Poika lähti aikaisin aamulla ambulanssilla sairaalaan :(

Sai heräämisen jälkeen hirmuisen poissaolo/kouristuskohtauksen. Syyksi selvisi liian alhainen verensokeri.
Mies lähti pojan mukaan ja minä jäin isosiskoa rauhoittelemaan kotiin, oli se niin pelottavaa.
Onko kenelläkään kokemusta tälläisesta? diagnosoitiinko myöhemmin diabetes?

vieras
Eikö jos on diabetes niin sokerit ole koholla eikä liian alhaiset, ellei sitten käytössä ole insuliinia?? Kaikkea hyvää teille ja pienelle! Pienet ovat sitkeitä ne paranevat pian!!

iso :hug: :hug: :hug: :(
toivottavasti kaikki hyvin,on se kamala kun omasta lapsesta kysee,varmasti säikähdit...
Voiko se olla diabettes tai epilepsia kysessä?Voi olla ettei edes mitään vakava,vaan joku kohtaus,en ole lääkäri niin en pystyy sanomaan :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi pientä, toivotttavasti ei olisi diabetes, mutta onhan siihen hyvät lääkkeet onneksi.
tällainen keskustelu löytyi:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1002436
No tuo oli juuri kuin meidän pojalla. Ollaan käyty kontrolleissa ja sokerit on pysyny hyvänä. Tosi säännölliset ruokailuajat on pitänyt olla aina.

Mä en oo ikinä säikähtäny niin paljon ku tänä aamuna. Sillä tulinki tänne purkaa kun mulla ei nyt ketään joka tänne tueksi tulisi. Mies säikähti myös tosi paljon. Viiden vuoden aikana en ole kyyneltäkään sen silmissä nähny ja nyt mieheltä itku pääs.
Isosisko meni myös ihan shokkiin. Onneksi rauhoittui kun näki etä veikka alkoi vähän virkoamaan.

tiina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö jos on diabetes niin sokerit ole koholla eikä liian alhaiset, ellei sitten käytössä ole insuliinia?? Kaikkea hyvää teille ja pienelle! Pienet ovat sitkeitä ne paranevat pian!!
Juu juuri näin diapeteksessä. tuo alhaisuus voi liittyä moniin muihin sairauksiin kyllä.

harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Itsellä meni kyllä alan koulutus jonneki jäihin. Kai se on normaalia kun oma lapsi kyseessä.

Mikä olet koulutukseltasi? Sh?

Mä olen sh-opiskelija ja erityislapsen äiti, enkä osaa edes ajatella kuinka käyttäytyisin itse vastaavassa tilanteessa.
tsemppi:hug: sulle

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Itsellä meni kyllä alan koulutus jonneki jäihin. Kai se on normaalia kun oma lapsi kyseessä.

Mikä olet koulutukseltasi? Sh?

Mä olen sh-opiskelija ja erityislapsen äiti, enkä osaa edes ajatella kuinka käyttäytyisin itse vastaavassa tilanteessa.
tsemppi:hug: sulle
Lh.

3xäippä
Hui kauhistus, voimia teille! Toivottavasti selviää mikä pikkuiselle tuli. Itsekkin lh ja jos omille lapsille jotain tapahtuis menisin varmasti shokkiin enkä kykenis tekemään mitään.

3x äippä
Riippunee minkä takia kouristaa ja estääkö se kouristus esim. hapen kulun aivoihin. Mut luulisi että ei jätä jos kouristus ei kestä kauaa. En kylläkään ole varma!

wiiru
siskon tytöllä oli joitakin vuosia sitten samanlainen..oli suunnilleen saman ikäinen silloin..syytä kouristukseen ei löytynyt vaikka tutkittiin kaikki mahdolliset..sai varalle jonkun lääkkeen joka annetaan peräsuolen kautta..uusia kouristuskohtauksia ei ole sen jälkeen tullut ja mitään jälkiseurauksia ei tullut..miettivät silloin että olisi kuumekouristus mutta lapsella ei kuumetta ollut koko aikana..

Yhteistyössä