Poika on alkanut pissiä sänkyynsä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
On ollut täysin kuiva jo alkuvuodesta, nyt on alkanut sattumaan vahinkoja useemman keeran viikossa. Pissaa tulee paljon, ei anneta illalla juoda kuin pieni kulaus vettä.
Mikä vois olla? Mitä pitäis tehdä?

Meillä myös on noita kausia jolloin tulee useammin pissa sänkyyn,ja sit on taas kuukausia välissä ihan kuivaa. Poika kyllä herää,mut hiukan liian myöhään. Poika nyt 8v, itse olin samanlainen lapsena.(Näin unta että menin vessaan, ja heräsin kun ns vahinko oli jo tapahtunut.)

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
On ollut täysin kuiva jo alkuvuodesta, nyt on alkanut sattumaan vahinkoja useemman keeran viikossa. Pissaa tulee paljon, ei anneta illalla juoda kuin pieni kulaus vettä.

Meillä tyttö 2v9kk ja ollut kuivana myös alkuvuodesta. Nyt alkanut viime viikkoina pissaamaan pari-kolme kertaa viikossa yöllä sänkyyn. Viime yöksi sitten jo laitettiin vaippa, ei jaksa aina alituiseen pestä petareita, tyynyjä, pehmoleluja jne.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:

Meillä tyttö 2v9kk ja ollut kuivana myös alkuvuodesta. Nyt alkanut viime viikkoina pissaamaan pari-kolme kertaa viikossa yöllä sänkyyn. Viime yöksi sitten jo laitettiin vaippa, ei jaksa aina alituiseen pestä petareita, tyynyjä, pehmoleluja jne.

Vaipan laittaminen on pahinta mitä tuossa tilanteessa voi tehdä:(

Meillä oli poika kans yöllä kuiva, sitten alkoi yhtäkkiä taas pissiä sänkyyn. Laitettiin vaippa takaisin. Siitä yövaipasta päästiin lopulta vähän ennen kuin poika täytti 4, päiväkuiva oli 1,5-vuotiaasta asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Meillä oli poika kans yöllä kuiva, sitten alkoi yhtäkkiä taas pissiä sänkyyn. Laitettiin vaippa takaisin. Siitä yövaipasta päästiin lopulta vähän ennen kuin poika täytti 4, päiväkuiva oli 1,5-vuotiaasta asti.

Mä en kyllä millään alkais enää omalle vaippaa laittamaan, poika on kuitenki jo yli 4vee.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:

Mä en kyllä millään alkais enää omalle vaippaa laittamaan, poika on kuitenki jo yli 4vee.

No joo, meillä oli sillon paljon pienempi. Ei ehkä noin isolle kannata laittaa enää. Pissiikö poika kerran yössä vai useammin? Voihan poikaa herättää kerran pissille yöllä, meillä se ei tosin auttanut, poika pissi useamman kerran kuitenkin sänkyyn. Näkiskö poika painajaisia? Meillä tuli joku aika sitten 5 veeltä pissi kun näki niin pahaa unta. En osaa oikein muita vinkkejä antaa kuin että ei paljon juomista illalla, käyttäkää monesti pissillä ennen nukkumaanmenoa ja yöllä voi tietysti herätellä pissille. Mut nämä siä varmaan hokasit itekkin jo..

Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Onko hän ollut tavallista väsyneenpi? N:lla tulee vielä vahinkoja jos on tosi väsynyt niin ei sitten herää.

Ei oo mun mielestä ollu väsyneempi.
Voisko johtuu siitä, et mä oon ollu kipeenä, ja poikakin sen on huomannut? Jos stressaa sitä? Kun hänkin aina välillä valittelee vatsaansa, mutta en usko et oikeesti ois kipee, koska valitus loppuu heti kun sanon et menee levolla ohi, ja poika lähtee leikkimään. Jos oikeesti sattuis niin varmasti lepäis...

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
meillä tyttö myös pissaa joka yö vaippansa(kohta 4vee) ei voi pitää ilman vaippaa muuten kastuu kaikki, eikä kukaan saa nukuttua...

Poika on ollut täysin kuiva tässä välissä. Ihan joka yö ei kastele.
Kai se on katottava viel jonku aikaa, ja sit vois soittaa vaikka neuvolaan.

En jaksanut lukea kaikkia vastauksia,mutta joku vastasi että pahinta on nyt laittaa vaippa.Mutta voin kertoa että minä juuri päädyin vaipan takaisin laittoon 3,5vuotiaalle,en jaksa tota lapsen pesua ja pissapyykkiä öisin,kokeilen kesän jälkeen uudestaan vaipatta yöt,meilläkin on mennyt n.5kuukautta ilman vaippaa yöllä,mutta nyt tuli takapakkia ja se on just jännä kun pissat tulee vaikka iltaisin ei joisi mitään.Yksi lapsistani alkoi 7vuotiaana pissaamaan öisin sänkyyn,hänet herätin puolen vuoden ajan joka yä pissalle ennen kuin vahinko oli käynyt,mutta 3vuotiaalla meillä se ei ainakaan onnistu.

voiko pojilla olla virtsatientulehdus? ajattelin, että jos valittaa vatsaa...sehän on sellanen joillakin, että pissa tulee yöllä, eikä siihen herää. sinuna soittasin tosiaan neuvolaan ja karsisin ensin fyysisen vaivan pois ja sitten kattosin henkisen puolen...nimittäin, jos on vaikka joku uus tilanne tai lasta vaivaa/pelottaa joku, niin voi laukaista tollasen.

Yhteistyössä