsä. Ja tokihan se välillä häiritsee, poika kun on niin kova hyörimään ja potkimaan, mä yleensä sitt siirryn sohvalle jos en pysty nukkumaan.

Meillä kanssa kohta 4-vuotias tulee yöllä viereen. Joskus harvoin nukkuu koko yön heräämättä omassa sängyssään. Muistan että itsekin menin aina vanhempieni viereen. Ja pikkuveljeni taisi vielä yli 10-vuotiaana nukkua vanhempien vieressä. Meillä laitettu toiseen huoneeseen patja lattialle, jos ei saa nukuttua sängyssä muksun vieressä, niin voi mennä sinne nukkumaan. Tärkeintä, että kaikki saisi nukuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:
no muuta itse yöllä muksun sänkyyn jos tulee ahdasta ( minä teen sitä välillä) kun ei sitä lasta viitsi yöllä huudattaa ja pakottaa omaan sänkyyn, se on varmaan jotain läheisyys juttua tai sitten liittyy kasvuun.. minä lohduttaudun sillä ettei se enään teininä väliin kömmi :whistle: meillä tuo poika haluaa nukkua välillä onneksi jalkopäässä joten se ei haittaa meitä ollenkaan , tyo meidän kissa vanhus alkaa olla enemmän riesu kun haluaa vallata minun tyynyni nykyään :laugh:

ei toimi se et menen pojan sänkyyn. Poika herää kun olen lähdössä ja tulee perässä. meillä poika oli pyöriny viime yönä jallkopäähä ja putos lattialle... ihan hirvee itkuhan siitä seuras, varmaan koski kovasti....

sama täällä tyttö 3,5v. nukkuu joka yö meidän välissä, mutta mua se ei haittaa yhtään,saan kyllä tosi hyvin nukkua koko yön,meillä niin leveä sänky hommattu että mahtuu vaikka koko perhe nukkumaan vierekkäin. antakaa lapsenne nukkua teidän viekussa, se aika menee joskus ohi ja sitten sitä muistellaan haikeudella :|

Meillä sma homma. 3-v ja 5-v tulee joka yö. Aluksi vietiin takaisin omaan sänkyyn mutta siitä tuli vaan huutoa joka jatkui pitkin yötä eikä kukaan nukkunut. Nyt ratkaistiin sillä että kun tulevat niin ottavat esiib patjan meidän sängyn alta ja jäävät siihen. Kukaan ei itke eikä ole ahdasta.
Toivon mukaan joskus jäävät vielä omaan sänkyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ongelma???? onko se ongelma, jos laps haluaa vanhempiensa läheisyyttä? meidän perheessä ongelmat ovat aivan muunlaisia asioita.

No on kai se ongelma jos koko perhe kärsii huonosti nukutuista öistä.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
ongelma???? onko se ongelma, jos laps haluaa vanhempiensa läheisyyttä? meidän perheessä ongelmat ovat aivan muunlaisia asioita.

mä taasen näen että se on aikansa kutakin. niin kauan kuin laps kokee tarvitsevansa aikuisen läheisyyttä nukkuessaankin ainakin meillä hän sitä saa ilman mtn erillisiä anomuksia. ajattelemme mieheni kanssa, että kun laps tulee viekkuun yöllä, hänellä on siihen syy eikä siinä mtn sen kummempaa ole. me nukutaan kunnolla sit vaikka haudassa.

mä taasen näen että se on aikansa kutakin. niin kauan kuin laps kokee tarvitsevansa aikuisen läheisyyttä nukkuessaankin ainakin meillä hän sitä saa ilman mtn erillisiä anomuksia. ajattelemme mieheni kanssa, että kun laps tulee viekkuun yöllä, hänellä on siihen syy eikä siinä mtn sen kummempaa ole. me nukutaan kunnolla sit vaikka haudassa.

Entä sitten, kun sinne sänkyyn tulee 3, 4 tai 5 lasta :whistle:

Meillä on jokainen vaellellut aikansa viereen n. 3 vuotiaana. Tosin nykyinen tapaus on sitkeä, tekee sitä 4½ vuotiaanakin. Tosin viime aikoina on jäänyt ns. kakkospetiin meidän makkariin, mikä laitettiin hänen ollessaan sairaana.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:

meil tulee 4 ja sänky on 140sm. :whistle: mut kuten sanoin, aikansa kutakin sanoi pässi kun päätä leikattiin!

[

mä taasen näen että se on aikansa kutakin. niin kauan kuin laps kokee tarvitsevansa aikuisen läheisyyttä nukkuessaankin ainakin meillä hän sitä saa ilman mtn erillisiä anomuksia. ajattelemme mieheni kanssa, että kun laps tulee viekkuun yöllä, hänellä on siihen syy eikä siinä mtn sen kummempaa ole. me nukutaan kunnolla sit vaikka haudassa. [/quote]

jep tätähän mieltä minäkin olen , tosin jos tyttöystäänsä yrittää meidän väliin roijata niin sitten tulee stoppia :saint: :laugh:

meil tulee 4 ja sänky on 140sm. :whistle: mut kuten sanoin, aikansa kutakin sanoi pässi kun päätä leikattiin!

Reilut 20cm tilaa yhtä henkilöä kohti olettaen että teidän perheessä on 2 aikuista:o Ei siinä mitään, jos mahdutte. Onneksi meillä isommat nukkuu omissaan ja vain kuopus meidän välissä.

Mutta siis, jos te mahdutte hyvin ja vielä nautitte siitä, niin ei se tarkoita sitä, että muidenkin täytyisi tehdä samoin. Jokainen elää tyylillään ja niin miten itselleen parhaiten sopii!

Ja huom. meilläkin saavat isommatkin tulla meidän väliin nukkumaan, vaan eivät tule =)

Meillä tuo pikkumies (vajaa 2v) on nyt kanssa ottanut tavaksi siirtyä omasta sängystään meidän viereen. Pääsee helposti, kun poitsun sänky kiinni meidän sängyssä. Musta on hellyttävää, kun toinen tulee ja painautuu kainaloon. Mutta ahdasta tosiaan meilläkin, kun ei olla ukon kanssa pienimmästä päästä. Siksi hankittiin sitten 180cm leveä sänky :)

Reilut 20cm tilaa yhtä henkilöä kohti olettaen että teidän perheessä on 2 aikuista:o Ei siinä mitään, jos mahdutte. Onneksi meillä isommat nukkuu omissaan ja vain kuopus meidän välissä.

Mutta siis, jos te mahdutte hyvin ja vielä nautitte siitä, niin ei se tarkoita sitä, että muidenkin täytyisi tehdä samoin. Jokainen elää tyylillään ja niin miten itselleen parhaiten sopii!

jep, ahdasta välillä on ja mies lähtee toisinaan evakkoon. siinä sit kääntyillään lasten kaa poikittain nukkuun niin mahdutaan paremmin. mut oon mä monesti valvoskellut kyljelläni kun yks laps on rinnan ouolella sylissä, toinen tuhisee niskaan ja kolmas nukkuu tyytyväisenä kyljen päällä....

5-vuotiaaseen voisi jo tepsiä tavoitteet.. Eli puhutte asiasta yhdessä, että olisi aika nukkua jo koko yö omassa sängyssä. Sovitte, että jos nukkuu omassa sängyssä koko yön (eli siis herää siltä aamulla) saa tarran/leiman tms. Se laitetaan vaikka jääkaapin ovessa olevaan paperiin. Ensin vaikka kolmen tarran jälkeen saa vaikka uimahallireissun/pienen lelun /metsäretken vain äidin kanssa/leffareissun tms. Sitten viiden tarran jälkeen, sen jälkeen kymmenen.. Ja nopeasti siitä tuleekin ihan käytäntö eikä tarvii enää kannustaa noin. Ja tietty kehumista joka välissä :)

nukkumaan menossa käytettiin noita tarroja, kun ei meinannu mennä millään nukkumaan... alkuun toimi, mutta sitten ensimmäisen palkinnon jälkeen ei enää tehonnu. nyt menee sänkyynsä ja höpäjää siellä ja puuhaa yksinään... joskus käy oven raossa jotain kysy,ässä jolloin vien takas sänkyyn.....

et en usko et tuo tarra touhu auttaa tuohonkaan pitemmän päälle.

Yhteistyössä