Poika löi hampaansa kivetykseen

1,5 -vuotias poikamme kaatui TAAS hampailleen. Tällä kertaa takapihamme jäisellä kivetyksellä ja verta valui kuin härän kurkusta (etuylähampaat menivät huulesta läpi). En enää muista, kuinka mones kerta tämäkin on. Poika on kaatunut hampailleen tosi monta kertaa :(

Luen lasten hammastapaturmista erilaisilla keskustelupalstoilla ja mietin vaan, mitä tuuria meillä on ollut, ettei hampaat ole vielä lohjenneet ja tai painuneet ikenestä sisään. Mielessä silti kummittelee, että mitä jos hampaisiin on sittenkin tullut jotain vammoja, joita me ei vaan olla vielä huomattu :(

No, helpottaa äidin oloa, kun saa purkaa järkytystään tänne. Itse pienellä miehellä ei ole enää hätää, touhuaa taas iloisesti omia juttujaan.

kannattas varmaan varuiksi käydä hammaslääkäripäivystyksessä tai edes tk-päivystyksessä jos ei oo viikonloppuna hampilääkäriä. kaikki vauriot ei välttämättä näy heti päälleppäin.

Peessaan, edellistä. Noi hamamsjutut on vähän sellaisia, että kannattaa käydä lääkärillä näyttämässä, jos yhtään pahemmin on sattunu. kannattaa myös itse kokeilla lapsen hampaita vaikka pikkurillillä, että heiluuko tai sattuuko se lapsen mielestä. Jos sattuu tai heiluu, niin lääkäriin.

Mun reilu 4½ vuotias tyttö putos sohvalta naamalleen maanantaina ja seurauksena toinen yläetuhammas meni ylähuulesta melkeen lävitte ja poikkes. Viereisestä lohkes pala. Hammaslääkärissä käytiin ja ottivat röntgenin. etuhammas poistettiin melkeen kokonaan. Pieni juurenpala jäi joka tod.näk. tulee ulos kun rautahammas rupee tekee tuloaan. on myös mahdollista että rautahammas sai sen verran kovan tällin et ei laskeudu paikalleen itestään tai sit laskeutuu mutta virheasennossa. Aika näyttää. Suosittelen, että käyt näyttää hampaita hammaslääkärissä kun useamman kerran satuttanut hampaansa. Lekuri sit tarkastaa että mitään pahempia vaurioita ei ole. Jos teillä on lapsivakuutus niin mahdolliset jatkotoimenpiteet menee vakuutuksen piikkiin. Näin meillä tulee tapahtumaan.

Kiitos vastauksista! Kokeilin, heiluvatko hampaat. Eivät heilu. Poika myös syö normaalisti eikä aristele puremista. Hampaat näyttävät päällisin puolin hyviltä mutta ylähuuli on aika murjoontuneen näköinen :( Tarkkaillaan, jos jotain muutoksia esim. ikeniin tulee, mutta muuten luulen, että selvittiin säikähdyksellä. Tästä lähtien pitää kyllä olla tosi varovainen ja katsoa pikku miehen perään. Vaikka mitenkähän mahtanee onnistua, kun on niin vilkas ja ehtiväinen tapaus?

Yhteistyössä